Welk hardware proces word er gestart bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

zweppie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Mensen ik heb een groot probleem
ik heb hier een nieuwe pc staan op een paar onderdelen na. nu wil ik die installeren maar dat lukt niet de installatie stopt nadat ik geboot heb en hij de hardware gaat controleren daarna laad hij de bestanden in het geheugen en dan moet hij het scherm krijgen met de keuzes om de partitie te selecteren dat komt niet ik krijg een zwart scherm met een knipperende cursor.
daarna dacht ik misschien lukt win98 wel maar die blijft ook hangen bij het voorbereiden van de installatie.

NU mijn vraag wat is er kapot
( ik heb mijn werkgeheugen met memtest getest dat was goed daarna tesste ik mijn werkgeheugen in de probleem pc maar dan geeft hij failing adresses en errors enz)

WIE kan mij helpen

gr erik

Onderstaand een oplossing die ik iemand eerder gaf voor een soortgelijk probleem, echter deze persoon had het probleem dat de pc crashte.
De oplossingen zijn beina identiek, waar testen staat moet jij dus een installatie proberen te doen.
IS wel erg omslachtig zo, maar als je geen windows meer hebt draaien kunnen we weinig testen

Het is eigenlijk heel makkelijk, je hebt een hardware gerelateerd probleem, je hebt immers al verschillende windows installs gedaan...... (toch ?)

Nu is het dus zaak om het hardware-element dat de storing veroorzaakt te vinden. dit doe je het makkelijkste door je pc zoveel mogelijk te strippen (Alle overbodige onderdelen verwijderen), dus 1 geheugenbankje, mainboard, cpu, 1 HDD en verder eigenlijk niets.

Zet dan je pc aan en kijk of het probleem zich nog voordoet, zo ja, dan zit er iets fout in de onderdelen die nog in je pc zitten. Probeer indien mogelijk een ander geheugenmodule in een ander geheugenbankje (indien je geen andere hebt plaats je dezelfde in een ander bankje) Zet je pc aan en testen maar weer. Nog steeds een probleem, verwissel dan indien m,ogelijk ook nog je hdd, doet het probleem zich na deze stappen nog voor dan is of je mainboard of je cpu of je voeding stuk (lees niet goed werkend)

Indien je na het strippen van je pc geen problemen meer had ga dan onderdeel voor onderdeel weer opnieuw erinzetten (voor jou dus na de installatie) en vervolgens testen, totdat je een onderdeel tegenkomt wat het probleem lijkt te veroorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan