Hallo Anja,
ik volg dit topic nu al weer 2 dagen "op afstand". Het is idd. jammer dat je een eerder gestelde vraag niet hebt beantwoord.
Heb je, behalve geheugen bijgeprikt, ook nog een ander / nieuw / bijgewerkte driver van een stukje hardware geinstalleerd........?
Reden hiervoor is het feit dat jouw antwoord gelijk een heel ander (mogelijk duidelijker ?) licht op de zaak had geworpen........
Voorbeeld : je hebt -behalve dat geheugenstripje- ook nog een nieuwere versie van Norton geinstalleerd. De oorzaak voor je probleem zou dan gezocht moeten worden bij de installatie van Norton. Het advies dat je hier dan had gekregen was Norton uitschakelen en even kijken wat er gebeurt. Hetzelfde geldt voor een nieuw stukje hardware dat geplaatst zou zijn (wederom even los van het geheugenstripje) En ook zou hetzelfde gelden voor een update driver en / of het bezoek aan een "vreemde" site op het internet.
Nu is het dus even een klein beetje koffiedik kijken voor degenen die je willen helpen en moeten we er (waarschijnlijk ???) vanuit gaan dat er, behalve dat geheugenstripje- niets aan de machine is veranderd sinds jij het probleem ondervond.
Eerst een kleine opsomming van datgene wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn (althans met wat ik zo even snel allemaal kan verzinnen....)
- koelprobleem processor: ventilator draait niet meer, pc wordt gelijk te warm en de boel houdt er mee op
- koelprobleem videokaart: het ventilatortje draait niet meer en de kaart wordt te warm -> machine gaat op tilt
- geheugenstrip zit niet goed bevestigd (sluit niet aan)
- geheugenstrip (de nieuwe) is niet jofel
- een virus.......? (spyware lijkt mij iets onwaarschijnlijker maar is eigenlijk ook nooit uit te sluiten)
- je hebt binnen Windows instellingen veranderd waardoor de boel overstuur gaat
- defect of bijna defect moederbord
- een van de meest interessante opmerkingen die je plaatst is die over de nieuwe videokaart : de FX ! HOE lang heb je die kaart al en doet het probleem zich voor vanaf het moment van plaatsen van die kaart ?
zo zijn er nog andere oorzaken aan te wijzen die debet kunnen zijn aan het probleem.
Jouw opmerking over het binnen het bios niet "aan kunnen klikken" van dingen bevreemdt mij ook een beetje, want besturing binnen het bios geschiedt m.i. middels pijltjestoetsen, tabtoetsen en de Entertoets en niet met de muis........?
Afhankelijk van je antwoord m.b.t. de "ouderdom" van de videokaart vast wat suggesties, waarbij ik er vanuit ga dat de videokaart ook nieuw is en die dus de "boosdoener" is :
download bij Nvidia de nieuwste driver voor de kaart en installeer deze (Detonator) Handig is vaak om eerst de huidige driver te de-installeren alvorens je de nieuwe installeert.
Als de videokaart NIET nieuw is en de oorzaak van het probleem zit 'm daar dus niet in, dan kan het toch geen kwaad om de kast even open te maken en te kijken / voelen of de kaart goed zit aangedrukt (schroefje goed vast ?) en / of het ventilatortje draait. (Zelfde suggestie voor de processorfan, althans wat het "kijken" betreft).
Heb je systeemherstel al geprobeerd ?
En zo zijn er nog vele mogelijkheden om je probleem te benaderen, tot en met een format toe. Daarvoor moet ook weer een bepaalde actie ondernomen worden, zeker als de schijf middels NTFS is ingedeeld. Ik zou nog een half uurtje door kunnen typen met suggesties, maar begin eens bij het begin en geef svp wat antwoorden op vragen m.b.t. wijzigingen in je systeem (hardware en / of softwarematig en vooral of het probleem ontstond direct NA die verandering(en).....................
Tot slot, om je een indruk te geven van de "moeilijkheden" die mensen mogelijk ondervinden in het zoeken naar je probleem als ze niet over genoeg informatie beschikken :
Stel je hebt helemaal niets veranderd aan je systeem (ook het geheugenstripje haal je er weer uit en de machine is weer zoals die was):
dan zijn er 2 mogelijke oorzaken die wellicht verreweg bovenaan staan : gewoon een defect (koelertje, mobo etc. etc.), of een vervelend virus.........
Daarom, informatie is echt cruciaal om je te kunnen helpen.
We lezen wel ?