VIRUS Bloodhound Packed

Status
Niet open voor verdere reacties.

nora0604

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hoi,
Ok ik heb het virus gemeld gekregen van Norton
Bloodhound Packed...het kan niet door Norton verwijderd worden.

Als ik nu de Norton virusscanner draai zegt hij geen virussen te vinden???dus ik neem aan dat alle dossiers
vrij zijn van virussen,waar zit dan dat virus?

Vraag 1 :wat kan hij voor schade aanrichten aan mijn computer?

Vraag 2: Hoe los ik dit op ?

Groetjes Nora

Hallo,

Ik heb gedaan wat er stond alleen weet ikniet meer wat er geinfecteerd was.
Als ik hem nu scan met Norton moet hij toch weer dat virus aangeven?dat doet hij dus niet.
Misschien heeft hij hem toch in quarantane gezet?
Anders wacht ik maar afof hij nog een keer dat virus aan
geefte, met een andere virusscanner geprobeerd
die geeft ook aan geen virussen,Zou hij weg zijn?

Groeten Suzanne

In NORTON kan je toch RAPPORTEN openen dan kan je toch in je log kijken en als er een virus instaat kan je deze zo verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ja klopt alle bestanden die in quarantaine staan
kan je bekijken het zijn bijna allemaal virussen van W32
en sommige staan als onbekend.weet trouwens
niet of ik deze allemaal maar weg kan gooien,
welke bestanden wel en welke niet??
Groeten Nora

In principe kun je alles wat in die log staat kun je wissen. Ook onder activiteiten kan de virussen nog staan, daar kun je dan ook nog even kijken op het systeem op de tijd dat hij er in is gekomen. Volgens mij kun je alles wissen er gebeurt verder niks.

Hoi nora0604,

heb je systeemherstel al eens uit- (en daarna weer in-) geschakeld? Cf. het bericht van Crash in dit topic.

Een hoax is toch wel iets anders,lees dit maar:

2.2 De virus scanner rapporteert het "Bloodhound" virus

Een virus genaamd "Bloodhound" bestaat niet. "Bloodhound" is de naam van de heuristieke machine van Norton Antivirus (gezien de melding gebruik je waarschijnlijk Norton Antivirus). De heuristieke machine is onderdeel van de virus scanner welke onbekende virussen tracht te ontdekken gebaseerd op waarschijnlijkheden. De Bloodhound waarschuwing geeft aan dat Norton mogelijk een onbekend virus heeft gevonden. Kijk in paragraaf 2.3.

2.3 De virus scanner rapporteert een onbekend virus

Hedendaagse scanners zijn capabel tot het detecteren van sommige onbekende virussen (niet allemaal natuurlijk). Deze technologie heet "heuristiek" en terwijl het heel nuttig kan zijn, slaat dik ook regelmatig vals alarm. Om te bekijken of je met een echt virus of een vals alarm van doen hebt, zijn er een aantal punten het overwegen waard:

Is de virus scanner bijgewerkt?
Een "onbekend" virus gevonden door een scanner die al een aantal maanden oud is, is waarschijnlijk niet meer onbekend. Zorg dat je scanner bijgewerkt is (de scanner software en de virus definitie bestanden) en scan het bestand nogmaals. Met een bekend virus is veel makkelijker om te gaan dan met een niet bekend. Als het een vals alarm is, dan heeft de leverancier het probleem mogelijk al opgelost.
Is de virus scanner te agressief?
Bij sommige scanners kan je het niveau van de heuristieke machine instellen. Hiermee kan je aangeven hoe agressief de virus scanner naar onbekende virussen zoekt. Als het niveau te hoog is, kan je talloze valse alarmen krijgen en is het lastig om de "serieuze" meldingen te vinden. Let op dat het NIET een goed idee is om een bestand virus onbesmet te betitelen als je het niveau verlaagd hebt!
Kan het verdachte bestand virus code bevatten?
Heuristiek gecombineerd met een volledige scan van alle bestanden ongeacht de bestandsextensie is zelden een goed idee. De scanner zal zeker bestanden als besmet rapporteren, terwijl deze geen virus kunnen bevatten (.bmp, .jpg, .wav, etc.).

Laatst bewerkt:
2.2 De virus scanner rapporteert het "Bloodhound" virus

Een virus genaamd "Bloodhound" bestaat niet. "Bloodhound" is de naam van de heuristieke machine van Norton Antivirus (gezien de melding gebruik je waarschijnlijk Norton Antivirus). De heuristieke machine is onderdeel van de virus scanner welke onbekende virussen tracht te ontdekken gebaseerd op waarschijnlijkheden. De Bloodhound waarschuwing geeft aan dat Norton mogelijk een onbekend virus heeft gevonden. Kijk in paragraaf 2.3.

Dus het is geen virus neem ik van deze tekst aan??
Maar toch krijg ik de melding van norton en die melding wil niet van me beeldscherm verwijderen.
Ik heb al een nieuwe liveupdate gedaan.
En Scan en het blijft op me beeld?
Ik vind nog iets raars bij de status van norton staat Oke.

Geplaatst door Jennifer15
Dus het is geen virus neem ik van deze tekst aan??
Maar toch krijg ik de melding van norton en die melding wil niet van me beeldscherm verwijderen.

Wat er staat is: 'Bloodhound' is geen virus, maar deze melding van Norton kan betekenen dat Norton een nog onbekend virus heeft gevonden. Er zou dus best een virus op je pc kunnen zitten.

Misschien domme vraag maar ben blond :p
Hoe kom ik er achter of er een virus die wel kwaad ken doen zit?

ik weet niet welk bestand besmet is probeer er achter te komen maar lukt niet echt ik zoek even verder

Geplaatst door Jennifer15
ik weet niet welk bestand besmet is probeer er achter te komen maar lukt niet echt ik zoek even verder

Kun je dat niet terugvinden in de rapporten van Norton?

Nee staat niks in de raporten :S snap er geen bal van.
Er staat C:\WINDOWS\System32\mupdate.exe meer staat er niet :S ..maar dat staat niet in de raporten

ff oftopic Jozo, vindt de nieuwe avatar beter dan die
enge oogjes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan