cd-romspeler ververst info niet na nieuwe cd rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
als ik een nieuwe cdrom in de cdromspeler doet geeft hij nog de bestanden weer van de vorige cd-rom die erin zat. ik moet de computer opnieuw opstarten om de nieuwe cdrom info te activeren. welke instelling moet ik veranderen om dat probleem op te lossen ?

Beste Tanja,
ik kan nergens autorun vinden. in ieder geval niet bij systeem hardware. Kunje me helpen ?
alvast bedankt

Klik in de verkenner met de rechtermuisknop op je speler, kies dan eigenschappen, en dan tabblad "automatisch afspelen" :)

Bij eigenschappen-instellingen heb ik 4 opties:
- verbinding verbreken (is aangevinkt)
- bericht bij automatisch invoegen (is aangevinkt)
- synchronisatie van gegevensoverdracht
niet aangevinkt)
- DMA Niet aangevinkt)

Ik heb wind. 98SE

Dit ziet er niet naar uit als rechtsklikken op de cdrom speler in de verkenner.

Je zit nu ergens anders rechts te klikken ben ik bang. (verbinding verbreken e.d.???)

Ik ben er trouwens ook niet zeker van dat die optie op dezelfde plek zit bij win98SE. Ik heb nl. XP

wie kan me verder helpen met het verversen van de cdrom info. Moet nog steeds opnieuw opstarten voor nieuwe info op de D-schijf te krijgen. (wind. 98se)

groetjes Tryer

Nog steeds niet opgelost. Wie helpt ??????????

Tryer

cd-rom info verversen

Nee, probleem bestaat nog steeds. je verwijzing naar iemand anders geeft ook geen oplossing. Mijn Windows 98 is altijd geupdated

gr. tryer

Probeer dit es:

Stop de cd erin en wacht tot ie klaar is met lezen.

Haal nu de cd eruit, en doe de cd-lade dicht en wacht ff tot het lampje van de cd-lade niet meer knippert.

Nu doe je de cd-lade weer open en leg je de cd er weer in. Wacht weer ff en vervolgens hoort XP hem weer te lezen.

Dit is dan wel voor XP, maar lijkt me dat het ook geldt voor Win98.

Inderdaad, hij wordt op deze manier wel gelezen. Moet cdrom in de lade doen, weer openen en daarna opnieuw dicht doen, dan wordt hij gelezen. wel omslachtig, maar sneller dan opnieuw opstarten.
Bedankt
Tryer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan