Explorerer sluit steeds af in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkie02

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Onder Windows XP (Home) sluit Windows Explorer op gezette tijden af om vervolgens opnieuw op te starten. Ik kan niet precies zeggen op welke momenten dit gebeurt, ook niet een combinatie met een bepaald programma. Maar hinderlijk is het wel. Weet iemand waar ik naar zou kunnen kijken?

en dan nu het meest gegeven antwoord op helpmij.nl:

Al gescand op Spyware en virussen?

hier een wat uitgebreidere versie van globes antwoord:

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Plaats maar eens een HijackThis logje op het forum....

Bedankt voor de snelle reactie! Hierbij de logfile:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:21:39, on 16-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
hier een wat uitgebreidere versie van globes antwoord:

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Als je bovenstaande GOED doorneemt weet je waar je wel je logfile moet plaatsen

>>klik hierop<<

klik daarna op "reageer op bericht" (in die ANDERE link dus) en plak daar je hijackthis log.

Dus niet als bijlage, maar net zoals je het de eerste keer deed. Helemaal in zijn geheel plakken dus.:)

IK denk dat het komt omdat ik iets nog niet helemaal begrijp. Ik krijg steeds meldingen dat er antwoorden op mijn vraag zijn, maar als ik de link volg zie ik nergens mijn naam en logfile staan.

Als jij je log nog even hier plakt, zal ik het voor je in het juiste topic zetten :)

Hallo,

Na enig zoekwerk heb ik de reactie van Peter uiteindelijk toch gevonden. Wat ik echter niet terug kan vinden is de reactie die heb gegeven op zijn vraag of ik wist wat "Dataspool.exe" is. Mijn reactie was dat ik het programma niet kende en dat ik het ook niet op mijn schijf kon vinden en of het dan ook goed zou zijn om ook deze regel te fixen.

Onderstaand de reactie van Peter:
""
O4 - HKCU\..\Run: [hostsyscrypt] C:\WINDOWS\System32\dataspool.exe

O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/19f8be4b5de966...ip/RdxIE601.cab

Hoi Henkie02,

De onderste kun je laten fixen.
Dataspool.exe is mij onbekend, maar dat betekend niet automatisch dat het niet nuttig is. Misschien weet jij wel wat het is?

Groetjes,

Pieter""

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Henkie02

Hoi henkie02,

Als het in je log staat maar niet op je computer kan dat twee dinegen betekenen:

1 Overblijfsel van iets dat verwijderd is, dus kan gefixed worden.

2 Iets dat zich voor jou verbergt, moet zeker gefixed worden.

Groetjes,

Pieter

Bedankt voor de reacties! Ik heb de fixes aangebracht en wacht nu even af hoe een en ander zich houdt.

Henkie02

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan