muis van Com naar PS/2

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjees
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik ben nog steeds aan het rommelen aan een wat verouderde P200 MMX, welke ik vanaf de grond, kun je wel zeggen, heb opgebouwd

Deze PC draait nu echt helemaal perfect, mede dankzij de hulp van dit forum, echter krijg ik niet de muis die ik wil aan de praat. Misschien is er iemand de me hierbij kan helpen.

Ik heb een Serieele muis (Com1) aangesloten en deze werkt prima, maar deze muis heeft zijn beste tijd wel gehad.

Wel ben ik in het bezit van diverse PS/2 muizen en ook van diverse verloop stekkertjes.
Alleen werkt dit voor geen meter, ik heb al wat drivers opgezocht en geinstaleerd, maar de PS/2 muizen blijven dood.

Het zijn allemaal nieuwe muizen en ik heb ook diverse stekertjes geprobeerd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ?

Bij oude pc's moet je geloof ik in het Bios ps/2 activeren.

Ik heb echt mijn hele bios doorgespit, maar ik heb niets gevonden wat er op lijkt..

Zou het niet meteen moeten werken als je zo'n muis met een verloopstekkertje in je computer stopt ?
win 98 geeft bij het opstarten dat er geen muis is aangetroffen, tot is van muis verwissel en dan werkt alles meteen weer.

Anders moet ik op zoek naar een andere serieele muis, en volgens mij zijn die zeldzaam aan het worden.
(in de PC shops liggen alleen nog maar van die PS/2 muizen met verloop stekkertjes)

Ik ben er toch (bijna) helemaal van overtuigd dat die optie er moet zijn.

Weet niet uit mijn hoofd waar, maar onder advanced settings vind ik hem het meest logisch.

Ik hoop dat iemand mijn verhaal kan bevestigen, anders heb ik het toch mis.:)

Weet niet uit mijn hoofd waar, maar onder advanced settings vind ik hem het meest logisch

Ik heb nogmaals gezocht in de bios, maar kom echt niets tegen.

Volgende opties heb ik in de BIOS
Standard CMOS Setup
Speedeasy CPU
Bios Features setup
Chipset Features
Power managment
PNP/PCI configuration
Load defaults
integrated peripherals
Password
IDD HDD auto detect
HDD low level format
Save and exit

Meer opties heb ik niet in de bios.

Je hebt inderdaad verschillende soorten Biossen, jij hebt een andere.

Ik hoop dat iemand met hetzelfde Bios kan vertellen waar het zit:confused:

O, wacht, wat voor Bios heb je? Misschien dat ik met googlen wat verder kom

Ami, award....enz.

(Gok toch onder PnP)

Laatst bewerkt:
O, wacht, wat voor Bios heb je? Misschien dat ik met googlen wat verder kom

Ik heb een QDI VX III (met dank aan aida32, Tipje gehaald uit het forum)

BIOS AWARD FLASH BIOS with plug and play ready

Je moet maar even niet letten op de taal van de site
oei, ik ben iets roestig in het russisch:)

Helaas komt dit niet overeen met mijn bios,

Ik heb een
AWARD MODULAR BIOS v4.51pg

ben ook even aan het googlen

Heeft geen nut om daar naar te zoeken aangezien die comp geen ps/2 heeft. Dus kun je het ook niet aanzetten.:rolleyes:En verder heb dat ook wel eens geprobeerd maar dat werkt idd gewoon niet.

Tenminste niet met alle muizen.

Geen ps/2? Hoe weet je dat zo zeker?

Ik heb nog wat gevonden, was ook russisch maar het plaatje was in Engels.

Hij stond daar onder Intergrated Peripherals en dan onderaan heet hij: serial port 2 mode (klinkt als ps/2?)

Bron: http://www.800du.com/new_page_129.htm

Moet jouw Bios zijn, nummer klopt

@Tanja , omdat ie hem dan wel gelijk in het juiste gaatje prikt;) Als het niet op het mobo zit word het volgens mij ook niet aangegeven in het bios.

Ik bedoel op mijn mobo zit een ata 100 aansluiting op het mobo van een andere comp met hetzelfde mobo zit ie niet. Verder zijn ze exact hetzelfde, ook zelfde bios. Maar bij comp 2 word ata 100 niet aangegeven in het bios.( ff als voorbeeld he):)

Laatst bewerkt:
Daar zit ook wat in, ja. Zou een Biosupgrade dan geen uitkomst bieden?

@ Sjees, Ik hoop dat je er nog uitkomt als het mogelijk is.

Ik moet morgen weer vroeg op dus ik lees de mails wel :)

Succes!

En om dezelfde reden heeft een bios upgrade dus ook geen zin. Truste Tanja , ik gaat ook pitten om 5.40 uur gaat het wekkertje weer.

Ik moet morgen weer vroeg op dus ik lees de mails wel

Tanja bedankt, en weltrusten.
Ik ga nog ff stoeien

PS ikheb iets gevonden in power managment, bios wijst wel een irq aan aan een PS/2 device.

Heeft geen nut om daar naar te zoeken aangezien die comp geen ps/2 heeft. Dus kun je het ook niet aanzetten.En verder heb dat ook wel eens geprobeerd maar dat werkt idd gewoon niet.

Maar waarom verkopen ze dan muizen met van die verloop stekkertjes? als het toch niet werkt.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, iedereen met een pc van 5 jaar of ouder en een nieuwe muis wil moet hier dan toch last van hebben?

Ga vannacht nog wel ff spitten als iemand nog iets weet hoor ik het natuurlijk graag, en als ik iets vind dan horen jullie het uiteraard ook

Dat zal dan een kaartje zijn wat je er eventueel in moet prikken denk ik. Maar hang me er niet aan op hoor.:)

Gewoon nog ff proberen, zal morgen hier eens op zolder kijken , misschien dat ik nog een com1 muisje heb liggen.

Ik liep op een geven moment ook tegen dit probleem op en heb toen maar een pci --> usb kaart gekocht en een usb muis en dat werkt zoals het moest

PS/2 zou je, als je die mogelijkheid hebt in je bios, aan kunnen zetten, maar dat heeft alleen zin als je daadwerkelijk een ps/2 aansluiting hebt. Als je een muis aansluit op de seriële poort met een ps/2 verloop stekker, blijft het gewoon een seriële muis voor de pc.
Het is inderdaad wel een bekend probleem dat die verloopstekkertjes veel problemen veroozaken.
Een echte oplossing heb ik er niet voor behalve dan, net zolang proberen totdat je wel een werkende combinatie gevonden hebt.

Ik heb de oplossing gevonden,

PC winkel op de hoek verkoopt setjes van muizen en stekkertjes. deze horen bij elkaar en dan werkt het inderdaad ook als een speer.

Voor €7.00 heb ik nu een werkende muis.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips,
Mijn probleem is opgelost, en dus ook de status van deze vraag:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan