Monster PC blijft sloom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,

ik heb een probleem. Ik heb laatst een geforce 5900XT gekocht. Mijn spellen haperen nu nog erger dan met mijn geforce 2! Ik had echt het nieuwste aan drivers geïnstalleerd, maar tevergeefs. Ik hoor van PS computers dat het aan mijn moederbord ligt, en van MyCom dat het door mijn processor komt. MyCom zegt overigens dat Intel processoren zichzelf underclocken, dat ze zware dingen niet lang volhouden. Oftewel, ze zeggen dat ik een AMD Athlon moet kopen.
Power Systems zegt dat Intel slomer is door zijn Hyper Treading (ofzo) techniek komt.
Toch vind ik het raar, een Pentium 4 2.4 ghz, 1024 MB RAM en een Geforce 5900XT die hapert! Zelfs met Unreal Tournament! En Morrowind!!!!

Wat moet ik nou doen? Als ik mijn processor, moederbord en ram verkoop heb ik genoeg geld voor een AMD Athlon 64 3000+, een moederbord van MSI en 1024 mb RAM 400mhz kopen. Maar werkt dit echt?

Jou Intel moet sneller dan een gelijkwaardige AMD zijn.
Hoe zit je met je voeding is die zwaar genoeg?
Die 5900XT schijnt een stroomvreter te zijn.
Power Systems zegt dat Intel slomer is door zijn Hyper Treading (ofzo) techniek komt.
Dit snap ik niet, Hyper Threading is er juist voor om meerdere dingen tegelijk door 1 processor te laten doen.:rolleyes:
Softwarematig zie je dan twee processoren in je systeem.
een Pentium 4 2.4 ghz, 1024 MB RAM en een Geforce 5900XT die hapert! Zelfs met Unreal Tournament! En Morrowind!!!!
Ik zit toch hiermee te denken aan een te lichte voeding.
Wat voor Hardeschijven heb je?

Mag ik opmerken dat een GF FX 5900XT een slome editie is van de gewone FX5900? Deze presteert XT presteert op het niveau van een radeon9600XT.

nVidia gebruikt de XT-toevoeging om duidelijk te maken dat het om een langzame editie gaat van een bepaald model/serie.

ATI gebruikt juist de XT-toevoeging om duidelijk te maken dat het gaat om de snelste modellen van een bepaalde model/serie.

Speel je de games niet te hoog qua grafische settings?

Tja, voor gamen schijnt de AMD beter te zijn... Maar dan is het nog vreemd dat je systeem minder presteert met 5900XT dan met geforce2... Ik denk ook dat je misschien eens naar een grotere voeding wilt kijken. Aangenomen dat je ook wel 2 CD/DVD drives en 2 HD's hebt, moet dit systeem wel minimaal 400 watt nodig hebben.

Euh... 350V. Moet ik 400V nemen?
Maakt dat echt veel uit dan? Ik bedoel, ik zie niet voor me dat ik opeens mijn games supersnel kan spelen.

"Hee, je games gaan soepel!"
"Ja, tof he?"
"Wat heb je erin gestopt?"
"Een nieuwe voeding!"

En over de 5900XT...

Okay, het is een slomer kaartje. Dat las ik nadat ik de kaart had gekocht. Maar welke kaart kan ik het beste kopen?
Een FX5700 ga ik niet proberen (slechte reviews), een FX5600 blijkt te sloom. Een FX5900 te duur.

Ik kan een Sapphire Radeon 9800 Pro voor 249 euro krijgen. Maar volgens mij hapert het dan nog steeds, ik denk dat er iets mis is met mijn systeem.

Harde schijven:
IDE Maxtor 30GB (C:)
IDE Maxtor 120GB (D:)

De 5900XT is sneller dan de 5600 en de 5700, alleen stukken langzamer dan een 9800Pro.

Kijk, dat et hapert kan ook liggen dat je de grafische settings in het spel te hoog hebt staan.

Welk type moederbord van MSI heb je?

Geplaatst door Muurhond
Mag ik opmerken dat een GF FX 5900XT een slome editie is van de gewone FX5900? Deze presteert XT presteert op het niveau van een radeon9600XT.

nVidia gebruikt de XT-toevoeging om duidelijk te maken dat het om een langzame editie gaat van een bepaald model/serie.

ATI gebruikt juist de XT-toevoeging om duidelijk te maken dat het gaat om de snelste modellen van een bepaalde model/serie.

Speel je de games niet te hoog qua grafische settings?

Eehm laat ik nou nog geen spel hebben gedraaid dat hapert op mijn 2.4ghz systeem (ondertussen vervangen door een totaal nieuwe pc) op die radeon9600xt, als die FX5800xt op het niveau van mijn kaart zou moeten draaien, zou ie dus alsnog niet mogen haperen imo

Geplaatst door ijsbeer121

Eehm laat ik nou nog geen spel hebben gedraaid dat hapert op mijn 2.4ghz systeem (ondertussen vervangen door een totaal nieuwe pc) op die radeon9600xt, als die FX5800xt op het niveau van mijn kaart zou moeten draaien, zou ie dus alsnog niet mogen haperen imo

Wel als je de driver-opties niet te hoog hebt staan.

Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je videokaart en de chipset van je moederbord? Heb je nu een andere videokaart dan?

Uhm, ik heb helemaal geen MSI moederbord, ik heb dit systeem:

*ASUS P4S8X-X
*2.4 Ghz 533mhz
*1024 DDR RAM
*Geforce 2 GTS 32 mb (nu tenminste)
*30 GB HD
*120 GB HD
*AOpen Brander
*Samsung DVD drive

Ja, ik heb nu een andere videokaart, mijn oude videokaart. Ik had de nieuwste drivers van alles. Maar niks leek te helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan