Van XP terug naar ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Ik heb XP over ME gezet, maar een aantal programma's werken niet meer of niet meer goed. (Bijv. MS Office zelfs na niuewe installatie) Is er een mogelijkheid terug te keren naar ME?

Ik weet het niet zeker(heb nooit een upgrade gedaan), maar ik dacht dat je Xp via configuratiescherm>software kon laten verwijderen.

Welke programma's?
Welke foutmeldingen (bij Office bijvoorbeeld)?

Het is redelijk lastig om te "downgraden". Meestal is formatteren makelijker (maar het is wel mogelijk lees je hier en daar).

Kun je die programma's die niet meer werken niet een andere comptabiliteitsmodus geven (in eigenschappen > comptabiliteit)?

Als je terug wilt naar windowsme ken je het beste alles opnieuw installeren.

XP PC Ik krijg diverse foutmeldingen maar ik denk dat ik weer naar ME moet. Vraag is installeer ik dan ME weer gewoon over XP???

Geplaatst door schalvas
Dick met die comptabiliteitsmodus bereik ik verder niets
Jammer.
Dan belooft XP meer dan het waar maakt.

En de betreffende programma's updaten / upgraden?

Maar over welke programma's heb je het nu, dus graag de naam van het programma en de versie.

Ook zou het handig zijn als je enkele (liefst alle) foutmeldingen hier zou vermelden.

Rechter muisklik op het .exe bestand>Compitabiliteit>(aanvinken)'Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren:>dan de windows aanklikken waaronder jehem wilt laten lopen......:)

Een format is de beste oplossing ja, anders blijf je nog met die XP rommel zitten (al is ME zelf ook rommel IMO ).

Kan je niet beter een gehele format doen (alles eraf) en daarna XP installeren zodat je gewoon alles schoon en snel hebt?

Zoals ik je andere (dubbele) topic al zei.

Ja BrEeZeR dat zou het beste zijn. Maar toen ik XP over ME zette heb ik bijv. een copie gemaakt van mijn docuementen. Die zie ik nu in XP wel maar allen de map en de sunmappen: niet de documenten. Dus als ik nu een format doe ben ik dat allemaal kwijt. Dat wil ik voorkomen. Daarnaast heb ik een programma van het werk wat waarvoor weer iemand naar mijn thuis moet komen om dat programma te installeren. Weet iemand wat er gebeurt als ik over XP ME weer zet?

DAT KAN NIET

Dat laat de installatie niet toe.

En als je het via de boot CD, dan installeren dan overscrhijf je het huidige besturingssysteem en zal er toch geen programma meer werken.

Laatst bewerkt:
Je kunt op de manier waarop jij het wilt doen wel upgraden (dus naar een hogere versie van een OS) maar niet downgraden ( naar een lagere versie van een OS)

Of je kijkt in je configscherm/software of je daar XP weg kan halen of opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan