cd-stations worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Ik heb een zeer vreemde ervaring : in mijn computer (xp) zitten een cd-rom speler en een cd-schrijver. Xp herkent deze niet meer, zodat ze bij "mijn computer" ook niet meer weergegeven worden. Ik kan ze dus niet meer gebruiken.
Wanneer ik bij apparaatbeheer, eigenschappen ga kijken, krijg ik een vermelding : "Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)". De oplossing die apparaatbeheer suggereert, nl. het opnieuw installeren van het apparaat, geeft geen positief effekt. Ik heb ook het register al bewerkt (ergens een upperkey en een lowerkey weggedaan) maar niets helpt.
Hoe kan ik dit herstellen ?

onlangs wat veranderd in je systeem? Kast verplaatst misschien is je IDE kabel losgeschoten of je voedingskabel.

Misschien een brandprogramma geinstalled of een 'virtual drive'?

Is dit al lang zo of is pas.
Misschien kun je overwegen om een systeemherstel uit te voeren.
Start -> buroaccessoires -> systeemwerkset en dan systeemherstel.
Goed lezen wat daar staat en dan een vet gevrukte datum uitkiezen. tijdens het herstel van je computer afblijven, dit kan namelijk een tijdje duren.
De computer start automatisch weer op. Alles wat je in de tussentijd op je computer gedaan hebt ben je dan wel kwijt. dus als je het systeemherstel een week terug zet dan ben je de gegevens van die week kwijt.

Suc6.

Heb ik ook last van

Hey Guyz!

Het probleem van JPVDS heb ik ook!!!

Alleen krijg ik een code 39, bijna identiek als code 19.

Heb ook alles al geprobeerd wat jullie zeggen, maar tot nu toe geen resultaat!!

Als jullie een ander oplossing hebben let me know....

ga nu verder dit forum doorlopen om te kijken om ik zelf iets vind.....

Gr. Guru

Beste guru,
op de nieuwsgroep van microsoft kreeg ik volgend antwoord :
See "CD-ROM Access Is Missing and Messages Cite Error Code 31, Code
32, Code 19, or Code 39 After You Remove Easy CD Creator in Windows
XP" (http://support.microsoft.com/?kbid=314060).
In het betreffende artikel staat dat je registersleutels moet wijzigen : upper en lower bounds. Ik heb dat zo gedaan en ja hoor : alles weer op zijn plaats !

Tja..

Hey JPVDS,

Ik had dat artikel ook net gelezen en gedaan wat er stond....maar HET WERKT NIET BIJ MIJ...

Alles wat met upper en lower te maken had, heb ik verwijderd....

Damn...

Gr. Guru

Sorry JPVDS

hey JPVDS,

Ik heb ff de status weer op onopgelost gezet hoor...

Ik kom er niet uit.....

hoop dat je het niet erg vindt....

Gr. Guru

Hey Jp

Thanks voor de link....Heb ff een register controle uitgevoerd en blijkt dat alles in de war is. Zit niks anders op dan Xp opnieuw te installeren en met een schone lei te beginnen.

Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen krijg ik de code 22, en windows kan het apparaat niet opnieuw inschakelen.
wie weet antwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan