computer loopt heel de tijd vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter tam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
hij loopt telkens vast, ene keer na vijf minuten dan na een uur. het gebuert niet bij een bepaald programma. ik heb ook geen virussen, heb hem gescand. schijfcontrole vindt ook niks. werk met windows xp, amd athlon 1200, 512 kb geheugen. iemand een idee?

Heb je Windows NT/2000/XP? Kijk dan eens in Configuratiescherm -> Systeembeheer -> logboeken of je daar wat kunt vinden. Wordt je computer afgesloten of blijft hij gewoon hangen?

Kijk voor de zekerheid in dit topic, het kan nl. spyware zijn. Plaats ook in dát bericht je Hijack-this log.

hij blijft hangen, kan hem alleen uitdoen door de reset toets in te duwen. heb gekeken in die logboeken bij systeem maar ik begrijp er niks van. er staan verschillende fouten :

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ACPI
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4
Datum: 12/06/2004
Tijd: 12:02:15
Gebruiker: n.v.t.
Computer: THUIS-D1IZHKKNQ
Beschrijving:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
0008: 00 00 00 00 04 00 05 c0 .......À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

volgende :
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 12/06/2004
Tijd: 10:29:34
Gebruiker: n.v.t.
Computer: THUIS-D1IZHKKNQ
Beschrijving:
De GlobespanVirata USB ADSL Loader-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

zal dat van spyware ook eens proberen maar weet er iemand iets van die logboeken?

Die eerste fout komt me bekend voor. Je moet dan een BIOS upgrade uitvoeren. Als je zelf geen verstand van hebt hoe je dit moet doen, kun je het beter door iemand laten doen die er wel verstand van heeft. Het is nogal een riskante operatie.

het komt dus niet van spyware. Is er iemand die heel zeker is dat dit van de bios komt?

okee, ik heb dat artikel dus gelezen maar wat kan ik er nu aan doen? begrijp er niet zo veel van

Geplaatst door megabit
Je moet dan een BIOS upgrade uitvoeren. Als je zelf geen verstand van hebt hoe je dit moet doen, kun je het beter door iemand laten doen die er wel verstand van heeft. Het is nogal een riskante operatie.

ik ken wel iemand maar die heeft niet onmiddellijk tijd. kan het kwaad dat ik mijn computer nog gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan