brandprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Ik heb met branden van audio cd's het probleem dat er regelmatig cd uitkomen die aan het begin ( 1e 10 seconden )storingen vertonen. Meestal in de vorm van een soort "knetter".
Het lijkt op het geluid dat je hoort als je een wollen trui uittrekt die statisch geladen is. Alleen is het rare dat hij het de ene keer wel ( bvb bij 2e cd die ik brand)en de andere keer niet ( bij de 1e cd) heeft. Heeft iemand hier een antwoordt op?
Ik brand met NERO6- in winXP.
Groetjes.

Welk merkt en type en firmeware zit er in de brander.

Probleem is opgelost, zat in ( copie van )Nero6.Heb nu Nero6 eraf gehaald en Nero5 erop gezet.:thumb:

In een versie van nero 6.0 zit een bug.

probeer de TRIAL maar deze is goed.

groetjes speedtouch

Heb pc nu op stopcontakt ZONDER randaarde aangesloten en heb nu zo goed als geen last meer van die storing. Is dit toeval of heeft iemand hier een verklaring voor.

Groetjes.

Toeval, je kan het uitproberen door weer een geaard stopcontact te nemen.

Het beste is om de pc te aarden via een geaard stopcontact.
Belangrijk is natuurlijk, dat de hele woning een goede aarde heeft, deze kan je laten opmeten door een installateur of je energie bedrijf.

In sommige steden zit de aarde gekoppeld met de nul, als dat zo is ben je zeker van een goede aarding, ik weet niet hoe het bij jou is maar deze info kan je ook via je energie bedrijf krijgen.

groetjes speedtouch

Ik zie dat je in Oss woont, dat is het oude Pnem gebied, hier heb je waarschijnlijk geen aarde nul koppeling.

Laatst bewerkt:
Nee eigenlijk niet, maar voor je eigen veiligheid kan je deze laten controleren, als blijkt dat de aarding niet voldoet, dan is het simpel opgelost door een aardpen te slaan en aankoppelen op je aarding in de meterkast.

Alle pc fabrikanten adviseren toch om de pc op een geaard stopcontact aan te sluiten. Dit in combinatie met een overspannings beveiliging tegen bliksem inslag.

groetjes speedtouch

Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat mits het aan de aarding zou liggen,wat ik zelf niet geloof, het alleen optreed bij het eerste nummer dat gebrand wordt en de volgende nummers van de cd gewoon goed zijn.
Als ik bvb 10 cd's brand met 6 nummers per cd dan is het telkens bij het eerste nummer dat de storing optreed, en de rest is perfekt. Ik zou denken dat het veroorzaakt wordt door een handeling die de brander uitvoerd als hij start met branden, verder is het voor mij een raadsel vooral omdat het maar sporadisch gebeurt.
Maar toch fijn dat je me helpt met dit probleem, ook al is het erg ingewikkeld.

gr. rr

Het is vreemd probleem, misschien is het wel statische electriciteit in de brander zelf, zit de brander goed vast met de schroefjes ( bevestiging ) aan de zijkant, controleer dan ook de pci kaarten of deze ook met schroefje op behuizing vast zitten.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan