Krijg de virussen niet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

texax_dzs

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Hallo, ik zou graag wat hulp willen gebruiken, want deze virussen worden niet door mijn AVG anti-virus schoongemaakt! Mij anti-virus ook gewoon ge-update.
Er werd gesegt dat ik ze in de "move to vault" moest zetten en heb dat gedaan, vanaf daar kon ik ze verwijderen, deed ik maar de virussen zijn niet geslaagt weg gegaan!

De virussen heten: Trojan horse Dialer + Trojan horse BackDoor.Magicon.J

Ik heb 4 keer de complete test gedaan en de 2,3,4e keer kon hij zelfs niet in de "move to vault"! Ik begrijp er niks meer van en heb dringend hulp nodig!

Je kan proberen om met www.housecall.nl de virus er uit te halen.

Je kan ook zoek naar de DIALER, om deze te cancelen.

Laatst bewerkt:
Soms is even handig als je meer info geeft (welke Windows jij gebruikt). Bij ME en XP zou je soms het optie: systeem herstel uit moeten zetten (je bent wel herstel punten kwijt) om de virus weg te krijgen.

Check het link van Humpe of anders doe een online scan bij Symantec(Norton), klik op try online virusscan hier:
http://www.symantec.com/techsupp/info_solve_virus_index.html#do_not_own

Of bij Panda (ook online), hier dus =
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Omdat je ook met 'dialers' zit, lees dit ook eens goed:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016

Groetjes
Falco

Scan met housecall in veilige modus,

pc opstarten en F8 indrukken.

Gelieve niet een nieuwe thread openen, maar hier gewoon verder gaan.

groetjes speedtouch

Dat van house call

Hoe bedoeld u met opstarten en f8 indrukken, hoe doe ik die housecall op veilige modus? Kunt u mij dit in uitgebreidde stappen uitleggen, want ik ben niet zo een technicus;)

Tijdens opstart F8 blijven indrukken. Maar denk dat het niet gaat lukken omdat je dan waarschijnlijk geen internet verbinding meer hebt in de veilige modus. Je kan natuurlijk eerst dit proberen of dat lukt, zo niet start dan de pc gewoon op en voer dan die scan uit met Housecall.

House call

Dus bij het opstarten moet ik house call mijn p.c laten scannen? Waar haal ik die vandaan, want ik moet bij het opstarten altijd als verbinding maken met internet!
Dus wat is de snelste en makkelijkste manier om house call te laten scannen?

Re: House call

Geplaatst door texax_dzs
wat is de snelste en makkelijkste manier om house call te laten scannen?

1. Ga naar deze site: http://housecall.trendmicro.com/
2. Klik op "Scan Now. It's Free!".
3. Selecteer de plaats waar je je bevindt ("Netherlands", veronderstel ik) en klik op de knop "Go".
4. Ga akkoord met het downloaden van de engine.
5. Vink "Deze computer" aan, zodat ook in alle andere vakjes daaronder een vinkje verschijnt.
6. Zet ook een vinkje voor "Auto Herstel".
7. Klik "Scan".
8. Laat ons de uitkomsten weten!

House call detecteert geen virus!

Zoals eerder al vermeld, ziet house call geen virus op mijn p.c maar AVG-anti virus wel! Alleen is AVG niet in staat het te verwijderen! Maar waarom zien house call en panda, het virus niet, zou dat kunnen komen door de dialer? Het is echt een raadsel hoor, ik ben er nou al een dag mee bezig! Maar ik heb ook spybot-S&D en ga die nu aanzetten, en dan is er nog 1 link die ik nog moet proberen en dat is die van copscorp, we zullen zien!

De groeten van: Texax en hopelijk gaat het nog lukken maar jullie doen wel veel moeite voor me:D Hopelijk word er een oplossing gevonden!

Aan Koelman!

Ik snap de links niet die je hebt gegeven, mijn engels is erg slecht en ik heb al veel moeten downloaden vandaag, en ik weet niet wat nou echt werkt of wat nou niet! Ik ben namelijk echt geen wizzkid!

Dit wou ik even melden!

Scan nog eens met AVG in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo) en zet je System Restore van tevoren uit en na de scan weer aan uit als je XP draait. Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken.

Aan Geeske!

Voordat ik ga doen wat je me aanraadde, wou ik voor de zekerheid wat vragen?! Hoe bedoel je met RESTORE van tevoren uit doen, is dat voor je opnieuw gaat opstarten of gebeurt dat in het venster nadat je op F8 hebt gedrukt? En er wordt ook in je antwoord iets gesegt over XP, maar ik heb windows ME, maakt dat wat uit of niet?

Alvast bedankt;)

Na het scannen met Spybot-S&D!

Moet ik hijack downloaden nadat alles gedaan is bij spybot-S&D want dat stond in een link op een reactie die ik kreeg!?

Sorry voor alle moeite!!!!:o

Doe maar het volgende dan. Hijack This Log-uitleg: Zorg dat je minstens versie 1.97.7 hebt. Unzip (voor je begint wil ik je aanraden om HijackThis naar een aparte map uit te pakken. Het programma maakt backups in de map waar het staat) en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand. Fix nog niets. Er zitten ook dingen tussen die je echt nodig hebt. Kopieer en plak de inhoud in dit topic: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Download Hijack This: http://www.majorgeeks.com/downloadg...a8baee6434cfc13

Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad, toen heb ik de firewall en virus verwijderd en deze weer opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem verholpen.
Dus een Uninstall ( deinstalleren ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan