opstart dickette win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

reijers

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo ik weet het dat het hier niet hoort maar waar dan.
maar ik heb een 2 pc een onder en boven eentje met xp en die andren 98.
maar die van boven wil ik dan opstarten en dan komt er een zwart scherm.
en dan staat er uw moet er in dick er in doen maar ik heb geen windows opstart dickette die is kapot wat moet ik doen om een aan te komen ??????

opstartdiskette,?
- wat is de precieze melding?

(zou 't ook niet de bootvolgorde kunnen wezen in 't bios)

Of de harde schijf naar z'n grootje :(
In dat geval op de site van de hd fabrikant een diagnose tooltje downloaden.
En natuurlijk ff de kabels in de kast controleren.

er zijn meerdere '98 disks, neem op deze site de Windows 98 SE OEM | ALT. (4e van onder in het bovenste rijtje)

Ja, op zich wel als er recentelijk geen hard/software verandering heeft plaatsgevonden. Een virus kan ook de oorzaak zijn van de vraag..........

Mocht je na het booten met de '98 disk niet verder kunnen dan is de schijf welicht ook nog eens NTFS ingedeeld (en dan kan je niet booten met een '98 disk) en zijn er weer nieuwe "uitdagingen" te overwinnen, maar laten we eerst maar even afwachten wat er gebeurt................

Help

maar als ik nu op start staater een ongeldig dick wat moet ik dan doen ?????

Re: Help

Geplaatst door reijers
maar als ik nu op start staater een ongeldig dick wat moet ik dan doen ?????

Even de reacties op je vraag lezen, daarna vertellen wat je geprobeerd hebt, en dan eventueel weer een vraag stellen. :)

Geplaatst door reijers
hallo help er iemand nog ik ben er beetjes zat van :evil:
doei
Hallo, even wat vriendelijker reageren mag ook hoor.;)
Wij zijn ook maar mensen.

Het was je al eerder gevraagt, wat heb je tot nu to geprobeert?

Heb je wel een nieuw/geformateerde floppy gebruikt?
Netjes de opstartdiskette laten maken?

Opstart volgorde in het Bios staat goed?

oke ik heb mijn dickette is weg kwijt dus.
en als ik me pc dat op start dan stater na 15 sec vervang de dick.
wat moet ik dan doen

ik doe even alsof ik de laatste paar berichten niet heb gelezen en doe nog 1 poging :

Reijers :

beantwoord de volgende vragen en we kunnen verder:

1. heb je de bootdisk gedownload die geadviseerd is ?
2. heb je alle gedownloade bestanden op een goede en geformateerde diskette gezet ?
3. heb je gecheckt in het bios of opstarten vanaf A als eerste bootdevice staat genoemd ? (staat A niet als 1e, dan zorgen dat A als 1e komt te staan)
4. heb je de pc uitgeschakeld, die disk erin gedaan en vervolgens de pc weer aan gezet ?

Indien het antwoord op vraag 4 "Ja" luidt : WAT zegt jouw pc dan als hij helemaal is opgestart ? (Tijdens het opstarten vraagt de pc of je wilt starten met ondersteuning van CD. Daarop antwoord je "JA").

Pas als je deze vragen hebt beantwoord, weten degenen die jou willen helpen (!!!) hoe ze verder moeten reageren.

Laatst bewerkt:
ehh Reijers,

geloof mij,
iedereen doet zijn best om jou van je probleem af te helpen, maar een woord als "hond", gebruiken in de context waarin het werd geplaatst, kan echt niet, hoe groot je teleurstelling ook is...............

ehh, Jozo

er was eens een Pontius Pilatus en er was eens een Albert Einstein. Laatsgenoemde had iets meer boeken tot zich genomen dan eerstgenoemde, maar dat zou voor Rembrandt van Rijn nog geen reden moeten zijn om eerstgenoemde te vragen iets te doen waarvoor hij geen educatie heeft gehad............... ?

Actie = reactie vertelde mijn vroegere docent mij.........

Geplaatst door reijers
oke ik heb mijn dickette is weg kwijt dus.
en als ik me pc dat op start dan stater na 15 sec vervang de dick.
wat moet ik dan doen

had je bij die melding toevallig ook een diskette in de a: ? (dan heb je blijkbaar geen goed floppie gehad.
(en heb je al gekeken in je bios, dus ff op de "DEL" knop drukken)

bij http://www.bootdisk.com (link was al gegeven) kun je een image downloaden.
oftewel: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

(klik daar op de Windows'98SE)

hey maar als ik dan via de cd rom ga af draaien dat stater dat ik dick 2 moet pakken wat nu alvast bedankt

--->Disk2?
Waar start je mee op dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik dick er in doe en dan doe ik pc op starten dan komt er 3 opsie welke moet ik dan en da pak ik er een dan stater dick 2 ???????? alvast bedankt

Geplaatst door reijers
als ik dick er in doe en dan doe ik pc op starten dan komt er 3 opsie welke moet ik dan en da pak ik er een dan stater dick 2 ???????? alvast bedankt

die 3 keuze is zeker:
- met cd-rom ondersteuning
- zonder cd-rom ondersteuning
- help

of niet?

---> en heb je de image van http://www.bootdisk.com gedownload?

//p.s.
trouwens Dick staat niet voor disk

Reijers,

in een eerder bericht schreef ik al :

Tijdens het opstarten vraagt de pc of je wilt starten met ondersteuning van CD. Daarop antwoord je "JA".

hoe ben je daar mee omgegaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan