a werkt niet en e ook niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter pumba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pumba

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
hallo,

ik heb een full format gedaan en nu werkt mijn diskettestation niet meer en ook mijn cd-writer wordt niet meer gevond,en door windows98,als ik kijk bij aparatenbeheer staat mijn cd-writer er niet meer bij,ook staat er nu in conf.scherm bij a:verwisselbare schijf???????

Staan ze wel in je Bios vermeld, de a kan je toevoegen,bij sommige biosen moet je bv de sec.ide weer op enabel zetten want met een format c: wil dit nog wel eens veranderen. Kortom, kijk eens in je bios wat daar staat. Je kan in je Bios komen door tijdens het opstarten Del, F2 of F10 te geven.Succes.

hallo,

kan je dat in iets eenvouwdigere taal zeggen of wat ik precies moet doen,thanks.

Computer opstarten, zodra deze begint met opstarten (oudere pc's na de geheugencheck, nieuwere nadat je de aanknop heb ingedrukt) gewoon op del drukken. Dit verschilt soms per bios, sommige biosen moet je op f2 drukken, bij compaq bv op F10. Meestal zie je dit op het opstartscherm van je pc. eenmaal in je biosmoet je maar even gaan snuffelen naar je floppy en ide-instellingen.

hallo,

in bios staat er dat er een drive is detected (master)ik denk dat dat mijn cd-rom is maar de rest die er staat is voor mij latijn ........

van A weet ik niet wat te zoeken....,????

Master staat waarschijnlijk op de prim-ide. Als het goed is en je hebt alleen maar een cd-brander dan hangt deze ook aan de prim-ide. Dat is dus goed. De jumpersetting is niet veranderd want voor de harde fomat werkte alles ook goed. In het bios moet de floppydrive op enabled staan en op 1,44.
Ergens gaat het dus mis. Probeer via start-configuratiescherm eens naar systeem te gaan.staan ze niet tussen de apparaten met een geel uitroepteken?

E staat er niet bij enkel D.

bij standaard-diskettestationcontroller bij algemeen staat er dat dit apparaat correct werkt.

hoi,

mijn diskettestation werkt weer normaal,de stroomdraad zat er niet goed op,wat de E betreft denk ik dat mijn writer zelf kapot is,daardoor vindt w98 geen E

bedankt voor jullie reactie's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan