pc start niet door na inbouwen pci card

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje1000

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Hallo

Ik heb een oud pc'tje ongeveer 4 jaar oud. Ik heb hierin een conventioneel modempje vervangen voor een wireless sitecom pci card. Op de een of andere manier kan de pc niet meer opnieuw opstarten. De pc gaat wel aan, maar op de monitor verschuint de tekst no signal input... iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt

Of een conflict,of de kaar(ten)zitten niet goed aangedrukt.:8-0:

Hoe kan ik achterhalen wat het conflict is? Het lijkt te maken te hebben met de monitor?

No signal input is meen ik dat je kabel van je beeldscherm niet goed in je pc zit.

Druk de kabel van je monitor (die naar je videokaart loopt) eens goed aan? Zal wel losgegaan zijn tijdens het inbouwen van je pci kaartje.

Op het moment dat ik de pci card eruit haal dan werk alles prima. Monitor kabel zit er dus goed in.... Ik snap het echt niet meer....

welke activiteiten moet je nog meer uitvoeren bij het installeren van een netwerkkaart? moet je dingen in de BIOS aanpassen?

Werd niets over gezegd in de handleiding van de fabrikant...

En als je hem in een ander pci slot zet? Kijk eens of hij het dan wel doet. En goed aandrukken.

Ik heb em in alle slots gehad die er zijn, maar dat maakt helemaal niets uit... helaas probleem nog niet opgelost..

Je hoeft verder niets te doen. Hooguit als windows hem niet herkent de drivers installeren. Als je met xp werkt wordt hij vaak zelf herkend.

Lijkt me niet, want het gaat al fout VOORDAT windows gestart is. En een pci kaartje moet normaal ook geen problemen opleveren.

Wat je wel zou kunnen proberen is zoveel mogelijk andere kaarten uit je pc te halen en kijken of het dan wel goed gaat.

Als het goed gaat, dan de kaarten 1 voor 1 terugstoppen en opnieuw opstarten. Dan kom je erachter met welke andere kaart hij eventueel een conflict heeft.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reacties....

Ik heb maar een kaart die er nog uit kan en dat is de kaart voor het beeldscherm. Ik had daarnaast eerst nog een intern modempje. Maar die heb ik eruit gehaald. Als ik em weer terug doe, dan werk alles weer prima.... ik wordt gek dacht even snel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan