Vreemde snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
hoi

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar opeens staat er over iedere snelkoppeling een plaatje van boek (bijlage).
Adaware gedraaid, Spybot ook, gescand op virussen en in het hijack-log staan ook geen vreemde dingen. Rara wat is dit? Alles doet het nog wel gewoon.

Poekie

Bijlagen

• vreemde snelkoppelingen.jpg
    vreemde snelkoppelingen.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 78
Heb je onlangs iets geinstalleerd dat de oorzaak zou kunnen zijn?

Die bestandjes op je Bureaublad zijn dat allemaal snelkoppelingen?

Groetjes,

Pieter

Ik heb eigenlijk alleen muziek gedownload. En nog alcohol 120% cracked.
En ja, het is alleen bij snelkoppelingen, waar ze ook staan. Dus ook snelkoppelingen in de prullenbak, etc...

Bijlagen

• bureaublad.jpg
    bureaublad.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 30
Doe dit eens: Start > Uitvoeren > knip&plak regedit /e C:\snelkop.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk" > OK

Vindt daarna het bestand C:\snelkop.txt en post het.

Groetjes,

Pieter

Zo?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk]
@="lnkfile"
"ZAMailSafeExt"="zlg"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx\{000214EE-0000-0000-C000-000000000046}]
@="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx\{000214F9-0000-0000-C000-000000000046}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx\{00021500-0000-0000-C000-000000000046}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{500202A0-731E-11d0-B829-00C04FD706EC}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellNew]
"Command"="rundll32.exe appwiz.cpl,NewLinkHere %1"

Hoi poekie,

Maak even een herstelpunt voor je hieraan begint, voor het geval ik iets verkeerd doe en het alleen maar erger wordt.

Kopieer en plak het dikgedrukte hieronder in kladblok en sla het op als:
lnkrest.reg

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk]
@="lnkfile"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.lnk\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]

Dubbelklik er dan op en bevestig dat je het aan het register wilt toevoegen.

Groetjes,

Pieter

ehhhm...:o herstelpunt?
(las ik niet ook eens iets dat dat in w2k niet kan?)

Ik kan ze wel een ander icoon geven, maar de boekjes blijven. De boekjes staan namelijk óver de normale iconen heen geplaatst, het orgineel zit er dus nog onder. Klik ik op vernieuwen dan is het ook 2 sec. normaal en dan zijn ze er weer.

groeten

Poekie

Staan die extra snelkoppelingen dan ook in : C:\Documents and Settings\[gebruiker]\Bureaublad ?

En probeer eens of het helpt als je IE6 SP1 installeert

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Staan die extra snelkoppelingen dan ook in : C:\Documents and Settings\[gebruiker]\Bureaublad ?

En probeer eens of het helpt als je IE6 SP1 installeert

Groetjes,

Pieter

Mocht helaas ook niet baten. En ja, die snelkoppelingen staan over alle snelkoppelingen die er in de pc staan, tot in
de prullenbak aan toe. Ik heb ook nog een paar programma's verwijderd die ik er omstreeks de tijd dat het probleempje verscheen op had gezet, maar nix.

Poekie

Zou deleten van de ShellIconCache en vervolgens opnieuw opstarten misschien helpen?

Geplaatst door buffy
Zou deleten van de ShellIconCache en vervolgens opnieuw opstarten misschien helpen?

Hoi Buffy:D

Ik ben op zich best gevleid dat je denkt dat ik begrijp waar je het over hebt:) maar dat doe ik helaas niet. Dus, wat bedoel je precies?

Poekie

't Is een long shot van mij hoor, maar het valt te proberen. Het verwijderen van de ShellIconCache is een standaardmethode om problemen met gecorrumpeerde bureaubladicoontjes te verhelpen. Of het in dit geval helpt weet ik niet, jouw probleem vind ik hoogst merkwaardig. Maar goed, het valt te proberen; na verwijderen van de ShellIconCache en heropstarten maakt Windows die Cache vanzelf opnieuw aan. Je moet eerst even in de Verkenner aangeven dat je ook de verborgen bestanden en mappen wilt zien (want ShellIconCache is een verborgen map). Vervolgens verwijder je die ShellIconCache gewoon. Die staat in W2K in C:\WINNT, als ik me niet vergis. Dus C:\WINNT\ShellIconCache deleten, dan opnieuw opstarten, en hopen dat het gewerkt heeft...

EDIT: het zou kunnen dat je het verwijderen even in veilige modus moet doen.

Laatst bewerkt:
Buffy..... heldin. Eerst gelukte het niet, maar in de veilige modus dan toch uiteindelijk.:thumb: :thumb: :thumb:

Grooten dank

Poekie

[offtopic] En nog bedankt voor je onverwachte tip inzake locally queued, dat is ook opgelost.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door poekie
Buffy..... heldin. Eerst gelukte het niet, maar in de veilige modus dan toch uiteindelijk.:thumb: :thumb: :thumb:

Grooten dank

Poekie
:thumb: Mooi zo! Graag gedaan.

Geplaatst door poekie
[offtopic] En nog bedankt voor je onverwachte tip inzake locally queued, dat is ook opgelost.
[offtopic] Ook dat graag gedaan hoor; 't was wel tijd voor een vriendelijke reactie daar, vond ik. (Er is nu ook ingegrepen, gelukkig.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan