Wat kan er aan de hand zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi,

Zeer vreemde zaak, Kan vrijwel geen programma meer opstarten krijg steeds de melding:

Kan het bestand (nul) niet vinden controleer of u de naam goed hebt ingevoerden probeer het daarna opnieuw. Klik als u een bestand wilt zoeken op start en daanna opzoeken.

Ook kan ik niet meer naar de herstelpunten. Ook de software instalatie doet het niet.

Ik had ZonaAlarm en Norton 2004 draaien maar na de laatste opstart doen die het ook niet meer.

Heb het gevoel dat alles naar de knoppen is. Maar mogelijk kan iemand hier mij helpen.

Wie oh wie...

Dutch

Misschien kan dit topic je helpen.
Wel eerst goed lezen en doen wat daar staat.
de experts kunnen jou misschien daar wel verder helpen.

Kip en ei probleem... Ik kan Hijack niet opstarten. Dat is nu juist één van de programma's waar ik de foutmelding krijg als ik in het vorige bericht beschreef....

Hoop op een andere oplossing.

Dutch

PS.: Ook Internet explorer wilde niet opstarten maar dat is mij gelukt door een link aan te klikken.

Geplaatst door puppie
Misschien kan dit topic je helpen.
Wel eerst goed lezen en doen wat daar staat.
de experts kunnen jou misschien daar wel verder helpen.

Als je al zo'n zwaar probleem hebt dan zou ik voor een format gaan en opnieuw installeren.
Een eventuele reparatie van xp kan ook.
Cd in de cdrom computer uit en weer aan opstartten van cd en dan kiezen voor repareren.

Kijk eens wat je hier mee kunt doen.

Laatst bewerkt:
Verhip, Winzip is natuurlijk ook uitvoerend.
Ik kan wel de notitie plaatsen en het registerfile onverpakt met andere ext. geven.
Even borrelen. Kom straks terug.

Kun je nog een programma starten vanaf start / uitvoeren ?

Als je bij start / uitvoeren / cmd typt, kom je dan nog in dos-scherm?
Zoek daar eens naar een .exe bestand, en controleer of de extensie nog .exe is.
Hernoem diegenen om bijvoorbeeld hijackthis enzo uit te voeren.

Ik zie dat dit voor 95/98 is. Heb je XP dan zou ik zeggen: baat het niet schaadt het niet. Systeemherstel kun je niet meer doen. Wel zou je (met 98) nog je register terug kunnen zetten naar een andere tijd via veilige modus.

Hier is de bijgaande notitie van dat registerfile.:
EXEfix08 for Windows 95/98 - Freeware by rmbox

This program will restore the standard "EXE" information
into a Trojan altered Windows 95/98 Registry.
1. Click on the EXEfix08.com to restore the correct exe settings.

More information:
When current Anti-Virus software packages spot some trojans, they delete or quarantine it.
This can create a system paralysis that will not allow any of the programs with an "EXE" extension to work.
The EXEfix08 will end this paralysis and allow the programs to operate normally again.
The next step in the trojan removal is to edit it from your
System Files and Registry.

Please see the Rx-Pack download for further assistance.

EXEfix08 only imports the neccessary "exe" data.
It does not make any other changes to your Registry.
It will not leave any unknown files on your computer. Just click on it and let it fix things for you.

Van de bijlage even zip veranderen in reg

Laatst bewerkt:
Heb het binnen weten te krijgen en kunnen ontzippen (sommige prg's doen het wel zoals b.v. ook Office) maar dan zegt ie dat ie het bestand niet kan vinden

Ik weet niet wat ik kan en moet doen. Denk aan XP herstellen oid.

Dutch

PS.: ik kijk eerste nog even naar andere tips

Geplaatst door Elisa
Kijk eens wat je hier mee kunt doen.

Wie weet dat?

Ik dacht dat er ergens een optie was om naar de laatst goed werkende configuratie terug te gaan... Wie weet dat? En kan mij zeggen hoe?

Dutch

ja, tijdens opstarten op F8 drukken, dan kom je in een menu. Hier kun je kiezen uit veilige modus, maar ook voor laatst werkende configuratie.

Bedankt dat zocht ik!

Maar na het opstarten kwam Norton met een virusmelding in de file: SMSSPJ.EXE Norton kon de virus niet weghalen. Ik heb via MS-DOS de file SMSSPJ.EXE weg kunnen halen.

Nu zegt Windows dat hij die file niet kan vinden. Kan iemand die fiel aan mij sturen?

Overigens heb ik nog steeds het probleem dat heel veel programma's niet werken. Kan Norton niet opstarten. Ook start nu de virus protectie en Zone-alarm bij het opstarten niet op.

Wie weet of er nog een andere optie is dan opnieuw te beginnen?

Wacht nog een dik uur en als ik geen oploosing geb ga ik maar formateren en onieuw beginnen.
Of zou het herplaatsen van SMSSPJ.EXE de oplossing zijn? Of Windows XP over de oude heenschrijven?

Dutch

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
ja, tijdens opstarten op F8 drukken, dan kom je in een menu. Hier kun je kiezen uit veilige modus, maar ook voor laatst werkende configuratie.

Welke Windows heb je?

In Windows XP zit ie niet.
Google kan met Windows smsspj.exe ook niets vinden.
Het kan ook zijn dat er in het register iets is blijven staan dat nu naar die smsspj.exe blijft zoeken.
Kijk eens met start/uitvoeren/regedit/bewerken-zoeken.
Niets weghalen hoor!!!Eerst zeker weten!!
Als je al wat vind........bij wat staat het dan in de map?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook XP Pro. Zit er dus niet in. Tenzij je een typfout hebt gemaakt. Doe dat register maar eens.

Jozo die site van je heb ik opgeslagen. Altijd handig! Wel vraag ik me af of ontbrekende files weer teruggezet worden.

Het moet echt SMSSPJ.EXE zijn

Toch maar Windows over de oude heen
zetten?

Dutch

Geplaatst door Elisa
Ik heb ook XP Pro. Zit er dus niet in. Tenzij je een typfout hebt gemaakt. Doe dat register maar eens.

Jozo die site van je heb ik opgeslagen. Altijd handig! Wel vraag ik me af of ontbrekende files weer teruggezet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan