160 GB HD alleen geefi de comp maar 130 aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnietheman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer gekocht met een harde schijf van 160 GB. Echter wanneer ik windows XP heb geinstalleerd geeft de comp nog maar 130 aan? Waar is de andere 30 GB gebleven en waar en hoe kan ik de ontbrekende 30 GB terug krijgen?

Ik gebruik een gecrackte nederlands talige XP versie aangezien we thuis met meerdere computers werken

BVD

Welkom op Helpmij !

Wat geeft ie aan bij het opstarten van de pc?
Wat staat er in de bios?
Wat krijg je voor grootte bij bijv. Patition Magic?
Heb je meerder partities, of maar 1? (C:)
Ik weet niet de maximale grootte van een partitie in XP.

Het kan zijn dat je een bios-flash nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 partities. 1 van 68,3 gig en 1 van 59,6 gig. als ik windows opstart krijg ik niks bijzonders te zien. ik moet er nog bijzeggen dat ik van norrod te horen kreeg dat ik service pack 1 moest downloaden. Dit heb ik ook gedaan, alleen geeft ie aan dat de key niet klopt, dit ligt volgens mij aan het feit dat we thuis meerdere computers op één en dezelfde versie hebben draaien. Alleen doordat ik service pack 1 niet kan installeren betekent toch niet dat ik zomaar 30 gig kwijt ben?

Waar moet ik op letten in de bios?

Meerdere versies maakt niet uit.
Dat de key niet klopt is gewoon omdat je geen geldig serienummer hebt en daardoor kan je hem niet downen.

Echter mag dat niets uitmaken op je hdd ruimte.

In de BIOS graag even kijken of hij wel op LBA staat en welke grootte hij detecteerd.

Anders idd een BIOS update doen

Er zijn meerdere opties

Maar lees wel heel goed de instructies van het flashen op de pagina van het merk van je moederbord.
Flashen kan fout gaan en dan kan je een nieuwe bios chip bestellen of een nieuw moederbord kopen.

Je moet een bootflop maken en daar de nieuwe bios file + het flash proggie erop zetten.

Heb je een ASUS dan kan je met ASUS Update vanuit Windows updaten en die checkt automatisch of het in orde is.
Je moet nl ook heel goed opletten op welke revisie je hebt en welk type.

Bedankt voor alle hulp. Momenteel ben ik Powerquest.Partition.Magic.V8.01.Multilanguage aan het downloaden (550mb) ik zal kijken of ik hiermee het probleem kan opgelossen voordat ik aan de bios begin te knoeien. mocht het niet lukken ga ik beginnen met een bios update.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan