DVD-drive en CD brander plotseling 'verdwenen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Dag allemaal,

Mijn pc (Dell Dimension 4550) herkent mijn DVD-ROM drive en CD-brander plotseling niet meer. In Apparaatbeheer staan gele uitroeptekens bij deze apparaten. Bij de Eigenschappen staat, bij beide apparaten, de volgende melding:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Conform de aanwijzingen van de probleemoplosser heb ik de apparaten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem persisteerde.

Het betreft de volgende apparaten:
NEC CD-RW NR-9100A
SAMSUNG DVD-ROM SD-616T
Ik heb Windows XP.

Hoe lossen we dit probleem op?

Bij voorbaat dank,

Buffy

Wat ook wel eens wil helpen, kabels van de cd/dvd rom afhalen computer keer opstarten zonder deze apparaten. Computer uit en kabels weer aansluiten, computer weer aan en dan zou xp ze weer moeten gaan herkennen.

Misschien was ik niet duidelijk genoeg. XP vindt de nieuwe apparaten wel (na verwijdering), dus herkent de hardware in die zin wel, maar kan het niet installeren. Na het tekstballonnetje met "Nieuwe hardware gevonden" verschijnt een tekstballonnetje dat leest:
Er is een probleem opgetreden bij de installatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed.
En dan zit ik weer met exact hetzelfde probleem.

Opgelost!

Ik ben in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} genavigeerd, heb daar de waarde LowerFilters verwijderd, de pc opnieuw opgestart - et voilà: daar waren mijn cd- en dvd-stations plotseling weer!

Ik vond deze oplossing n.a.v. dit artikel. Vorige week heb ik Clone CD verwijderd, dat heeft waarschijnlijk dit probleem veroorzaakt. De oplossing bleek ongeveer dezelfde als in voornoemd artikel (dat hetzelfde probleem beschrijft, maar dan veroorzaakt door het verwijderen van Roxio Easy CD Creator).

Dat is mooi om te lezen dat het opgelost is, en zo leren wij er ook weer van.

De Microsoft Knowledge Database beschrijft dit probleem in relatie tot het verwijderen van Roxio Easy CD Creator: artikel. Hetzelfde probleem blijkt zich ook te kunnen voordoen na het verwijderen van Clone CD (zoals bij mij het geval was) alsmede na het verwijderen van Pinnacle Studio 9 (zoals blijkt uit dit topic). De in het artikel uit de Microsoft Knowledge Database beschreven oplossing is ook in die gevallen van toepassing. Ik zal Microsoft hiervan op de hoogte stellen, zodat zij deze gegevens aan het artikel kunnen toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan