bestand verkleinen om door te zenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

maggie_c

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
mijn dochter vraagt hoe ze een foto van 375 kb kan verkleinen naar 150 kb om door te kunnen sturen
kan je dit doen, en hoe moet je dat dan doen ?

Hallo,

Je zou een programma als bv. Irfanview kunnen gebruiken. Daar kan je ook plaatjes mee verkleinen. Er zijn wel meer progjes, maar irfanview ken ik. Gewoon even zoeken op het net.

MVG,

Mavaros

Geplaatst door mavaros
Daar kan je ook plaatjes mee verkleinen.

Ik denk niet dat ze de afmetingen wil verkleinen, maar de bestandsgrootte. Dat kan met elk redelijk grafisch programma.
Open de foto in zo'n programma en klik in het menu Bestand op Opslaan als...
Kies dan voor bestandstype jpg (of jpeg). Stel de compressiefactor eerst in op bijvoorbeeld 80% en sla het plaatje (onder een andere naam!) op. Is het nu nog te groot, probeer het dan met 60%. Zo kun je net zolang doorgaan tot de gewenste bestandsgrootte is bereikt.
Sla tenslotte het origineel weer onder zijn eigen naam op zonder compressie.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc

Ik denk niet dat ze de afmetingen wil verkleinen, maar de bestandsgrootte. Dat kan met elk redelijk grafisch programma.
Open de foto in zo'n programma en klik in het menu Bestand op Opslaan als...
Kies dan voor bestandstype jpg (of jpeg). Stel de compressiefactor eerst in op bijvoorbeeld 80% en sla het plaatje (onder een andere naam!) op. Is het nu nog te groot, probeer het dan met 60%. Zo kun je net zolang doorgaan tot de gewenste bestandsgrootte is bereikt.
Sla tenslotte het origineel weer onder zijn eigen naam op zonder compressie.

Guus.

OK, klopt denk ik wel. Niet goed gelezen van mij. Jouw manier is als het alleen om verkleinen van grootte gaat beter.

MVG,

Mavaros

Kan ook met Irfanview.

foto verkleinen

Je kan ook in windows verkenner, rechts op een (foto)bestand klikken en dan "kopieren naar " en dan naar email ontvanger hij vraagt dan aut. naar "foto's verkleinen of zelfde grootte Dan klik je verkleinen aan en dan verzenden.

succ6

foto verkleinen

sorry, ik had mijn e-mailtjes niet meer nagekeken, maar het is wel gelukt met een klein programmaatje "foto-resizer"
toch vreselijk bedankt voor al jullie moeites !
maggie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan