Hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, je moet dan poorten openzetten. Je kunt in de handleiding/op internet wel vinden welke.

Ik neem aan dat je zelf het beste weet of je een router hebt en wat het merk is en het type en als dat samen op google intypt kun je heel ver komen

Om bij je speedtouch instellingen te komen (via 10.0.0.138 blijkbaar gezien je enerlaatste post) wordt meestal standaard gebruik gemaakt van de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie admin/admin.

Ik heb even opgezocht welke poort je moet openen en dat is TCP poort 6667. Ik weet niet hoe het instellingen menu van een speedtouch eruit ziet maar meestal moet je een menu hebben genaamd Virtual Server en daaronder kun je deze poort dan openen :)

Succes en mocht het nog niet lukken, vraag het hier.

Hmm, ik heb maar even de handleiding van het internet geplukt :p

Als je hem ook nodig hebt: www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_nl.pdf (pagina 39)

En je moet dus naar advanced > NAT >Daar op New klikken. Protocol: TCP. Dan daar bij "inside IP " het IP van je Speedtouch apparaatje opgeven (10.0.0.138 dus) en de poort die je wilt openen bij zowel inside als outside opgeven (in dit geval dus: 6667). Outside IP moet je denk ik leeg laten. En dan op Apply klikken.

Als het dan nog niet werkt moet je gewoon even op wijzigen klikken en outside IP op 0.0.0.0 zetten

Dan moet je even op http://www.whatsmyip.org/ kijken en daar bovenin staat het :)

Van die ports heb ik op twee sites gevonden (twee keer 6667 dus ik neem aan dat dat dan goed is). By the way, misschien kun je ook dezelfde instellingen voor Protocol UDP gebruiken, als het spel het nog niet doet.

Heb ip dat op die site staat is het IP dat hij moet gebruiken (dat IP is aan jou toegewezen door je internetprovider, als het hetzelfde blijft heb je een vast IP adres, verandert het om de dag ofzo dan heb je een dynamisch IP adres...dat andere IP is alleen van je router)

Daarachter moet je dan nog de poort zetten, dus bijvoorbeeld:

82.72.312.101:6667 (met een dubbele punt tussen het IP en de poort dus)

Dit moet je vriend dus intypen bij CM: JOUWIP:6667

Dus het IP wat die site "Whatsmyip" aangeeft bij jou

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan