Door warmte geluiden uit de pc???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobboy

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Hallo, ik heb een probleem.

Al een tijdje lang maakt de luidspreker uit de pc om de zoveel minuten een of meerdere 'piep'geluiden. Het beeld staat dan ook heel even stil.

Volgens een vriend van mij heeft dit te maken met dat de pc te warm wordt en dat hij dan waarschuwing of zo geeft. Hij zegt dat de computer dan ook systemen uit zet. Dit kan wel, want mijn muis houdt er soms ook in een keer mee op. Ik kan er dan niets mee doen en ik moet dan de computer opnieuw opstarten om de muis weer werkende te krijgen.

Het klopt dat de kast best wel warm is, maar weten jullie of dit misschien iets anders is en wat kan ik er dan aan doen????

Groeten van Bob

Laatst bewerkt:
Ik heb dat programma gedownload en geinstaleerd en met de eerste keer opstarten staan er ongeveer deze temperaturen:

HD0: 56
Temp1: 48
Temp2: 40
Temp: -1??

Alleen bij HD0 staat er een tekentje van vuur bij en bij rest een v-tje of een pijltje omlaag.

Is dit in orde of niet??????

lijkt mij niet abnormaal ...
als je ff nix doet zal het vlammetje weggaan en de temp wat dalen .

Laatst bewerkt:
bedankt, maar mijn probleem is hiermee niets opgelost.

Weet iemand misschien waarom er om de paar minuten een 'piep'geluid uit de computer komt? Wat kan ik er aan doen? Ik heb er namelijk heel erg last van.

Kijk eens in het Bios of de "CPU temp warning" mischien te krap staat.
Kijk dan ook daar wat voor temperatuur het Bios aangeeft.

Is het een benauwde pieptoon (veroorzaakt door een fout) of een duidelijke pieptoon (veroorzaakt door de PC die een signaal af wil geven)?

Het komt wel eens voor dat je voeding gaat piepen namelijk...

Wat voor processor zit erin?

Ik heb geen idee hoe ik in de BIOS moet komen. Kan dat misschien duidelijk uitgelegd worden.

Het is een duidelijke toon en ik heb geen idee waardoor hij veroorzaakt wordt.

Dit is mijn systeem:

Intel Pentium 4 CPU 2,66GHz
Kloksnelheid: 2,67GHz
768 MB RAM-geheugen
Windows XP Home Edition
120 GB harde schijf
NVIDIA GeForce 4 Ti 4200 with AGP8X

Ik hoop dat dit genoeg info over mijn pc is.

Bios kan je benaderen door bij het opstarten v/h systeem de volgende sneltoetsen te proberen:

F10, F11, F12, DEL

Soms is het nog iets anders. Laat even weten of het hiermee lukt.

Ja dat weet ik wel. Dan kom je in de Setup als ik bij het opstarten op Del of F1 druk, maar waar moet ik dan kijken om die temperatuur te zien?????

Dat is dus de bios.
==

Meestal heb je dan zoiets als "PC health status" of "fan management".

Ik heb een uur lang die Bios doorzocht maar ik kan nergens zoiets vinden als "PC health status" of "fan management" of iets anders met temperaturen.

Maar ik heb liever dat ik weet waarom ik van die geluiden krijg en of iemand zoiets ook wel eens heeft gehad.

Misschien heb ik een oudere versie van het bios, dat ik die temperaturen niet kan vinden.

Maar kan mijn probleem ook komen door nieuwe hardware, want ik heb een tijdje terug een dvd-brander erbij gezet, want de oude was al een jaar kapot. En toen ik die nieuwe DVD-brander er bij had gezet begonnen zo'n beetje de problemen.

Ik denk dat ik het al heb opgelost.

Waarschijnlijk is 1 van mijn coolers kapot, waardoor mijn computer te warm wordt en waarschuwingen gaat geven. Morgem ff nieuwe halen.

Groeten van Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan