icoontjes terug veranderen, hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb diverse icoontjes die er anders uitzien dan normaal, maar wel werken. Ik zou ze graag in de orsprokelijke uiterlijk terug willen hebben, maar hoe werkt dat?

Zoals onder andere de blauwe e van de internet explorer.

Laatst bewerkt:
Hoe zien ze er uit?
En welke andere iconen zien er anders uit? Screenshot?
Het IE-explorericoon kun je misschien herstellen via: rechtsklikken bureaublad > Eigenschappen > Bureaublad > Bureaublad aanpassen.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage.

Is een IE bestand

Kan ik niet ergens een instelling aanpassen dat alle pictogrammen/icoontjes in het normale Windows XP Pro worden terug gezet?

De mp3 bestanden zien het zelfde er uit, maar door het programma "MP3ext34b23" zijn die bestandjes als bitrate te zien. Echter wanneer ik dat programma verwijder krijg ik een zelfde pictogram/icoon.

Graag zou ik ook willen weten hoe ik de pictogram/icoon van een foto weer normaal kan krijgen, die is nu namelijk als dreamweaver herkenbaar.

Bijlagen

• voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Om met het laatste te beginnen: klik rechts op een foto en dan op 'openen met' en vink dan aan dat je foto's altijd wilt openen met ...

En verder, dat programma MP3ext34b23 is een Windows95/98 programma. Wat doe je daarmee in XP?
Klik ook rechts op een MP3-bestand en doe hetzelfde als met die foto's.
Vertel nu eerst eens wat er gebeurt.

Met het programma MP3ext34b23 kan ik heel eenvoudig en snel de bitrate zien.

Is er dan een versie voor Windows XP Pro?

Waar moet ik aanvinken, want ik zie niks om aan te vinken. Als ik op 'openen met' klink dan kan ik alleen een programma kiezen waarmee ik het bestand kan openen, niet aanvinken.

Geplaatst door Mirandaonline

Waar moet ik aanvinken, want ik zie niks om aan te vinken. Als ik op 'openen met' klink dan kan ik alleen een programma kiezen waarmee ik het bestand kan openen, niet aanvinken.

Je kan een vikje zetten bij "dit type bestand altijd met dit programma openen.

Dus bij een MP3 kies je bv voor mediaplayer en zet het vinkje, en voortaan opent windows alle MP3's met mediaplayer en alle MP3's krijgen een mediaplayer icoontje.

open in de verkenner
extra/mapopties
en kies bestandtypen.

Hier kun je bv aan een html bestand de blauwe E toevoegen of wijzigen.

Met de knop geavanceerd kun je het icoontje wijzigen.

Oeps, er wordt nu wat door elkaar gehaald.

De bestanden worden wel juist geopend, maar de pictogram is niet wat het moet zijn.

JJB,

De verkenner, waar staat die? :o

Jozo,

Ik wil graag toch wel weten hoe dat moet, want ik kan dat bij mij nergens vinden. Als ik voor mediaplayer kies dan zit ik al in de mediaplayer, daartussen kom ik niks tegen.

Miranda, hoe zit het inmiddels met het Explorer-ikoon?

Wat betreft dat MP3-programma: misschien een comptabiliteitskwestie?: klik rechts op het programma > eigenschappen > comptabiliteit en dan evt. Windows95 invullen.

buffy,

Ik kom in mijn documenten uit als ik dat doe.

Dick Borstlap,

Het programma werkt op zich prima maar als ik het verwijder, dan krijg ik weer van die rare icoontjes.

Geplaatst door Mirandaonline
buffy,

Ik kom in mijn documenten uit als ik dat doe.

Als je de Verkenner opent krijg je standaard de mappen uit je Documenten te zien, dat klopt. Maar via het menu aan de linkerkant kun je dan bijvoorbeeld naar je c-schijf bladeren, of naar je cd-romdrive (ik noem maar wat), of wat je maar wilt. Maar daar gaat het nu niet om. Kijk eens in het menu bovenin de Verkenner: daar kun je kiezen voor Extra -> Mapopties -> Bestandstypen; daar kun je per bestandstype aangeven met welk programma het geopend moet worden.

Welk extentie moet ik hebben voor een HTML bestand?

In dit geval een pagina die ik van het internet heb opgeslagen.

HTML bestanden

HTML bestanden hebben de extensie HTML
en worden standaard geopend met de internet explorer of een andere standaard browser.

Waar gaat dit eigenlijk nog over?

Je kunt ook ikonen wijzigen door er rechts op te klikken, naar eigenschappen te gaan en dan naar "ander pictogram".

en?? mirandaonline is het nog gelukt met die icoontjes??
als het opgelost is denk eens aan de status van de vraag opgelost of niet opgelost dan heeft een ander er ook wat aan.b.v.d.maikel:)

Nee, het lukt voor geen meter.

LEES GOED!!!

De bestanden gaan gewoon open zoals ze horen open te gaan, dus een HTML bestand gaat als HTML bestand ook open, alleen is het tekeningetje wat ik icoon noem helemaal geen blauwe e zoals dat normaal is.

Hoe verander ik dat, want verder werkt het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan