Alternatief voor Kazaa-lite ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Weet iemand misschien een goed alternatief voor KazaaLite (wellicht ook ander netwerk) ?

KazaaLite begint steeds slechter te worden. Veel disconnects (soms meerdere malen per minuut wisselen van supernode) en ook is de hoeveelheid fake op het netwerk zo groot dat er nauwelijks normaal te downloaden is.

Ik zit te denken aan Bit Torrent maar heb daar totaal geen ervaring mee of het iets is en hoe het werkt.

Wellicht heeft iemand hier ervaring mee of met een beter alternatief ?
bedankt alvast :)

Direct connect is zeker een goed alternatief. het is een share progje. Nauwelijks fake of bestanden die niet werken.:)
Het enigste nadeel is dat het niet zo snel is als kazaa lite met downloaden.

:D kijk eens op www.yourmp3.net!
Daar staan altijd goede gratis nummers op, mp3.
Geen virussen, en legaal.
Makkelijke site, snel, kijk maar eens rond
Voor de downloads, moet je bij mij zijn;)

Geplaatst door krugar
Direct connect is zeker een goed alternatief. het is een share progje. Nauwelijks fake of bestanden die niet werken.:)

Nou ik haal met KazaaLite ook geen snelheid meer hoor :) Ik zit vaker tussen de 0.6 en 5 dan daarboven.
Ergste is dat vaak na 3/4 van de film ineens alle sources offline gaan zodat ik gemiddels 4-9 dagen doe over een film van 800 MB

Ik kan ze bij wijze van spreken sneller in de VS bestellen dan downloaden :D

Ik zal eens kijken wat direct-connect is :)

Zojuist geprobeerd direct connect te downen, maar vraagt een windowsupdate (.NET) van 23 MB...wordt me toch een beetje te gortig....iemand een ander alternatief?
Greetz,
Joep

:D Voor www.disney.com heb je geen programma nodig.... het is link met rechtermuisknop aanklikken en doel opslaan als... that's it!

probeer het maar en kijk

Laatst bewerkt door een moderator:
renkumertjesimo: leuke site :)
alleen jammer dat er geen films zijn. Ben wel fan van Weird-al :D

Heb ook DC+ even geinstalleerd maar voor veel hubs moet je zelf ook nogal veel te sharen hebben. Sommige hubs vragen een share van 120 GB :(
Zo groot is mijn hele harddisk niet eens :)

Geplaatst door joepheldoorn
Zojuist geprobeerd direct connect te downen, maar vraagt een windowsupdate (.NET) van 23 MB...wordt me toch een beetje te gortig....iemand een ander alternatief?
Greetz,
Joep

Je hoeft alleen maar een update binnen te halen van Microsoft. NET framework 1.1 en dan werkt het perfect :D .

Anders zou je eens kunnen kijken naar Shareaza :)

Geplaatst door buick
renkumertjesimo: leuke site :)
alleen jammer dat er geen films zijn. Ben wel fan van Weird-al :D

Heb ook DC+ even geinstalleerd maar voor veel hubs moet je zelf ook nogal veel te sharen hebben. Sommige hubs vragen een share van 120 GB :(
Zo groot is mijn hele harddisk niet eens :)

120GB :( Ik zit altijd in hubs die maar 5 GB vragen of 10 die zijn er ook meer dan genoeg ;)

Doe deze maar dan komt het zeker goed :thumb:

Laatst bewerkt:
Het eerder genoemde Shareaza, mits goed geconfigureerd, werkt prima (let wel geen kazaa netwerk). Zeker wanneer je bittorrents via dit programma binnenhaalt. Kwestie van aanvinken in de opties en op internet .torrent bestanden downloaden.

Laatst bewerkt:
Gek hè, ik hoor zoveel slechte berichten over Kazaa en het zal ook wel zo zijn neem ik aan maar ik heb nooit problemen. Ik heb een super snelheid over het algemeen en tot op heden pas één virusje ( sinds twee jaar) en die haalt Norton er dan wel uit voor me.
Ik kan vrijwel alles vinden wat ik zoek.
Dat wou ik even kwijt....;)

Geplaatst door Raymond Bos
Gek hè, ik hoor zoveel slechte berichten over Kazaa en het zal ook wel zo zijn neem ik aan maar ik heb nooit problemen. Ik heb een super snelheid over het algemeen en tot op heden pas één virusje ( sinds twee jaar) en die haalt Norton er dan wel uit voor me.
Ik kan vrijwel alles vinden wat ik zoek.
Dat wou ik even kwijt....;)

Bij het meeste wat ik download met Kazaa (lees: downloadDE) zit wel een virusje of 2,3

Heb de afgelopen uren even met Direct Connect gestoeit maar dat zuigt nog erger dan kazaa :(
heb het snel weer gede-installed.

Op zich zijn de files redelijk goed daar en niet veel fakes. Maar De client die ik heb gebruikt kan niet van meerdere sources downloaden dus dat betekent één film van één user. Mijn ervaring nu is dat als die user offline gaat, je de filedownload ook niet meer van een andere bron kunt voortzetten. Heb het wel geprobeert maar er wordt gewoon een nieuwe file gemaakt.

Omdat de kans dat een user echt 12 uur online is niet zo groot is, ga ik weer verder met de andere alternatieven :)

Raymond ik heb over het algemeen ook niet teveel virussen. Maar als je films download zul je merken dat het aantal fakefilms vele male hoger ligt dan goede versies.
Omdat veel films in divx/Vidx avi zijn kun je ook niet altijd direct zien dat er fake is en moet je wachten tot je de film binnen hebt

bearshare werkt ook perfeckt geen last van ad en spyware en is best snel

Geplaatst door krugar
Wat noem je "niet snel"?
Ik heb een paar jaar tevreden met Direct Connect gedownload.
Had redelijk vaak twee, drie films op 1 nacht binnen.:)
Gebruik nu DC++ en haal hetzelfde of meer binnen.
Oke, het lukt niet elke nacht, maar redelijk vaak.
Regelmatig een download van 50-80 KB/s, wat toch redelijk vlot gaat.(per user)

Een groot nadeel voor veel mensen is, wat Buick al aangaf, dat je veel moet sharen.
Wil je op de "grote servers(hub's)" komen en blijven.

Inderdaad met Direct connect download je van 1 user tegelijk.
Met DC++ kan je de download wat makkelijker laten overnemen door een andere user, als de ene offline gaat.
Daarbij kan je met DC++ op meerdere hub's tegelijk inloggen.
Een beetje op de Zweedse hub's zoeken en je hebt snelle verbindingen te pakken.

Kazaa(lite) ben ik nooit aan begonnen.
D'r staat mij teveel troep op.:confused:

Ben nu aan het experimenteren met Limewire.
Gaat wel vlot, maar kan er nog weinig vinden.:(

Laatst bewerkt:
Een ander groot nadeel van Direct share vind ik dat je verplicht bent om je volledige upstream bandwith beschikbaar te stellen waardoor je zelf niet veel meer kunt.
Opties zoals bij Kazaa om een deel van je upstream toe te wijzen zijn er niet of (bij clients die dat wel doen) leveren direct een ban op.

In feite moet ik dus als ik wil surfen, eerst mijn client afsluiten omdat ik anders geen bandbreedte voor mezelf heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan