Mijn PC crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Mijn PC crashed regelmatig. Ik heb een Pentium 4 en het gebreurd ongeveer 2 keer per dag. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Hard- of software? Ik heb Windows XP ook al opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Het is ook niet zo dat ik heel veel programma's geopendend heb, 0 of 5 maakt niet uit. Hebben jullie enig idee? Ik heb al wel gehoord dat de temperaturen van de processor de oorzaak kan zijn, maar het gebeurd soms ook wel is vlak na het opstarten en de kast voelt niet warm of zo. Hoe kan ik eventueel de temperatuur te weten komen? Enig idee wat andere mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij!

heb je misschien wat meer info dan word probleem waarschijnlijk wat sneller opgelost.

Heb je onlangs nieuwe hardware geinstalled? Virussen gescand, spyware etc.

Krijg je eerst een foutmelding?

grtz

Guido

Misschien een optie om Aida32 even te installeren en een paar uur te laten draaien terwijl je de temperatuur en overige zaken in de gaten houdt.

Installeer eens van alle randappatuur de allernieuwste drivers.

Mocht dat dan niet helpen dan is de kans groot dat het inderdaad aan de hardware te wijten is.

Veel, algemeen voorkomende oorzaken zijn:

-Een te warme CPU (temperatuur is te checken met Aida32)
-Defect geheugen (Te testen met het programma memtest 86)
-Een niet goed functionerende harddisk (te testen met een tool die je van de website van de fabrikant van de harddisk kunt downloaden)

Ik krijg geen foutmeldingen. Het beeldscherm blijft gewoon stilstaan en niks werkt meer. Geluid stopt, muis werkt niet meer en toetsenbord ook niet. Ik heb een nieuwe pc sinds december. Alles wat er op staat is dus niet oud. De randapparatuur niet allemaal (printer, soms digitale camera), voor de rest heb ik een nieuwe scanner. Alles is dus redelijk nieuw. Heb een virusscan en een firewall maar weet niet of dat de oorzaken kunnen zijn.
Ik zal is kijken naar die programma's maar wanneer is een CPU te warm?

Ik heb Aida32 geinstalleerd, (had het trouwens al een keer erop gehad) maar ik zie nergens waar ik kan kijken of mijn CPU te warm wordt. Hoe moet dat?

Laatst bewerkt:
Wat zit er nog meer in je pc dan die P4?
Temperatuur in Aida32 vind je bij;
Computer>sensors.
Hoe zwaar is je voeding?

80GB harde schijf van Maxtor
512MB RAM
300W voeding

Wat is nog meer van belang? Ben nou niet bepaald een expert...

Wat voor videokaart?
Ik heb dit namelijk ook sinds ik m'n Pentium 4 heb.
Ik heb ook 300watt voeding en heb er nu ff tijdelijk een 400watt naast gezet.(doen het tegelijk)
Het probleem is bij mij ff opgelost.
Alhoewel dit natuurlijk geen goede oplossing is.:rolleyes:

De temperatuur van mij CPU is trouwens 21 a 22 graden. Neem aan dat dit niet echt hoog is...

Ik heb gekeken naar een programma waarmee ik mijn harddisk kan testen. Ik heb een Maxtor en heb er ook 1 gevonden op hun site maar als ik het goed begrepen heb wordt dan mijn harde schijf geformatteerd? Gaan alle data gaan verloren? Daar heb ik namelijk niet echt trek in... Is er niet een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Ik hoorde van een kennis dat het misschien ook aan het moederbord kan liggen. Hij kende iemand die dezelfde problemen had gehad met een MSI moederbord en toen hij die vervangen had voor een ASUS was alles over.

Ik moet trouwens nog melden dat ik de ook wel is een zwart beeldscherm krijg. Niet vaak gehad maar vandaag was het weer een keer zo ver. Het beeldscherm wordt zwart en het krijgt geen signaal meer. Als ik dan opnieuw opstart doet alles het weer. Kunnen al mijn problemen niet aan mijn videokaart liggen?

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn firewall er af gegooit, hij crashed nu wel minder volgens mij maar nog wel regelmatig. Heeft er nog iemand advies?
Soms wordt mijn beeldscherm ook zwart en krijgt het geen signaal meer binnen. Waar kan dit aan liggen?

Laatst bewerkt:
Ik hou het op 2 mogelijkheden; temperatuur van de proc. of rot geheugen.
Voor details zie hierboven....
Om het eventuele temperatuur probleem uit te sluiten kan je de comp laten draaien met de kast open.

Groetjes.
Martin.

Hoi,

Ik heb een demo van 3dmark laten draaien en daardoor werd de temp van mijn processor ongeveer 38 graden maar hij bleef lekker draaien ook na verschillende keren. Weet niet of dit super hoog is maar normaal gesproken is de temperatuur bij mij ongeveer 24 a 25 graden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan