Tbr.exe????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iloontjuuuuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Ik krijg sinds de laatste dagen de melding dat het bestand tbr.exe een ongeldige kopie is. En een ander bestand smss.exe probeerd echt elke seconde op internet te komen :evil: . Ik heb al een virusscan gedraaid, maar die kan nix vinden. Ik hoop dat een van jullie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn, want ik word er echt gek van. Ik zit er al aan te denken om alles er af te gooien, en xp weer opnieuw te installeren. Maar dat heb ik dan ook weer hulp voor nodig :confused:

Misschien spyware...

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Heb nog even op Google gezocht maar vond niet meer over TBR.exedan dit:

TBR.EXE Temporary Branding Establishment

over smss.exe:

smss - smss.exe - Process Information
Process File: smss or smss.exe
Process Name: Session Manager Subsystem
Description: Application that is used to start, manage, and delete user sessions or client sessions under Terminal Server.
Company: Microsoft Corp.
System Process: Yes
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No
Common Errors: N/A

bron

Naar dat verhaal over tbr.exe ga ik zo even kijken, maar om even terug te komen op smss.exe . ik heb zonealarm en heb gesecteerd dat dit programma niet meer het internet op mag. Heb ik dat nou goed gedaan dan? of heb ik dat programma juist nodig?

:( Tsja, ben nog een groentje wat computers betreft :rolleyes:

Alvast bedankt voor de reactie!

Ik gebruik Zonealarm al een tijdje niet meer en ik geloof niet dat het mogelijk is een geblokkeerd proces toch nog in het programma toe te kunnen staan :( Misschien even een herinstallatie van Zonealarm

Toch ben ik niet zo'n fan van Zonealarm, gezien de problemen die het bij velen levert.

Ik zou sygate eens gaan gebruiken, een goede firewall!

smss is idd een windows proces, dus dit is geen probleem, waarschijnlijk is dat tbr idd spyware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan