Foto's bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbhonda

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Weet iemand hoe je foto's kan bewerken met VB. Ik heb al een script gevonden om de hoogte en breedte uit te lezen.
Maar toen ik ging kijken hoe dit werkt, zag ik dat er wel meer info in zo'n file zit, er zat een url in en de naam van het programma waar het mee gecomprimeerd is.
Deze info zou ik wel handig kunnen gebruiken om de omschrijvingen van een foto op de website uit te lezen met ASP.
Ook batch conversie van foto's zou ik dan kunnen schrijven wat dan weer handig is om de thumbs aan te maken.(jaja, is te verkrijgen op het net maar zo leren we niets :p )
Moet toch te verkrijgen zijn hoe de verschillende foto-files zijn opgebouwd.
Links, voorbeelden alles welkom.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dat in VB wilt doen terwijl er prachtige programma's als Photoshop en Paint Shop Pro zijn, en niet te vergeten Irfanview dat uitgebreide batchconversion- en thumbnailtools aan boord heeft, maar misschien is dit iets. (Is wel een heel duur programma, maar kon zo gauw niets anders vinden.)

Guus.

Laatst bewerkt:
Kennis

Geplaatst door Guus abc
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dat in VB wilt doen
Er zijn genoeg progs die het doen maar geen enkele op maat of die je kan integreren in een andere app. en zoals ik al zei, ik leer het graag (en van VB ken ik het meest 'tov een andere taal').
Het is ook maar ontstaan toen ik de code ging bestuderen van dat H/B script en zag dat er naar bepaalde ASCII code in de file werd gezocht. Ik ben dus op zoek naar een handleiding/legende hoe een jpg, bmp, ... in elkaar steekt want afhankelijk van de file wordt er naar verschillende ASCII/locaties gezocht.

'Moeilijk mag ook al eens'
:)

Grappig, heel lang geleden ben ik hier ook mee bezig geweest m'n MSX (in Basic met 3,5 Mhz...), soms was hij een hele dag bezig met het omzetten van 1 afbeelding...

Heb wel al een eerste site gevonden, helaas in het voor jou interessante deel in het Pools... maar de afbeelding zijn in het Engels en zetten je waarschijnlijk wel op het goede spoor.

Andere site met een VB voorbeeld code.

Even ge-googled, geeft aardig wat terug, ik denk dat je wel even vooruit kunt.
Voeg nog even JPG, Gif, Tiff etc. toe...

Laatst bewerkt:
OK

Withaar,
Poolse site : dat bedoel ik met de legende van een file (snap er wel niet alles van) maar indien je dit mocht tegenkomen voor andere formaten, laat maar komen.
Van de andere site heb ik gedownload en zal het es bekijken.
Had ook al ge-googeld maar met de verkeerde parameters denk ik (foto, bewerken, vb, image, resize, change, ...), maar dit ziet er goed uit zal ze eens afsurfen als het past.
Toppie :thumb:

Met irfanview i.c.m. zijn uitgebreide commandline options moet je volgens mij ook een heel eind kunnen komen.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan