Draadloos adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

katya

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Ik wil adsl aanvragen bij xs4all en nu twijfel ik over een draadloos modem of een gewone. Ik denk dat draadloos wel handig kan zijn omdat ik ook een laptop wil gebruiken maar heeft draadloos ook nadelen? Hoe zit het bijvoorbeeld met de beveiliging?

Qua beveiliging zijn er bij mijn weten geen verschillen.
Wil wel even noteren dat, als je met 2 computers op ADSL gaat, je een router nodig hebt. Misschien wist je dit al, maar toch.

Dank je wel. Ik denk dat ik eerst toch maar een gewone modem bestel want die kost namelijk niks. De prijs voor de draadloze modem is nogal aan de hoge kant bij xs4all en ik heb al gezien dat die een stuk goedkoper elders wordt aangeboden.

Geplaatst door katya
Ik wil adsl aanvragen bij xs4all en nu twijfel ik over een draadloos modem of een gewone. Ik denk dat draadloos wel handig kan zijn omdat ik ook een laptop wil gebruiken maar heeft draadloos ook nadelen? Hoe zit het bijvoorbeeld met de beveiliging?

lees hier eens

Dat draadloze toestellen kunnen verstoord worden, ja. Maar dat hackers daar gebruik kunnen van maken, wist ik niet. Toch vraag ik me af of dit niet gewoon groot lawaai is. Er zijn zoveel studies die op lawaai wijzen en uitdraaien op elektronische paniekzaaierij, terwijl de dreiging niet groter is dan alle andere digitale criminaliteit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan