CD's/DVD's branden gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

InF3RnO

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Ik heb mijn pc geformatteerd, en na de format doet mijn brander heel erg raar. Read buffer zit wel altijd op 98%, maar de write buffer die blijft springen, ene keer 10 en da weer 90 dan weer 5, dus hele tijd heen en weer. Soms krijg ik een succesfull direct, soms krijg ik buffer underrun avoided xxxkeer maar succesfull, maar heel vaak krijg ik gewoon failed. En tijdens het branden blijft me processor draaien al een naaimachine, het is een BTC dvd brander, k gebruik Nero 6 Ultra Edition. waar kan dit aan liggen iemand een oplossing?
Dankuwel

kijk eens bij configuratiescherm > prestatie onderhoud > systeem > hardware > apparaatbeheer of daar geen geele vraagtekens staan na je format ?

misschien is je software van je brander niet goed geinstalleert en moet het verwijderen en opnieuw installeren ( kan ook zijn dat je je driver van je cdrw moet installeren )

mvg
johnny

Er zit wel een vraagteken
Niet ondersteunt apparaat, ik zou in god nie wete wat dat zou zijn,k heb zover ik weet alles geinstalleerd. k ga ff nog grondig onderzoeke wat er anders kan zijn, ook even de nieuwste drivers zoeke, als iemand anders nog iedeen of suggesties heeft hoor ik h et graag!

Verder niemand?
Tis de buffer level onderaan die steeds blijft springen.
K heb al cd's verpest eraan, k heb geprobeerd om bij hardware te verwijderen te rebooten maar alsnog geen beter resultaat. K ik heb alle prestaties op snel gezet. niks helpt :( op internet heb ik gelezen iets over DMA aan of uit zetten in bios of ergens in windows, maar ik heb niet kunnen vinden waar en wat dat is. Kan niemand Mij helpen????

DMA aan of uitzetten;
Ga naar Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controllers>bij Primair en Secondair-kanaal>geavanceerde instellingen, kan je DMA aan of uitzetten.

Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controllers>
tot hier kom ik, en verder primair of secundair geval zie ik niet staan bij mij :S

Geplaatst door InF3RnO
Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controllers>
tot hier kom ik, en verder primair of secundair geval zie ik niet staan bij mij :S
Heb je na de installatie van Windows wel je moederbord drivers geinstalleerd?
Die optie behoor je wel te hebben namelijk.
Welke Windows heb je?
Welke exacte versie van Nero heb je?

Yep ik heb al mijn drivers geinstalleerd
Microsoft Windows XP Professional SP1
Ahead Nero 6 Ultra Edition 6.0.0.0
K zit er mee, k zou niet weten :S

Ik krijg nu de powerpack
denk je dat dat enig invloed zal hebben hierop?
Ik hoop echt dat dit het wel verhelpt.
ik heb dit probleem pas na een format op me HD C:
daarvoor werkte hij perfect

Na installatie power pack nog steeds zelfde fout :(
ookal doe ik vaststellen schrijfsnelheid, springt het alleen maar minder snel tussen de aantal %schrijfsnelheid. superlink staat ook aangevinkt. niks werkt, ik blijf maar langzame brandprocessen krijgen en 99% ervan is failed :(
iemand nog iedeen?

ik denk toch dat je nero helemaal moet verwijderen,doe ook in je programma files de map van nero weg , deze houd je instellingen soms vast.

als je zeker bent dat je je chipset drivers van je moederbord ook terug geinstalleert hebt dan zou nero toch moeten werken na een goede unistall.

doe wat crach zei installeer uw versie en haal de nieuwe update binnen.

* OPGELOST *

:D:D:D:D Eindelijk na heeel lang van alles uitproberen is het me gelukt. Ik heb het volgende gedaan:

- In windows apparaatbeheer verwijderen.
- Afsluiten
- IDE kabels lostrekken
- Opstarten
- Register Cleanen
- Afsluiten
- IDE kabels aansluiten
- Opstarten
- Windows herkent hardware en vraagt om reboot
- rebooten
en hij werkt nu vlekkeloos:D
Bedankt voor de ideeen die iedereen heeft gegeven:thumb:

Groeten
InF3RnO!

P.S
Het was maar tijdelijk dat hij het deed,
nu krijg ik hetzelfde weer, ik heb hetvolgende allemaal geprobeerd:
Aparte IDE aangesloten op Master --> geen resultaat
Verwijderen opnieuw --> doet het 2x daarna weer zelfde.
Drivers update, nero update, windows update
alles uitgevoerd doet het niet

ben nog zo dom om de bon kwijt te raken :(

iemand nog iedeen?

He he, eindelijk
ik heb windows geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, nu doet alles het perfect, dusz ik weet alsnog niet waar het aan lag, maar nu doet hij het perfect
bedankt voor jullie hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan