naam administrator veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik systeem opstart krijg ik het scherm met pictogram met de naam administrator.
Hoe kan ik die naam veranderen in mijn eigen naam?:thumb:

Er is een bericht geweest van Caveman onder beveiliging. Daarin werd je zelfs aangeraden de naam van de administrator te wijzigen en hoe.
Ik zal ook zoeken.

HIER

Laatst bewerkt:
Kan zo snel niet vinden waar daar staat hoe je moet veranderen. Dus:

Start > Uitvoeren > control userpasswords2 > OK
Kies Administrator > Eigenschappen

In WinXP Pro kan het ook via gpedit.msc, maar dit is eenvoudiger.

ben administator kwijt!?

Ben altijd ingelogd geweest als administator.Nu heb ik dochter Anke toegevoegd. Gelukt maar nu ben ik mijn eigen (administrator) instellingen kwijt.

Wie helpt me?:thumb:

Dat klopt, en daar is (in Home Edition) niet zo erg veel aan te doen. Als je om te beginnen maar 1 account had met de naam Administrator, en je maakt daar een tweede beheersaccount bij, dan is de Administrator niet meer normaal toegankelijk! Wel kun je in Veilige Modus inloggen als Administrator, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Beste oplossing: maar nog een extra beheersaccount en kopieer alle gegevens van Documents & Settings\Administrator naar het nieuwe account.

In WinXP Pro kun je de Administrator eenvoudig toevoegen in het logon scherm: http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1979

naamveranderen gelukt,maar....

Binary,

Eindelijk gelukt om de naam te veranderen.Bedankt!!!!
Maar nu zie ik bij acoounts ook staan ASPnet,account used for running.
Waar is dat voor??:thumb:

Ik ben die naam vaker tegengekomen en die wordt aangemaakt door een of ander programma. Is volgens mij nergens voor nodig, maar ik ken de details niet. Is in elk geval niks om je zorgen over te maken. Volgens mij kan dit verwijderd worden, maar misschien dat iemand anders weet waar het precies voor is (was).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan