Blokkeren Poort 25???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Heeft iemand op het volgende bericht commentaar?

(ik voeg het bericht als bijlage toe, ik weet niet waar dat komt te staan)

Nou ik kan het na het plaatsen nergen vinden, dus ik typ het wel even over:
Beter nog ik probeer de link hier neer te zetten:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10685

Ik ben afgelopen dinsdag voor de tweede keer geblokkeerd door Wanadoo (uitgaande e-mailpoort).

De eerste keer was inderdaad "terecht". Er werd gebruik gemaakt van mijn computer en e-mailadres om spam te versturen. Ik merkte het omdat Norton duizenden (!) schermpjes over mijn bureaublad gooide dat ie uitgaande e-mail aan het scannen was. In mijn e-mailprogramma was er trouwens niets van te zien, dus ik ben er van overtuigd dat het daar buiten om ging.

Maar ik heb mijn computer helemaal geformatteerd en opnieuw alles erop gezet en toen bleek het ook over te zijn (geen scans van Norton meer), totdat ik dus weer geblokkeerd werd!
Maar vandaag kreeg ik dat bericht onder ogen, dus vraag ik me af of er nog wel spam verstuurd wordt via mijn computer.

Weet iemand hier iets van?

Laatst bewerkt:
Dat is niet bepaald een goede zet van Wanadoo. 1 hond doet het op je oprit, dus laten we ze allemaal afmaken. :rolleyes: Komaan, zeg!

Er werd gebruik gemaakt van mijn computer en e-mailadres om spam te versturen.
Virus? Spyware? Of een hacker? Heb je een firewall? Die kan je misschien wat meer vertellen.

Zorg in elk geval dat je voorzien bent van de laatste virusupdates en patches. Zorg ook dat je firewall goed staat ingesteld, want een slecht geconfigureerde firewall is even goed als geen firewall. Kijk eens op www.grc.com om je poorten te laten scannen.

Laatst bewerkt:
Dit al gelezen?

Wanadoo treedt op tegen spam en blokkeert poort 25
Niets is zo vervelend als het ongevraagd ontvangen van e-mail of virussen. Wanadoo neemt binnenkort maatregelen om spam en virussen te bestrijden die vanuit haar netwerk verstuurd worden, door over te gaan tot het sluiten van uitgaand verkeer naar poort 25. Indien u een andere mail server dan die van Wanadoo gebruikt om uw e-mail te versturen of zelf een mailserver draait, kan dit gevolgen voor u hebben.

en

http://web.wanadoo.nl/wanadoo_2001/overwanadoo_nieuws-20496-1.html

Ik snap wel dat ze maatregelen willen nemen, maar dit is toch belachelijk!!!
Als ik ze opbel om te vragen waarom mijn uitgaande e-mail geblokeerd wordt, krijg ik een vaag (of eigenlijk helemaal geen)antwoord en geven ze als oplossing:
Gebruik dan maar webmail.
Nou lijkt het me niet makkelijk om je e-mailadministratie via webmail te doen en zeker niet met die van Wanadoo.
Je moet toch volledig gebruik kunnen maken van je e-mailprogramma.

Ben ik de enige die het belachelijk vind?

Dat ze zeggen gebruik dan maar Webmail is ronduit belachelijk natuurlijk. Maar het vreemde is eigenlijk dat ik nergens last van heb. Ik kan gewoon alles mailen en er word niks geblokt?? En zit toch ook bij wanadoo....:confused:

Ik vraag me dus af wat dat bericht dus betekent.
Is dat iets wat nog moet gebeuren, misschien.
En ben ik misschien persoonlijk geblokkeerd?
Zou best kunnen, want in april ben ik dus ook al een keer geblokkeerd geweest en dat was in ieder geval terecht, want er werden duizenden spammailtjes achter mijn rug om verstuurd.
Ik merkte dit omdat Norton met diezelfde duizenden berichtjes kwam dat ie uitgaande e-mail aan het scannen was. Ik kon echt niets meer doen op mijn computer.
Ik heb dus mijn hele computer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd en dacht dat het over was. Norton is in ieder geval tot aan vandaag niet meer gekomen met die scans.
Maar nu ben ik vanaf dinsdag dus weer geblokkeerd en van Wanadoo hoef je het dus ook niet te hebben.

Maar kun je je voorstellen als ik dan dat bericht onder ogen krijg dat ik dan denk dat ik misschien helemaal geen probleem heb en dus al die tijd voor niets bezig ben geweest?
Maar ja, nu ga ik weer twijfelen omdat ik niemand er over hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan