geinstalleerde programma's verplaatsen naar andere schijf/map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Pfff....'t is hier allemaal niet gegaan zoals ik gepland had.

Had een overzichtelijk systeempje opgebouwd met een duidelijke mappenstructuur. Some people installeren programma's echter overal en nergens, waardoor het nu een zooitje is geworden!

Nou had ik laatst volgens mij een progje waarmee je geinstalleerde programma's van de ene map/schijf over kan zetten naar de andere map/schijf. Je hoeft dan dus niet de hele zooi te uninstallen om vervolgens weer opnieuw te beginnen in de goeie map, maar kan het programma gewoon blijven gebruiken omdat snelkoppelingen e.d. automatisch worden aangepast.

Iemand een idee over welk progje ik het heb?

Tell me, want ik ben het kwijt!

:rolleyes:

Kan Cleansweep dit ook? Dat is nieuw voor me.

Sommige programma's zoeken zelf de verkeerde plek en weigeren naar de goede te gaan. B.v. direct onder de c: en niet de programma's. Zo'n map of programma schuif ik over naar de goede plek.
Dit kan als je Norton Systemworks/Norton Utilities hebt.
Deze komt dan met de verkeerde snelkoppelingen aanzetten en geeft door welke de goede zijn.
Maar automatisch? Nee.

Normaal gesproken.......lijkt het me sneller gaan om even te uninstallen en weer op de goede plek te installeren.

Laatst bewerkt:
Software verplaatsen

maar als je nje het hebt verplaats, en daarna de eigenschappen in menu start opvraagt van het dergelijke progje dan kun je toch vrij snel de boel omzetten dacht ik.
grtjs jjw

Wordt dan je register ook veranderd? Daar moet n.l. de wijziging plaats vinden.

Norton Systemworks scant je register en systeem.
Komt vervolgens met: die snelkoppeling is niet meer juist. Je kunt dan verwijderen, wijzigen of de goede plek aangeven die Norton ook geeft.

Zo wijzig ik eigenwijze en vervelende programma's die zich zo belangrijk vinden dat ze direct onder de C: gaan staan. Soms krijg je n.l. niet de mogelijkheid om de boel te veranderen met de installatie.

Laatst bewerkt:
Hmmmm

Ik zal niet zeggen dat het met alle programmas lukt maar ik heb het net met een tekenprogje gedaan, even verplaatsen naar een andere HD en de verwijzing voor het programma ook via menu start handmatig gewijzigd, even herstarten om he tregister opnieuw te laden en het programma werkt nog steeds via menu start.
Grtjs jjw

Ik kan het me niet voorstellen dat dit op gaat voor alles. Er zijn progjes die geen gebruik maken van het register, dan zou het kunnen.
Normaal gesproken staat er in het register:
Dit programma staat daar en daar.
Zodra jij iets verplaatst kan het register het niet vinden en geeft een error.
Pas als je, in het register, de goede plaats opgeeft krijg je het programma voorgeschoteld.

Verwijder jij uit het menu start maar eens een belangrijk programma. Ik denk dat je nog steeds kunt opstarten via de icoon. Je hoeft n.l. niets onder menu start te zetten. Het is maar wat jij aangeeft.

Progje

Noem eens een progje dan probeer ik het wel.
grtjs jjw

Pinnacle Studio of Norton firewall/virusscanner of Nero :D :D
Gewoon een belangrijk programma waarvan je zeker weet dat er veel verwijzingen in staan.

Het is wel jammer dat we geen registerfreak meer hebben rondlopen. Die konden ons zo uit de droom helpen.

Ook kun je er eentje verplaatsen en dan proberen via Software te verwijderen ;) Ik denk niet dat dit lukt.

Ik heb het met Nero gedaan.
Volgens met Norton Systemworks gescand. Resultaat heel veel errors waaronder deze
attachment.php

Je kunt zien dat Nero op de C:\ stond en nu gevonden is op de F:\
Hoe denk je dat een programma werkt al al deze verwijzingen niet werken?

Laatst bewerkt:
Verplaatsen

ik ga het straks eens proberen, ik zei al dat het waarschijnlij niet met alle progjes zomaar gedaan was.
Ik zie je plaatje en ga er eens voor zitten strakjes, ik ga zometeen eerst eens douchen, ik zit alweer vanaf vanochtend zo in mijn adams kostuum achter de pc, al wel een hoop gedaan maar toch.
Er is hier kermis en die moet ik ook nog bezichtigen.
Maar goed dat was even terzijde.

grtjs jjw

:D :D Zeer herkenbaar. Nog even dit, nog even dat.
Nou ik ben benieuwd hoe het jou met Nero vergaat.
Tot straks

oke

Tja wat zal ik zeggen, kijk maar naar het plaatje
let vooral even op de datum waneer ik hem aangemaakt heb, recht zie je dat staan.
Ik kreeg geen enkele foutmelding en het programma doet gewoon nog wat hij moet doen.

Je bent de bijlage vergeten :) Oh ik zie het al. Ik gebruik geen onderstreping voor linken en dat is soms lastig.
Hier begrijp ik echt niets van. :8-0:
Waarom zou topicstarter anders vragen om een progje.
Alleen.......Nero, dat lijk me toch best een op het register ingrijpend programma.

Ik dacht ik eens handig te zijn en zette alle programma's op een andere schijf. De gedachte was "dan hoef ik dat niet meer opnieuw te installeren" .
Ging voor geen meter op natuurlijk want der stonden totaal geen verwijzingen in het nieuwe register.

Nu zou ik dus moeten geloven dat jouw Nero totaal zonder registerwijzigingen kan.
:confused: :8-0:

Laatst bewerkt:
ik snap het nu ook.

Ik zat nog eens goed te kijken naar je plaatje, wat gerbuik je allemaal zoal onder Nero dan als ik vragen mag of moeten we eerst dan maar een nieuwe topic open, ja lijkt me een goed idee.
Nieuw Topic
We hoeven dan dit topic niet helemaal te vervuilen.
grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit geen vervuilen. We hebben het nog steeds over het oorspronkelijk onderwerp.

Van Nero heb ik in het register eens de map general genomen.

En dat zou dan niet nodig zijn? In ieder geval heb je het zeker nodig om de software te verwijderen lijkt me.

Laatst bewerkt:
Dan lees ik graag van Pinwing dat hij/zij het niet erg vindt.
Als dat zo is zal ik ook die nieuwe topic weghalen.

Verwijderen

Als het gaat om software verwijderen, uit ervaring weet ik dat bijna elk programma wel zijn sporen nalaat in het register, soms wel goed ook en soms weer niet.
Bijna elk programma maakt het register niet helemaal schoon als het wordt verwijderd.
De sleutels die wel verwijderd worden worden toch wel verwijderd vanuit het register ook als het programma verplaats is.
In het programma staat ook aangegeven dat er sleutels zijn en, globaal gezegd, waar.
Als een stuk software weggehaald word via het software menu van windows dan weet windows precies waar de sleutels staan en zal mits het programma die opdracht geeft alle seutels verwijderen.
Het hangt aan de ene kant allemaal met mekaar in verbinding maar heeft mekaar niet altijd nodig.

Het plaatje wat je liet zien was een scan van Norton, deze zou in de gaten moeten houden of alles nog correct werkt, in dit geval is dat dus niet zo omdat er verwijzingen in het register staan die niet meer correct zijn.
Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het programma niet werkt.

Nou ik sta open om te leren maar ik ben wel verbaasd.
Heb je een reusachtige boekhouding op je pc en eigenlijk is de helft overbodig. :evil: :D
Ik ben benieuwd wat Pingwing nu gaat doen ;)

Het programma Cleansweep kan het inderdaad redelijk foutloos programma's verplaatsen, alleen dat geldt alleen voor programma die ook gemonitored zijn met cleansweep tijdens de installatie, dan weet cleansweep namelijk exact welke registerverwijzingen er zijn gemaakt.
Maar zelfs dan.....is er nog geen 100% garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan