traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Ik weet dat deze vraag al heel vaak gesteld is, maar mijn pc start al een tijdje heel traag op,Veel trager dan voorheen.
Ook ik heb het systeem al gecheckt op spyware (met Ad-aware en Spybot), ben up to date met mijn virus scanner en windows updates. In het foutenlogboek komt heel vaak de volgende melding voor:
True Vector engine, timeout on debug mutex.
Zou dit ermee te maken kunnen hebben??

Ik heb trouwens XP P4 procesor

True Vector is een onderdeel van ZoneAlarm.
Schakel deze is uit bij Uitvoeren-Msconfig- Opstarten
Start dan opnieuw op en kijk of hij wel snel opstart.

Soms blijft True vector bij de opstart hangen.
Compleet verwijderen, een regclean en opnieuw installeren wil dan wel eens helpen. Hierbij is het van belang om op een nieuwere versie over te gaan.

Heb je toevallig Norton Antivirus 2003?
Daar heb ik al tientallen mensen over horen klagen, oplossing weet ik nu ook. Maar heb je die versie?

Bedankt voor de tips, ik ga het vanavond proberen.
Ik heb zelf ook nog windows in veilige modus opgestart.
Nu gaat het wel goed met opstarten.
In veilige modus starten toch de standaard stuurprogramma's van windows op. Ik heb laatst ook mijn videokaart software opnieuw geinstalleerd.(Geforce 5200 128MB)Ik denk nu ook dat dat daar mee te maken zou kunnen hebben. Wat zou ik daar aan kunnen doen?? Opnieuw installeren?? Nieuwe software downloaden, zo ja welke dan??

ik heb nu ZoneAlarm opnieuw en schoon geinstalleerd. Dus die fouten in het logboek zijn opgelost.
Alleen is het traag opstarten niet opgelost!!
Als ik hem opstart is hij ongeveer 90seconden bezig met opstarten. Vind ik toch wel lang!!! Eerst ong. 30sec!
Het ligt dus toch aan de videokaart installatie software. Dat kan toch niet normaal zijn dat de pc daardoor 1min langer de tijd nodig heeft om geheel op te starten!!

Nu ook nog een update gedaan van video drivers. het probleem is er nog steeds... Ik zal er mee moeten leven ben ik bang, OF.......
iemand nog een laatste tip

met vriendelijke groet
Jan:confused:

Ik heb nu ook een hijack log geplaatst op deze site.
Ook hier niks bijzonders!!
Kan ik met een of ander diagnostisch programma kijken hoe windows XP opstart en hoe lang hij bezig is met bepaalde processen? En of hij misschien bepaalde bestanden niet kan vinden, of dubbele bestanden??
Ik heb P4, 2,53GHz 512MB geheugen, NVIDEA Geforce 5200 128MB

Met Bootvis kun je toch het opstarten analyseren??
Kan ik nog ergens bootvis vandaan halen?
Op de microsoft pagina kun je hem niet meer downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan