kan HP PSC 2110 niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Olga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Olga

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Na mijn oude computer te hebben geformatteerd etc. kan ik mijn all-in-one niet installeren. Al bij het begin van de installatie houdt alles ineens op. Alles zit muurvast (moet dan resetten) of de computer sluit zelf af. Heb al scanreg /fix etc. geprobeerd.
Er kloppen allerlei dingen niet, datum/tijd bijv. zijn elke keer na opstarten fout. Krijg vaker allerlei foutmeldingen, dan weer in VDX dan weer OE of IE. Heb hem al eens weggebracht omdat hij al eerder vreemd deed. Zo krijg ik ook allang geen geluiden meer.
Ik heb een Pentium II,333 MgH, 4,3 Gb, Windows98. Een oudje dus, maar voor mij prima.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zoeken moet?

als je de printer installeerd, sluit je deze nog niet aan. pas als er omgevraagd wordt. batterijtje van het moederbord misschien leeg? dat kan met de tijd en datum te maken hebben. geen uitroeptekens oid in hardware?

Heb de printer niet gekoppeld aan de computer bij het installeren. Het installatieproces scheidt er gewoon mee uit.
Om het moederbord te zien, moet ik de computer openen en dat durf ik eigenlijk niet. Ben niet technisch en heb een computer nog nooit van binnen gezien.
Verder heb ik momenteel geen uitroeptekens meer staan bij app.beheer, voorheen wel bij de driver van de geluidskaart (tenminste ik denk dat het de geluidskaart is).

Heb je de installatie handleiding nog.

Vaak moet je eerste (zonder dat de printer is aangesloten) de software installeren, en pas als het installatie programma er om vraagt de printer aansluiten.

Geplaatst door Olga

Er kloppen allerlei dingen niet, datum/tijd bijv. zijn elke keer na opstarten fout. ................... Een oudje dus, maar voor mij prima.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zoeken moet?

Dit lijkt toch wel heel erg op een lege bios batterij, zolang deze leeg (of bijna leeg) is zal de pc problemen blijven geven, immers niet alleen de datum en tijd 'vallen' er niet alleen uit, maar ook allerlei andere essentiële biosinstellingen worden niet onthouden.

Toch maar openmaken dus, heb je niet een handige neef of buurjongen die dat voor je wil doen?

Ik ga nu inderdaad iemand vragen om de batterij van het motherboard te vervangen. Hopelijk is het dat. Als het gelukt is, laat ik het weten. Maar dan via het onderwerp "softwareproblemen" om crossposting te voorkomen.

Bedankt allemaal.
Groetjes, Olga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan