Spellingcontrole word geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hoi,

als ik de spellingcontrole onder Word wil gebruiken krijg ik de volgende foutmelding: Winword.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door windows. U dient dit programma opnieuw te starten.

Ik heb geprobeerd het Office-pakket te verwijderen, registry cleaner laten draaien en Office opnieuw installeren maar dit heeft niet geholpen.

Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen?

Verwijder het bestand NORMAL.DOT eens.
Bij opnieuw opstarten wordt dat bestand opnieuw aangemaakt en is er grote kans dat je probleem is opgelost.

niet geholpen

Helaas, heb alle normal.dot - files verwijderd die ik kon vinden (onder admin account, eigen account etc) maar niets helpt. Weer na opstarten dezelfde foutmelding.

Ik heb trouwens niet de normal.dot opnieuw zien aanmaken op de schijf..klopt dit wel (gezien jou melding dat ie opnieuw wordt aangemaakt bij opstarten)?

Heb je normal.dot wel gevonden en verwijderd?
Is normaal een verborgen bestand.

Kijk anders hier eens.

Hoi, :D

Lijkt mij dat de DATA-sleutel van Word corrupt is. (of te wel kapot)

Deze kun je zo repareren;
Doe het volgende om de Data-sleutel te vernieuwen:
1. Sluit alle Windows applicaties.
2. In het Windows Start menu, klik op Run.
3. Typ regedit en klik op OK.
4. Zoek de volgende map op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data
5. Selecteer de Data folder en klik op Hernoemen in het menu Bewerken.
6. Typ een nieuwe naam voor de Data folder (bijv. OldData) en druk op ENTER.
7. Sluit Regedit en start Word opnieuw (zonder de switch /a).

Als Word correct start, is het probleem opgelost. Het kan zijn dat je nog wat andere instellingen terug moet zetten, want de hele data-sleutel wordt dus vernieuwd.

Deze beschrijft Office 2000 versie (9.0)
Als je een andere versie hebt, ga je opzoek naar (10.0 XP, 11.0 2003, etc..)

Succes! :thumb:

helaas helaas helaas

ook de opties om via regedit de data-folder te hernoemen hebben geen effect gehad. Heb het systeem zelfs herstart voor ik word opstartte, maar gelijk bij de spellingchecker weer zelfde probleem.

Is er nog hoop of lijkt het rechtstreeks op een herinstallatie af te stevenen?

Hoi, :D

Tja, idd jammer maar niet gevreest er zijn vast alternatieven.

Had gisteren nog even zitten denken. Ik was vergeten te vragen welke Office-versie jij hebt.

Bij Office 2003 is er namelijk een bug bij de spellingscontrolle bij de extra dix en lexicons!

Als je dit hebt, probeer dan eens het volgende verhaaltje:
Ga eens naar Extra/Opties/Spelling en gramatica/aangepaste woordenlijsten

Controleer of de extra woordenlijsten niet staan aangevinkt: Juridisch, maatschappelijk, etc….
Indien wel aangevinkt alles uitvinken behalve Custom.dic

Sluit Word af, en start deze opnieuw op en controleer of de spellingscontrolle weer functioneert.

Indien dit niet helpt, probeer dan het volgende;
Ga eens naar Extra/Opties/Spelling en gramatica

Zet een vinkje bij: Alleen sugesties uit hoofdwoordenlijst

Sluit Word af, en start deze opnieuw op en controleer of de spellingscontrolle weer functioneert.

Ben benieuwd?
See Yah! :thumb:

Ik hoop dat een volledige herinstallatie van het systeem niet hoeft, ben daar geen expert in en het is altijd weer lastig alles goed te krijgen. Herinstallatie van Office heeft niet geholpen (zoals ik al eerder heb aangegeven) dus hopenlijk.....

Ik werk met office 2000.

Ik heb niet de mogelijkheid om via extra - opties naar het tabblad spelling & grammatica te gaan, hij knalt er ook daar direct weer uit...

heb je nog opties achter de hand?

Hoi, :p

Potverdikkie nog an toe...nog niet opgelost! :cool:

Dan gaan we zoeken totdat we er bij neervallen!

Ok, zou jij nog 1 keer de exacte foutmelding op willen schrijven. (echt alles)

Vraag 1: Ik kwam op de site van Microsoft bij Office 2000 meerdere service packs tegen waarin bugs opgelost werden met betrekking tot de spellingscontrolle.

Of te wel, heeft jouw pc alle updates? (dit is echt heel belangrijk...en niet alleen nu)

See Yah :thumb:
ff verder zoeken.

He, :cool:

Weer wat gevonden, wel in het Engels maar dat maakt niet uit.

Probeer dit eens:
Repair Office 2000:
Close all programs that are open.
Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
In Control Panel, double-click the Add/Remove Programs icon.
In the Add/Remove Programs Properties dialog box, click your Microsoft Office 2000 installation, and then click Add/Remove.
In the Microsoft Office 2000 Maintenance Mode dialog box, click Repair Office.
In the Reinstall/Repair Microsoft Office 2000 dialog box, click to select Repair errors in my Office installation, and then click Finish.
When the Office Repair is finished, you may be prompted to restart Windows. If you are, click Yes and let Windows restart.

En weer ff zoeken!
:thumb:

en wederom: helaas

heb alles uitgevoerd zoals je hebt beschreven, echter niets helpt. Hij blijft de foutmelding geven nadat ik alle updates heb gedraaid. Momenteel is op systeem actief Office 2000-SR1 Professional.

De foutmelding (zie ook bijgesloten document):

"Winword.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw op te starten. Er wordt een foutenlogboek gemaakt"

Er staat overigens de melding: "er wordt een foutenlogboek gemaakt". Waar kan ik die vinden? Heb alle files doorzocht dit vandaag gemaakt zijn, maar heb niets (??) kunnen vinden.

Herstellen van Office heeft ook niets geholpen...

Nog opties voor handen?

Bijlagen

• winword-error.gif
    winword-error.gif
    3,7 KB · Weergaven: 25
Welke windows heb je?
Volgens mij heb je (lees ik) Office al een keer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Daarna bleef het probleem?
Dan heb je volgens mij niet alles van office verwijderd.
Daar heeft microsoft een
tooltje voor.

Is niet helemaal zonder risico; Lees maar.

Hoi,

ik werk onder Windows2000 Professional (NLD), inclusief de meest recente updates..

Klopt, ik heb Office 2000 al eens helemaal opnieuw verwijderd. Na verwijderen (cd 1 EN cd 2) heb ik een registry cleaner aan het werk gezet. Deze heeft een en andere opgeschoond. Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets is blijven "hangen".

Het tooltje downloaden via de link werkt niet, site geeft aan dat -ie hem niet kent. Heb jij hem wellilcht al eens gedownload en kun je hem beschikbaar stellen? Wie weet kan ik daarmee het probleem wel oplossen...

Hallo,
Heb dat tooltje vast nog wel ergens en wil het best mailen, maar dit gaat misschien makkelijker:

Zoek bij google op 239938 en klik dan de eerst gevonden pagina aan. Dan kom je op de bewuste Microsoft pagina. Daar staat het tooltje eraser2k.exe

Laatst bewerkt:
Je zou ook nog eens hier kunnen zoeken op "eraser" Als het goed is krijg je dan nog twee berichten die van belang kunnen zijn.
(258297 en 304465)

En zoeken met google op 247674 levert de Microsoftpagina op voor het tooltje voor CD2

En als laatste:

The version of Microsoft Office you have installed will affect the method required to completely remove the installed files. If you have Office 97, see Microsoft Knowledge Base article 158658. If you have Office 2000, see Microsoft Knowledge Base article 219423 for instructions on removing CD1 files and 247684 for instructions on removing CD2 files. Microsoft Knowledge Base articles 239938 and 247674 outline Eraser 2000, a tool that can be used to completely remove any remaining Office 2000 files from CD1 and CD2 respectively.

Zo zou het toch eigenlijk wel een keer moeten lukken.

Succes.

Laatst bewerkt:
en wederom : helaas

Hoi Joepie,

begin een beetje droevig te worden, want ook de door jou geopperde mogelijkheid middels de eraser heeft niets geholpen. Heb alles gedaan wat in de readme file stond, maar zelfs dan nog na opnieuw installeren van Office krijg ik bij de spellingcontrole weer dezelfde foutmelding omtrent winword.exe. **** zeg.

Heb je nog opties? Ik denk dat ik het "gewoon" ga proberen op te lossen door een format c: /u uit te voeren (volgens kennis is dit het beste dat ik nog kan doen). Hopenlijk is het dan voor eklaar.

Ik wacht nog even hiermee tot ik bericht van jou heb gezien, mocht je niets meer weten hoor ik het graag.

Takkebos.

en wederom: helaas..........

Hoi Joepie,

begin een beetje droevig te worden, want ook de door jou geopperde mogelijkheid middels de eraser heeft niets geholpen. Heb alles gedaan wat in de readme file stond, maar zelfs dan nog na opnieuw installeren van Office krijg ik bij de spellingcontrole weer dezelfde foutmelding omtrent winword.exe. **** zeg.

Heb je nog opties? Ik denk dat ik het "gewoon" ga proberen op te lossen door een format c: /u uit te voeren (volgens kennis is dit het beste dat ik nog kan doen). Hopenlijk is het dan voor eklaar.

Ik wacht nog even hiermee tot ik bericht van jou heb gezien, mocht je niets meer weten hoor ik het graag.

Takkebos.:(

Hoi Takkebos :(

Idd een bedroevende zaak.

Probeer eens het volgende:
Deinstalleer Office.
Draai de Eraser 1 & 2
En voor mijn part ook nog de reg-cleaner.

Ga daarna naar: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof
Bestaat deze map nog bij jouw? Zo ja, gooi hem gelijk weg hierzitten de spelingcontrolle DLL's in. (wellicht zitten deze dwars...ze worden bij installeren teruggeplaatst)

Let op, bovenstaand pad is voor XP dus je moet even checken of er bij jouw toevallig een Proof map is? (of Proofing Tools)
Even zoeken met de verkenner.
Ik weet zeker dat deze na deinstallatie blijft staan. (maar na de eraser weet ik niet zeker)

Succes! :thumb:

EInde verhaal

Hallo,

er is een einde gekomen aan het hele verhaal. Afgelopen zaterdag is mijn systeem dusdanig gecrashed dat een herinstallatie nodig was. Heb nog geprobeerd om herstel uit te voeren, maar het draaide niet meer.

Heb zaterdagochtend de opties uitgevoerd middels de eraser(s), daarna draaide -ie nog een tijdlang goed (meerdere keren reboot gegeven, zelfs uit/aan geweest. Midden op de middag knalde ie er ineens uit, kon niets meer beginnen. Heb eerst installatie eroverheen gedraaid, maar dat mocht niet baten. Daarna c-schijf leeggemaakt en herinstallatie gestart. Na het installeren van Office gelijk getest en .... de spellingchecker doet het weer. Updates etc gehaald van internet, gaat nu weer als de brandweer.

Ik wil een ieder danken voor de tips en trucs.

Takkebos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan