Foutmeldingen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik probeer mijn adres programma van DaviAdress DeLuxe 6.0 te installeren op mijn nieuwe computer met XP Tot mijn verdriet krijg ik de volgende error meldingen:

- Can't load Custom Control DLL
C:\Windows\system\MSMAPI.VBX

- A MAPI compliant messaging system required
MAPI.DLL couldn't be loaded

- Unexpected Error; quiting

Kennelijk kan dit wat oudere Davilex adressen programma niet op XP geinstalleerd worden.
Weet iemand een mogelijkheid om dit toch geinstalleerd te krijgen? Ik ben nu eenmaal verknocht aan dit programma.

Vooraleer je het programma installeert de CD openen.
Rechts klikken: Pictogrammen schikken op Type. Zo krijg je alle .exe's mooi bij elkaar.
Rechts klikken op een toepassing (.exe), kies het tabblad Compatibiliteit en stel de compatibiliteit (oef, wat een woord) in op Win 95.
Pas dit toe op alle .exe's

Nu installeren. Na installatie naar de map van jouw programma gaan en alle .exe's instellen op Win 95.

Ik heb precies uitgevoerd zoals werd geadviseerd.
Alleen de Viewer en het Alarm laten zicht zien.
Het hoofdprogramma blijft dezelfde error meldingen geven. Nog andere suggesties?

Oplossing ?!

Dat Davilex niet nog meer foutberichten geeft, valt hier dan nog mee (als het bij deze blijft).
Ik werkte met het boekhoud-pakket van Davilex, kreeg ook dit soort fouten en de oplossing is als volgt:

Davilex denkt de bestanden in systemroot/system te vinden (c:\windows\system), daar waar Windows 9x alle dll en systeembestanden plaatste!
Windows XP plaatst echter alles in system32, en waarschijnlijk staan hier ook de bestanden waar Davilex om vraagt. Kopieer de bestanden die Davilex als onvindbaar geeft in de foutmelding van de system32 map naar de system map (wel kopieren, niet verplaatsen). Probeer het programma opnieuw te starten.
Het is mogelijk dat je nu een andere foutmelding krijgt voor een ander bestand. Herhaal de stap voor deze bestanden.

Succes!:)

Kan je geen update op de site van Davilex halen.
Is mij in het verleden ook gelukt.

Foutmelding Davilex

Captain Schaap, bedankt voor de goede tip, probeem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan