pc aan tv aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
hallo,

Ik heb een babel gekocht die ik vanachter in mijn coposite aansluiting aansluit en op men scart aansluiting aan men tv+ een kabel van audio uitgang naar audio uitgang op de scart aansluiting.
Maar hoe kan ik dan een dvd bekijken op men tv. het is een oude tv wel. Welke instelingen moet ik nog doen op de computer.

P.S. ik ken niet veel van computer he dus niet te ingewikkeld maken.
Ik heb al wel mensen gehoord die tvtools gebruiken. wat is dat?

Die vraag is moeilijk te beantwoorden als je niet even aangeeft wat voor grafische kaart je hebt.

TV-Tool is een programma dat je kunt gebruiken als je een grafische kaart van nVidia hebt. Meestal is het niet echt noodzakelijk.

men grafische kaart is een g force 4 MX 460.

hopelijk kan iemand me nu verder helpen.

Geplaatst door dansplaat
men grafische kaart is een g force 4 MX 460.

hopelijk kan iemand me nu verder helpen.

Heb je een recente driver van Nvidia? Zo ja, dan staat daar een icoontje van in je systray (naast de klok). Als je daarop klikt met de rechtermuisknop, kun via nView -> Kloon het beeld op je tv toveren.

Of anders via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en daar het tabblad van je Nvidia-kaart kiezen (en dan ook daar voor nView etc.).

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik heb net via die diskidee geprobeerd maar het enige is dat die anders gebruiken is die s-video kabel. Ik gebruik namelijk die composite kabel.
En ik kan nergens het tabblad tv aan klikken

zie stap 6 in dat fragment.

Geplaatst door dansplaat
hallo,

Ik heb net via die diskidee geprobeerd maar het enige is dat die anders gebruiken is die s-video kabel. Ik gebruik namelijk die composite kabel.
En ik kan nergens het tabblad tv aan klikken

zie stap 6 in dat fragment.

Maar van een tabblad 'tv' is in de handleiding ook geen sprake. Probeer dit: Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> tabblad GeForce4 MX460. Dan kun je nView en dergelijke instellen; hoe dat precies zit hangt af van welke driver je hebt. (Die handleiding gaat uit van een flink verouderde nVidia-driver.)

help

welke driver moet ik nu nemen?

moet je dan bij multi media software doen en dan via die NVDVD?
of moet je iets anders downouden woor die speciale developer XP

Het gebruik van de TV OUT :

Deze uitleg werkt alleen met de nvidia driver 41.09 of hoger, Deze zijn te downloaden op www.geforce.com of www.nvidia.com .

Ga naar start instellingen-configuratiescherm-beeldscherm, kies nu het tabblad GEFORCE 4 XXXX, er schuift nu een scherm naar buiten kies hier de optie nvieuw, standaard staat alles ingesteld op standaard, kies nu nu optie clone, hierna eerst op toepassen, Ga nu naar het 2e beeldscherm middin in het venster, klik met de rechter muisknop en kies select output device, het enige wat nu nog gewijzigd moet worden is het formaat van het beeld. Kies nu change format , Voor nederland moet dit B/PAL zijn. Ga nu naar toepassen en de TV OUT is geactiveerd.

Let op : Bij het configureren van de tv out moet de kabel naar de tv wel zijn aangesloten.

succes!

Dag mensen,

Hier ben ik weer met men problemen.
Ik heb nu voor de verandering een beetje vordering gemaakt.
Ik heb nu de kabel voor beeld aangesloten op men video speler en dan de audiokabel ook op de audio uitgang op den videorecorder. Het enige wat ik krijg als ik een dvd opo zet is zo heel af en toe een beetje klank. Maar dit is meer met hakken en stoten. En van beeld zie ik alleen een blauw scherm dat beweegd beetje. Je hebt het gevoel dat er signalen gegeven worden maar er niet doorkomen op de tv.

Kan er iemand me nu verder helpen?

heb je al gedaan wat ik in mijn laatste bericht hebt geschreven?

ja ik heb zelfs alles gedaan wat je zei + alles wat er op die ene link hier boven staan van freedisk
behalve die detonator xp heb ik niet genomen
want daar snap ik de ballen van.

met alles wat buffy en ik hebben aangegeven, moet het echt lukken hoor, behalve als je iets over het hoofd hebt gezien, maar dat kan ik van hieruit niet zien, loop alles nog eens na! verder kan ik je niet helpen, misschien iemand anders?

Geplaatst door dansplaat
Dag mensen,

Hier ben ik weer met men problemen.
Ik heb nu voor de verandering een beetje vordering gemaakt.
Ik heb nu de kabel voor beeld aangesloten op men video speler en dan de audiokabel ook op de audio uitgang op den videorecorder. Het enige wat ik krijg als ik een dvd opo zet is zo heel af en toe een beetje klank. Maar dit is meer met hakken en stoten. En van beeld zie ik alleen een blauw scherm dat beweegd beetje. Je hebt het gevoel dat er signalen gegeven worden maar er niet doorkomen op de tv.

Kan er iemand me nu verder helpen?

Hoi Dansplaat,

Waarom heb je de kabels nu op de videorecorder aangesloten? Zoals je het eerst had gedaan, van de composietuitgang van je tv-kaart naar een scart-ingang van je tv (plus audiokabels ook naar de scart-ingang), moet het prima werken. Met een composietkabel kan daar weinig mee mis gaan. Probeer dat dus nog eens, zou ik adviseren, met behulp van de informatie die Seeburg100 en ik je hebben gegeven. Lukt het nog niet, dan kun je hier natuurlijk je vragen weer kwijt.

oki heb nu alles nog eens gedaan doe ik alles via de scart van de tv werkt er niets
doe ik het via de video heb ik heel soms beetje geluid en ja het zelfde wat met het beeld is zoals er voor.

Zeg in ieder geval al sorry voor die problemen maar ik wil graag dvd zien op men tv maar lukt ni

Geplaatst door dansplaat
oki heb nu alles nog eens gedaan doe ik alles via de scart van de tv werkt er niets
doe ik het via de video heb ik heel soms beetje geluid en ja het zelfde wat met het beeld is zoals er voor.

Zeg in ieder geval al sorry voor die problemen maar ik wil graag dvd zien op men tv maar lukt ni

"Sorry" zeggen is nergens voor nodig hoor.
Wat bedoel je precies als je schrijft dat er "niets" gebeurt als je het via de scart van de tv doet? Alleen maar een zwart scherm? Heb je de instellingen van je videokaart staan zoals eerder is uitgelegd? Staat je tv op het juiste kanaal (of op 'AV')? Kijk vooral ook eens naar de link die ik eerder al gaf, daar worden veel mogelijke problemen en hun oplossingen besproken: klik.

hallo,

Heb alles nod eens geprobeerd
die twee links geprobeerd en niets werkt. Als ik via scart kabel werk aan de tv krijg ik geen beeld en geen klank.
doei ik het zonder scart via de video dan krijg ik soms met hakken een beetje klank. Het beed wilt er precies doorkomen maar lukt niet. het enige wat ik zie is een lichtblauw scherm dan waar heel veel strepen over lopen.

zo heb nog eens alles gedaan wat jullie me hebben geschreven. Ik heb die twee links nog eens geprobeerd. maar geen vordering.
Als ik via de scart kabel op de tv ga heb ik geen beeld en geen klank
Ga ik via de video dan krijk ik zoals voorheen heel soms klank maar geen beeld. alleen een licht blauw scherm waar strepen op staan die veel bewegen.
Maar nu heb ik even een vraagje. Kan het ook zijn dat het niet lukt opmdat onze tv nogal redelijk oud is? Onze tv is van 1985 is dus 19jaar.
zou hhet zijn dat het daar aan ligt.

zo heb nog eens alles gedaan wat jullie me hebben geschreven. Ik heb die twee links nog eens geprobeerd. maar geen vordering.
Als ik via de scart kabel op de tv ga heb ik geen beeld en geen klank
Ga ik via de video dan krijg ik zoals voorheen heel soms klank maar geen beeld. alleen een licht blauw scherm waar strepen op staan die veel bewegen.
Maar nu heb ik even een vraagje. Kan het ook zijn dat het niet lukt opmdat onze tv nogal redelijk oud is? (19 jaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan