folders op disk C

Status
Niet open voor verdere reacties.

oakleyz

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Beste mensen

ik was net even aan het kijken op bij
deze computer , hard disk c
en ik zie daar ineens de folders :
found .001 en found .002 en MSO cache
en de folder systeem volume info

die laatste file is 2,9 gb groot??
en de raarste dingen staan er in
en zowat elke folder die daar weer instaat begint met de file snapshot,
en dan weer files van m,n computer en wat ik op internet heb gedaaan en foto,s enz.

wat is dit allemaal
kan ik het weggooien??
en hoe komt het daar??

bvd dank Oakleyz

hmm ga eens in IE naar Extra - Internet Opties, en klik daar op Bestanden verwijderen (ook offline) en Cookies verwijderen? Zijn ze dan verdwenen?

Found.001, found.002 etc. worden gemaakt door Schijfcontrole en bevatten bestanden en bestandsfragmenten. Als je na schijfcontrole geen problemen hebt kun je die weggooien.
Inhoud van MSO cache kun je ook verwijderen. Die bevat tijdelijke Office bestanden.

Guus.

files in C

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
hmm ga eens in IE naar Extra - Internet Opties, en klik daar op Bestanden verwijderen (ook offline) en Cookies verwijderen? Zijn ze dan verdwenen?

ongeveer 5% van die files zijn nu weg
de rest niet
en als ik probeer die hele file ineens weg te gooien zegt de computer:
kan change.log niet verwijderen sluit alle programma,s af ( heb ik gedaan) enz
maar helaas

wet je misschien nog iets??
bvd oakleyz

files in C

Geplaatst door Guus abc
Found.001, found.002 etc. worden gemaakt door Schijfcontrole en bevatten bestanden en bestandsfragmenten. Als je na schijfcontrole geen problemen hebt kun je die weggooien.
Inhoud van MSO cache kun je ook verwijderen. Die bevat tijdelijke Office bestanden.

Guus.

Ok bedankt wist ik niet
die schijfcontrole bestandjes laat ik maar staan de rest is nu geschiedenis
nog maals bedankt

oakleyz

Jawel, laat Disk Cleaner je PC maar eens schoner maken.

Alles aanvinken, en klikken op "clean"

files in C

Ik heb het geinstalleerd en gedraaid
heeft inderdaad weer wat weggehaald mar er staat nog steeds zo,n 2,2 gb aan files ,raar he
weet je nog iets misschien>
bvd Oakleyz

hmm probeer toch eens die Found-1 en 2 te verwijderen?

jah heb ik gedaan maar het doet niets helaas

en elke file bevat een file genaamd change.log die gewoon niet verwijderd kan worden
echt raar

nog een laatste mogelijkheid
bvd Oakleyz

Heb je iets qua software dat om de dag of tijd veranderd? Denk aan wallpaper, screensaver, nou ja vul zelf maar in....

neej die heb ik geen lopen
wat voor programma,s had je nog meer ingedachten die dit zouden kunnen veroorzaken
bvd Oakleyz

Kan echt van alles zijn: http://www.google.nl/search?q=change.log+&ie=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

Misschien kan je iets zien met opstarten: Ga naar Start/uitvoeren, en type Msinfo32 gevolgd door 'OK'. Ga naar Softwareomgeving/Opstartprogramma's. Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart. Kijk dan zelf eens of je wat herkend of klik in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'. Plak de inhoud in je bericht, zo kunnen kenners zien wat eventueel ongevraagd opstart.

Al op spyware/virussen gescand?

Je hebt toch niet toevallig alles zichtbaar staan?
Dan zie je n.l. meer dan goed voor je is ;-)
Ik zag ergens iets van je over hyberfill of zo.

Ga in de verkenner naar Extra/Mapopties/Weergave.
Daar behoort een stipje te staan voor 'Beveiligde Systeembestanden verbergen' en Geen stip voor 'De inhoud van systeemmappen weergeven'. Een stipje zetten voor 'Verborgen bestanden en mappen NIET weergeven.

Pas op!!!!!!!!!Je hebt het over de opstart die op de C:\ staat.
als je b.v. die ntldr verwijderd kun je niet meer opstarten. Zet a.u.b. de boel onzichtbaar.!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Adobe Gamma Loader.exe c:\progra~1\common~1\adobe\calibr~1\adobeg~1.exe All Users Gemeenschappelijk opstarten
CTFMON.EXE c:\windows\system32\ctfmon.exe NT AUTHORITY\SYSTEM HKU\S-1-5-18\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
CTFMON.EXE c:\windows\system32\ctfmon.exe NT AUTHORITY\Lokale service HKU\S-1-5-19\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
CTFMON.EXE c:\windows\system32\ctfmon.exe NT AUTHORITY\Netwerkservice HKU\S-1-5-20\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
CTFMON.EXE c:\windows\system32\ctfmon.exe USER-GUEFWPF39O\OAKLEYZ_DOME HKU\S-1-5-21-789336058-492894223-1801674531-1004\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
CTFMON.EXE c:\windows\system32\ctfmon.exe .DEFAULT HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
DownloadAccelerator c:\progra~1\dap\dap.exe /startup All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
InterVideo WinCinema Manager c:\program files\intervideo\common\bin\wincinemamgr.exe All Users Gemeenschappelijk opstarten
MsnMsgr "c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe" /background USER-GUEFWPF39O\OAKLEYZ_DOME HKU\S-1-5-21-789336058-492894223-1801674531-1004\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
NeroCheck c:\windows\system32\nerocheck.exe All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
QuickTime Task "c:\program files\quicktime\qttask.exe" -atboottime All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
SunJavaUpdateSched c:\program files\java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Symantec Network Driver Update Warning c:\progra~1\symantec\liveup~1\sndwarn.exe NT AUTHORITY\SYSTEM HKU\S-1-5-18\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Symantec Network Driver Update Warning c:\progra~1\symantec\liveup~1\sndwarn.exe .DEFAULT HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
ccApp "c:\program files\common files\symantec shared\ccapp.exe" All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
ccRegVfy "c:\program files\common files\symantec shared\ccregvfy.exe" All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
desktop desktop.ini NT AUTHORITY\SYSTEM Opstarten
desktop desktop.ini USER-GUEFWPF39O\OAKLEYZ_DOME Opstarten
desktop desktop.ini .DEFAULT Opstarten
desktop desktop.ini All Users Gemeenschappelijk opstarten

bovenstaande is wat er allemaal opstart
volgens mij normaal

en jah ik heb alle online scans gedaan heb zelf Norton en heb spyware blaster
spybot search and destroy
en hijackthis

en niets heklp echt goed

en m,n bestanden staan wel goed verborgen zoals gevraagd
als ik kijk bij m,n verkenner
echt raar he
laatste opties iemand ??
bedankt Oakleyz

Sorry Elisa

wist ik niet
ik vraag ook alleen maar ,ik doe niets zonder antwoorden van jullie
jullie zijn de experts
ik wil gewoon een soepel lopende computer hebben
dus neej ik vind het niet leuk als m,n compu niet meer opstart neej

kan ik die files zelf verbergen of verplaatsen naar waar ze wel moeten staan??

bvd Oakleyz

ik zou deze uitschakelen:

HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
DownloadAccelerator c:\progra~1\dap\dap.exe /startup All Users

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
InterVideo WinCinema Manager c:\program files\intervideo\common\bin\wincinemamgr.exe All Users Gemeenschappelijk opstarten

HKU\S-1-5-21-789336058-492894223-1801674531-1004\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
NeroCheck c:\windows\system32\nerocheck.exe

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run QuickTime Task "c:\program files\quicktime\qttask.exe" -atboottime All Users

Je kunt deze ook hier tegen komen (en uitschakelen):

Start - uitvoeren - msconfig - tablad Opstarten :)

kan ik die files zelf verbergen of verplaatsen naar waar ze wel moeten staan??
Niet die files die ik zag in je andere (gesloten) tread.
Absoluut niet aankomen.
Als je nou eerst alles weer onzichtbaar maakt zoals ik zei dan zie je in het vervolg niets meer van Windows beveiligde files.

Nu zit H@NsiePanzzzer :cool: een hoop voor je te controleren. Hier en HIER heb je een site waar je bij twijfel alle opstartfiles kunt controleren.
Wel altijd goed de naam controleren. Svchost is een goede maar Svchosts een verkeerde.
Veel progjes (b.v. de DAP accelerator) bieden je iets aan maar verstoppen adware er in.
Zorg dat je wekelijks AdAware en Search and Destroy draait.

@Elisa: handig he, Ctrl+C en Ctrl + V:p

Dap schijnt zn leven gebeterd te hebben, maar ik zou het liever niet gebruiken!

nog iets over svchost: in de map C:\Windows\system32 staat ie goed, maar als hij in C:\Windows staat niet :)

Maar daar zou ik niet te veel aan rommelen.

Had je al een HijackThis logje op het forum geplaatst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan