Traag opstarten van Outlook Express

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Zo maar start Outlook Express zeer traag op. Het scherm komt meteen in beeld maar daarna duurt het 3/4 minuut voordat ik de rest krijg.

XP pro Ook Outlook (niet standaard mail prog).

Voorheen geen probleem.
Mailwasher
Panda platinum met firewall.

How come??

Groeten Elbert Kok

Messenger verwijderd ?

Disable Messenger and Speedup Outlook Express

There are various ways of disabling Windows Messenger from automatically starting, but they all have some drawbacks. Until now. Namely, if you disable Messenger, OE takes forever to load if you have the Contacts pane enabled.

Go to: Start/Run/Regedit and navigate to this key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express

Add a New, DWord value called Hide Messenger and set the value to 2.
(This step is required to prevent a long delay when opening OE with the Contacts pane enabled).

Laatst bewerkt:
Ik zat ook aan messenger verwijderd te denken, maar ik dacht dat dat geen gevolgen had voor Outlook van Office. En die is volgens Egkok ook traag.

Er is een tweak voor. Als je die toepast dan loopt OE weer als een speer. Ik weet alleen niet meer waar ik hem vandaan heb maar kan hem je wel sturen.
Wil je dat stuur me dan even een Privé berichtje met je adres.

Groetjes,

Raymond

Ik heb inderdaad windows Messenger verwijderd....wat is het verband daarmee ??? Heb dus wel msn messenger...

Outlook doet het gewoon goed.

Als outlook goed werkt, dan zal ik de aanpassing voor je opzoeken. Ik begreep dat Outlook ook traag was.

Je msn adressen die komen autmatisch in outlook express. Als je msn verwijderd, dan zal outlook express toch zoeken naar die adressen. MSN is namelijk gekoppeld aan outlook express.

Ik ga even voor je zoeken waar ik die regkey kan vinden.

Geplaatst door Jozo
Messenger verwijderd ?

Disable Messenger and Speedup Outlook Express

There are various ways of disabling Windows Messenger from automatically starting, but they all have some drawbacks. Until now. Namely, if you disable Messenger, OE takes forever to load if you have the Contacts pane enabled.

Go to: Start/Run/Regedit and navigate to this key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express

Add a New, DWord value called Hide Messenger and set the value to 2.
(This step is required to prevent a long delay when opening OE with the Contacts pane enabled).

Die stond al op 2 dat is kennelijk de default waarde ?

gr. elbert

Reg key is niet (altijd) de oplossing

Heb ook Win Messenger verwijderd en de genoemde key Hide Messenger toegevoegd maar het probleem blijft zich voordoen. Daarom zou ik graag de tweak willen kennen in deze thread ipv prive berichten dan hebben we er allemaal wat aan toch ?

Ik ben al aan het zoeken waar ik deze Tweak vandaan hed. Het werkt in ieder geval perfect bij dit probleem.
Jullie horen nog en als jullie hem eerder willen stuur dan even je adres dan mail ik hem want ik heb hem hier wel.

Waarom prive-berichten of mailen?? Kan inderdaad gewoon op het forum. Daar is het forum toch voor??Hier is niets crackerigs aan.

Doe het volgende en het probleem zal opgelost zijn:

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument.
Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin.

Sla op als Msn.reg:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002

[edit]vreemd, komt op hetzelfde neer als die tip van JOZO. Hebben jullie wel opnieuw opgestart daarna? Want na een registerverandering moet je opnieuw opstarten.[/edit]

Dubbelklik erop, en laat de inhoud van dit *.reg-filetje in je register invoeren.

Start eventueel even opnieuw op.

Nu moet het sneller worden

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik die tweak dan op het Forum plaatsen? Als bijlage lukt het niet??

Wat is hier dan verkeerd aan ?
Deze waarde heb al lang geleden ingevoerd en is de PC dus meerdere keren herstart maar altijd moet je ca. 5 min wachten voor Outlook Express " bij " is.

Raymond

Werkt perfect, bedankt en okay.... wel weer eens onuitstaanbaar dom van Microsoft toch ???

gr. elbert en tanja ook thankies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan