Jumper settings 2de HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,

Ik heb wat problemen met de jumper settings van mijn 2de HD die ik er vandaag ingeplaatst heb. Ik heb een Maxtor 80 GB schijf (type: http://www.maxtor.com/en/documentation/jumper_settings/style_c.htm). Dit is de master schijf, heb hem dus ook ingesteld als Primary Master.
De 2de HD is een IBM (oudere schijf) van 15,2 GB (voor mijn muziek/downloads). Deze is http://www.hitachigst.com/hdd/support/djna/djnajum.htm te vinden. Nu weet ik dus niet welke jumper settings ik moet hebben. In de lokale PC-zaak vertelden ze mij dat ik mijn 80 gb. als Slave Present moet instellen, maar dan werkt het nog niet.

Oplossingen?

Bedankt,

Philip

EDIT: De IBM is er ingezet als Primary Slave.

Laatst bewerkt:
De schijf waarop je besturingssysteem staat moet de primary zijn, de andere de slave.

Geplaatst door Dick Borstlap
De schijf waarop je besturingssysteem staat moet de primary zijn, de andere de slave.

De 80 gb schijf heeft de OS (is dus Primary Master). De nieuwe is Primary Slave.

EDIT: Nog vergeten te zeggen, bij het opstarten duurt het erg lang voordat de pc de Primary Master (80 gb) gevonden heeft...?

Laatst bewerkt:
Hallo ~gijluiaard~.

De juiste instellingen zijn als volgd:

De Maxtor zo:

maxtormaster.jpg

En de hytachi zo:

deskstrarslave.jpg

Mocht dit dan niet werken, vervang dan eens de ide kabel. En gebruik hiervoor een 80aderige ata100 kabel.

Groetjes Erik Rothuis.

kan het eraan liggen dat de 2de HD een ATA66 is? de IDE kabel doet het volgens mij goed, nooit problemen met dvd-speler, cdrw-brander en 80 gb hd gehad.

Philip

PS: Roto: die combinatie lukt niet, hij wordt niet herkend. :(
Dick: Beide.. Windows herkent hem niet en in de BIOS dus ook niet.

Als ie niet in het BIOS staat is er een hardwareprobleem, zou je zeggen. Verkeerde kabel? Niet goed aangesloten?
Maar je zei dat de kabel goed was.
Tja! Er klopt iets niet... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan