upgrade advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanboy331

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
mijn pc is best traag aan het worden en er zit XP op.

Socket A 266/333fsb
AMD Duron 1800
768MB Intern geheugen
30 Gigabyte
16X DVD Speler
4X DVD RW +/- Brander
Soundblaster 5.1
Radeon 9600 Pro

Ik zou graag willen weten waar nodig geupgrade moet worden. of een heel nieuw systeem?
De Computer wordt gebruikt voor internet,film,muziek.

Ik Speel geen Spellen en ik merk aan de pc als ik vele dingen tegelijk doe dan gaat ie enorm traag of loop soms vast, verder doet ie het prima.

Ik weet Heel weinig van Computers dus misschien weten jullie het al.
Bedankt

Aan het geheugen zal het niet liggen.
Gezien je het voor films en muziek gebruikt kan de schijf nogal snel vol geraken, zou dus wat groter kunnen. Als je de films niet op je pc bewaart zou 30GB wel voldoende zijn gezien je geen spellen speelt.

Ik zou in ieder geval de PC even opschonen en controleren op spyware.

Opschonen kan als volgt:

Ga naar Start/Deze computer
Klik met de rechter muisknop en kies Eigenschappen
Klik op Schijfopruiming en vink in ieder geval Tijdelijke Internet bestanden, Prullenbak en tijdelijke bestanden aan en klik op OK.

Voor een controle op spyware kun je
Ad-aware : http://www.lavasoftusa.com/
of
Spybot : http://security.kolla.de/
downloaden.

Start de PC daarna opnieuw op.
Als het goed is is de pc dan weer wat sneller.

mijn buur jongen heb de pc geformateerd en daarna alles schoon er op gezet, maar als ik bv een dvd wil branden en internetten en muziek luisteren gaat ie heel langzaam.
ik denk dan dat het aan de hardware ligt, maar heb geen flauw idee wat er beter kan of wat er vervangen moet worden, want hier wordt ik gek van.

Bedoel je dat ie traag is wanneer je die 3 dingen tegelijk doet? Dat lijkt me niet zo vreemd, als ik een dvdtje bak dan gaat alles ook een stuk traaaaaager!

Er is niets mis met de hardware. Ik vermoed dat het register vervuild is. Zou daarom eerst regclean laten lopen en daarna windowsonderhoud (in veilige modus)als dat op Windows XP zit. (Ik gebruik Windows98SE).

Geplaatst door fanboy331
mijn vraag was of het zin hebt er een
AMD Athlon XP 2600-3000+ in te laten zetten.
zou ik dan echte snelheids winst merken of maakt het niet veel uit. ik internet en download met de computer en soms multimedia.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=172695

Het zou wel zin hebben, maar kan je huidige moederbord dat aan?

Gezien je andere vraag (begrijpelijk) gesloten is, zet ik het hier nog maar eens neer.

ja in mijn moederbord boekje staat:

Support AMD Athlon 600-1400mhz
Support AMD Athlon XP 1500-3000+
Support AMD Duron 800 en hoger

ik vond het zelf ook vreemd dat na een schone format en winxp opnieuw erop gezet .
Met DVD's knutselen gaat ie niet zow snel.
Maar ik weet niet zeker waar het aan kan liggen.
De Temperatuur is van mijn systeem kast 43 en de processor 45, als de pc een nacht aan gestaan hebt.

Je zal gerust verschil merken.
Je hebt nu een AMD Duron, die heeft een L2 cache van 64 kb en de Athlon 256 kb.
De Duron is dus trager op dezelfde snelheid.
Deze is ook goedkoper dan de AMD Athlon.

Dit is hetzelfde bij de Celeron en Pentium van Intel.
De Celeron is de (tragere) goedkopere processor versie.

ik ben in een computer winkel geweest en daar vertelde die mensen mij hetzelfde verhaal en het verschil:

AMD Athlon XP 2600+ en hoger L1:128 L2: 512 = 640
Duron Series L1:128 L2:64 = 192

die mensen daar adviseerde mij om een athlon 2600 of hoger te nemen om het maximale uit het moederbord te halen.

Dus ik denk zelf ook dat het aan de processor ligt.

Ik heb al even gekeken naar de 2600,2800,3000
waar ik het van kwa megahertzen haast geen verschil is.

Zou er veel tussen de 2600+ en de 3000+ verschil zitten in snelheid en prestatie?

crash als ik jouw was zal ik die bloemkool uit je oren halen, ik wacht al een week op mijn vraag..

Geplaatst door fanboy331
crash als ik jouw was zal ik die bloemkool uit je oren halen, ik wacht al een week op mijn vraag..
Wat hebben hebben m'n oren ermee te maken, lees nog altijd met m'n ogen.:p
Graag wat vriendelijker reageren.

Je laaste reaktie was van 3-8-2004 en nu, op 4-8 2004, wacht je al een week op je vraag.:8-0:
Ik kan ook moeilijk zomaar een antwoord neer gaan zetten, als je er niks aan hebt.
Wil gerust wel wat verzinnen, als je dat zo graag wil.:rolleyes:

Heb je zelf al eens met bijvoorbeeld Google gezocht op de verschillen van die processoren?

Ik ben verder niet zo heel erg thuis in de AMD processoren en heb de info ook moeten opzoeken met Google.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan