ophangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deckersluc

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
Graag hulp : win98
Reeds na enkele minuutjes hangt mijn computer.
Na 40 x herstarten ook.
Dit gebeurde tot 1 maand geleden ook MAAR dan wel af en toe ; OF als de computer meerdere uren aanstond.
Thanks vooraf voor uw raad, Luc

hoi Luc,

ff voor een grotere kans op hulp

Heb je PC gescand op virussen, spyware, schijfcontrole gedaan, schijfopruiming gedaan, schijfdefragmentatie gedaan en de map C:\windows\Temp leeggemaakt?

Groetjes van Frans

Thanks en 't leegmaken van win/Temp ga ik dadelijk doen.
Met vriendelijke groet,
Luc

Dag Frans,
Denk spy- en virusvrij.
Schijfopruiming partitie F: (grootste van de 1 opgedeelde HD , en vooral in gebruik) geeft : kan niet verbeteren .
Defragmenteren van die F: : ben nu bezig maar duurt lang.
Frans, ga even zitten want : hoe maak je Windows/Temp leeg . Rechter muisklik op de map bevat deze optie niet.
Vriendelijke groet,
Luc

Als je in windows verkenner in de map temp bent, moet je op bewerken en dan alles selecteren klikken, daarna op bestand en dan verwijderen.
Op deze manier wordt de hele map in 1x leeggemaakt op 1 bestand na!
Dit bestand heet INDEX en kun je laten staan

Dag Frans,
Ik heb dit zojuist gedaan.
Ik kreeg regelmatig de vraag : dit is een programmal ; zeker dat je dit wilt verwijderen. Telkens als deze vraag verscheen heb ik uit angst 'behouden' gekozen.
Mogen deze programma's eigenlijk ook weg ?
NU kan ik eventueel nog kiezen voor 'ongedaan' maken.
Graag nog even jou raad.

Vriendelijke groet, Luc

Hoi Luc,

Dat ligt aan de naam van het programma.

De map TEMP wordt door Windows gebruikt om bijvoorbeeld cookies en/of tijdelijke downloads in op te slaan.

Mocht je twijfelen of het wegmag, kun je het bewuste programma'tje ff in een andere map in b.v. in mijn documenten plaatsen.

Normaal gesproken staan alle programma's waar jij en de computer mee werk in de map PROGRAMFILES

Je kan ook ff de hele map TEMP ff copieren naar MIJN DOCUMENTEN en dan de map C:\WINDOWS\TEMP openen en leegmaken! de map zelf wel laten staan!!

Mocht je daarna een probleem hebben, is het simpel weer vanuit je documenten het e.e.a. terug te plaatsen.

Dag Frans en van harte bedankt !
Compie lijkt terug sneller te werken.
Ondertussen (tja , ik heb vanalles geprobeerd) heb ik een update naar internet explorer 6 gedaan en vanaf nu verschijnt NA IEDERE OPSTART :
de bestanden voor Internet Explorer en de Internet Werkset op uw computer zijn niet de juiste voor uw besturingssysteem.
Setup zal nu de juiste bestanden downloaden ==> JA ==> keuze= standaard aantal onderdelen installeren ==> Alle items opnieuw installeren ? De meest recente versies zijn al geïnstalleerd. U wordt aangeraden Setup af te sluiten ZONDER opnieuw te installeren ==> ... en dan gaat alles weer normaal .
Vriendelijke groet , Luc

Om die melding weg te krijgen, gebruik dan eens de zoekmelding van Helpmij........
Ik meen me te herinneren dat er al eens een onderwerp van geweest is!

Een andere optie is eens op de site van Microsoft te kijken bij de FAQ's o.i.d.

Succes!

Frans , nogmaals van harte bedankt.
Het ophangen gebeurt ondanks alles 'nog meer' en 'nog sneller'.
Ik denk dat het probleem elders is, maar ik heb uiteraard geen idee.
Misschien is de computer te oud ? amd K-6 192ram
Alleszins wens ik je een prettige week toe,
Luc

Sorry voor het meerdere malen plaatsen v/d vraag.
De reden is dat ik zelf niet weet waar de fout ligt : hard- , soft- of systeemware.
Caveman : thanks voor je antwoord en vandaag was het slechts 2 x ; meestal weet ik het niet want dan zie ik het pas als ik thuiskom ; laatst was het bij 10 à 20 x .
Defragmentatie van C: lukt ook vaak niet.
Groetjes allemaal,
Luc

Kijk je flatcable eens na van je HD..........
Lijkt wel of er geen data van je HD naar je mammaplank gestuurd word...............

Ik durf geen vraag meer te stellen maar het is niet opgelost . Wel 'n beetje minder ophangen . Ik heb alle ontvangen raadgevingen opgevolgd , behalve 'memtest' maar dit gebeurt bij elke opstart.
Ik stel me de vraag of het ram-geheugen misschien te klein is (192) voor mijn toepassingen .
Bedankt à iedereen .
Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan