UPC verhoogt snelheden Chello.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Kabelaar UPC verhoogt snelheden Chello.

De concurrentieslag in de adsl-markt gaat ook in kabelland niet onopgemerkt voorbij. Kabelaar UPC verhoogt nu zijn snelheden. Chello kent nu vier abonnementsvormen, te weten Entry, Light, Classic en Plus. Bij Entry wordt alleen de uploadsnelheid verdubbeld tot 128 Kbps. De downloadsnelheid bij dit abonnement blijft 400 Kbps.

Chello Entry en Chello Light kennen overigens wel een harde datalimiet van respectievelijk 500 MB en 1000 MB per maand. Indien klanten deze grens overschrijden, wordt hun snelheid verlaagd tot 64 Kbps. Vooraf worden zij twee keer gewaarschuwd dat hun datalimiet nadert.

"We verlagen het abonnement dan inderdaad tot analoge snelheid", zegt Ronald van der Aart, woordvoerder van Chello. "Dit duurt tot het einde van de bewuste maand. Hierna krijgt de internetter zijn oude snelheid weer terug. Wij hebben hier voor gekozen omdat we denken dat dit de meest klantvriendelijke manier is. Klanten kunnen immers blijven internetten.

Bij de resterende drie abonnementen zijn zowel de download- als uploadsnelheid verhoogd. Chello Light heeft nu een snelheid van 1024/256 (was 768/96), Classic wordt 2560/384 (was 1500/128) en Plus wordt verhoogd tot 4608/512 (was 3000/384).

UPC komt hiermee tegemoet aan de aanhoudende kritiek van zijn bestaande klanten, die na de concurrentieslag in de adsl-markt meenden verhoudingsgewijs te veel te betalen voor hun product.

"De prijzen blijven ongewijzigd", zo belooft Van der Aart. "Nieuwe klanten kunnen direct over de hogere snelheden beschikken. Voor bestaande klanten zal dit enkele maanden kunnen duren. Huidige klanten zullen per brief worden geïnformeerd over wanneer hun snelheid wordt verhoogd." Volledig artikel.

Bron: webwereld.nl

Thnx voor de info Gezina.
Classic wordt 2560/384 (was 1500/128) dit zal mij benieuwen.(heb Chello Classic)
UPC kennende zal het nog wel lang gaan duren, voordat je het merkt.:rolleyes:

Blijft natuurlijk , meer van dezelfde ellende, met UPC.

Een bedrijf wat over de rug van klanten de volledige kabelmarkt in Nederland heeft verkracht en nu over de rug van dezelfde klanten nog eens een keer het kunstje uit wil halen.
Hopelijk gaat het zo snel mogelijk failliet en wordt er een strafklacht tegen alle bestuurders ingediend wegens wanbeleid.

uit het perst bericht:

http://www.perssupport.anp.nl/cgi-bin/perssupport/poc_anp.cgi?2004102109_JJ8.4V.GTZ.out37

Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.

dus zal nog wel effe duren, maar het gaat igg gebeuren en dat maakt me erg blij :) de geruchten waren er al een tijdje maar nu is het zeker :thumb:

Chello komt met goedkoop kabelabonnement.

UPC introduceert maandag een nieuw internetabonnement. De kabelaar mikt met dit goedkope abonnement vooral op mensen die nu nog inbellen.

Het nieuwe abonnement, genaamd Chello Starter, kost 14,95 euro per maand en heeft een downloadsnelheid van 128 Kbps. De uploadsnelheid is beperkt tot 64 Kbps. Ook kent dit abonnement een datalimiet van 250 MB per maand.

Begin deze maand verhoogde UPC 'noodgedwongen' de snelheid van zijn Chello-abonnementen. Hierdoor ontstond er een gat aan de onderkant van UPC's productaanbod, wat nu wordt opgevuld met het nieuwe pakket.

UPC-woordvoerder Ronald van der Aart bevestigt dat de kabelaar op 'korte termijn' met een officiële aankondiging zal komen.

Bron: webwereld.nl

internetten

bedankt. ik kan niet goed inschatten wat 128 kbps betekent voor het surfen. Het lijkt mij een enorm inboeten van de snelheid en of het dat waard is? Ik snap dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rang kunt zitten, maar het surfen moet wel aangenaam blijven, toch? groetjes

senior

De snelheid kun je vergelijken met dubbel ISDN en is echt stukken trager dan de verbinding die je nu hebt

internetten

Bedankt Mario, daar was ik al bang voor. Ik zal daarom heel goed moeten inschatten wat ik doe.

groetjes

senior

128kb is voldoende om leuk te kunnen internetten (2x ISDN2 verbinding). Ik vind de uploadsnelheden wel vreselijk traag. Een upload van 128kb is erg traag, een eigen servertje draaien is dan niet te doen.

Re: internetten

Geplaatst door senior
Bedankt Mario, daar was ik al bang voor. Ik zal daarom heel goed moeten inschatten wat ik doe.

groetjes

senior

Ik heb dit abonnement bij Multikabel voor 19 euri p/maand en als je echt alleen maar wat surft net als ik is dat best te doen.

internetten

Bedankt Gezina. ik zal je tip doornemen en kijken of het iets voor mij is. Moet wel zeggen dat ik niet zomaar wat surf, maar enkele uren per dag. Mario ik zal doorgaan met de oorspronkelijke topic.

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan