volledig OUT

Status
Niet open voor verdere reacties.

deckersluc

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
Hulp razend welkom ! Op 2 dagen van af en toe 'wegspringen' naar niets meer. Krijg enkel nog zwart scherm en de optische muis flikkert alsof er iemand druk bezig is. CD-lezer gaat nog open , de CD-schrijver niet. Leest geen floppy of CD meer. Gisteren nog Virus aangetroffen en verwijderd met Kaperski .
Hoe kan ik opnieuw opstarten ? (heb geen boot-disk)
Systeem: amd2400; 1Gb ram; HD 80 in C+D+E; CDlezer; CDschrijver; 1 jaar oud; XP ; Kaperski.
Het volgende al geprobeerd :
- CD van XP in de lezer ==> geen reaktie
- met oudere PC win98 'n opstartdiskette gemaakt .
ook geen reaktie
Bij voorbaat dank voor alle mogelijke hulp !
Groetjes,
Luc

Gisteren nog Virus aangetroffen en verwijderd met Kaperski

Welk virus ?

Kan je nog in veilige modus komen ?
Al met F8 opgestart (laatst werken configuratie) ?

Laatst bewerkt:
En hier de 6 orginele opstartdiskettes van windows XP:

HOME

PROF

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie tips ; ga ze dadelijk uitproberen .
To Jozo : ik 'denk' dat het worm Sven was / veilige modus gaat niet; niks gaat / opstart met F8 ook noppes .
To André : ga dit doen / firewall (wat dit ook moge zijn en doen stond er volgens mij op (door de verkoper geplaatst) / had virusscanner Kaperski .

Zal de opstartdisketjes downloaden maar . . . compie leest geen floppy noch CD meer ! ! !

Ik hou jullie op de hoogte ...
Groetjes ,
Luc

Als nu niets meer helpt, haal dan je hd uit je pc. Hang deze tijdelijk in een andere pc. start windows op de andere pc op (zorg wel dat deze beveiligd is tegen 4russen, start desnoods op in de veilige modus) formateer de besmette hd en check hem hierna op 4russen. Alles oke dan weer in de originele pc plaatsen en installeren.
Wees voorzichtig en open geen bestanden op de besmette hd als deze tijdelijk in de andere pc zit. Direct formateren en scannen.

Dag Jozo en André , dank maar het downloaden lukt helemaal niet . Ik moet het op ploppy saven want het is voor mijn nieuwere computer (deze w. op W98)
Telkens bericht : bestand te groot ; neem een floppy met grotere capaciteit ; hij vraagt nooit naar een VOLGENDE floppy . Ik had er een stuk of 6 geformatteerd .
Hebben jullie nog tips ?
Groetjes,
Luc

Je moet het niet gelijk op ploppy saven :D
Zet het bestand eerst op de harde schijf, dubbelklik, en hij zal dan om een diskette vragen

Dag Raymond en bedankt voor je reaktie ; ik heb het zojuist pas gezien , maar . . . dit is VER boven mijn niveau . Toch bedankt want velen zouden hiermee geholpen zijn . Voor mij zal worden : afkoppelen en inleveren bij de winkel . Na een paar weken afhalen . OPGELET : dit is NIET bedoeld als klaagzang , wel om een realiteit weer te geven .
Dank aan allen en groetjes ,
Luc

To Jozo : mij lukt het niet ! Krijg steeds 'diskette v. 1.44 Mb te klein' , plaats grotere ? ? ?
Heb geprobeerd met :
1) kopiëren naar ...
2) kopiëren en plakken
Bestaat er een truuk ?
Het is dus NIET voor deze oude computer onder W98 , maar voor de nieuwe 'dode' onder wijlen XP .
Groetjes,
Luc

Het is een zelfuitpakkend exe bestand, dus downloaden > opslaan in bv mijn documenten > en er op dubbelklikken, en dan krijg je de vraag "geef op waar de installatiekopieen naartoe moeten worden gekopieerd"
en dan type je a

Laatst bewerkt:
Dank Jozo ,
Tot nu O.K. ! Heb de 6 disks. NU AL (probeer maar 'ns 6 goede te vinden...) .
Ga ze nu d'r in floepen en we zien wel. Heb goede brandverzekering als het ploft.
Prettige avond en ik hoop enkel nog te moeten melden : O.K. !
Groetjes,
Luc

Noppes , scherm blijft zwart en geen beweging merkbaar. - Heb wel gelezen dat iets dat BIOS heet misschien veranderd moet zodat de opstart van de A: floppy gebeurt.
Maar hoe kan je iets doen als niets werkt ?
Weeral alle hulp welkom ?
Groetjes ,
Luc

Nogmaals dank maar vermits ik eigenlijk mijn XP terug wil installeren (wat niet lukt want compie leest ook geen floppies meer) heb ik mijn vraagstelling naar daar verplaatst.
Prettige avond,
Luc

Winkel geweest ==> nieuw moederbord .
Toch dank aan allen die me antwoordden .
Prettig verlof ,
Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan