beveiligde bestanden kopieren naar nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianm!

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2004
Hellooow ,

Vraagje : heb een harde schijf die ooit in een NT 4 server heeft gehangen met allemaal mappen van gebruikers. Deze harde schijf heb ik nu hangen in mijn PC met XP. Omdat ik deze bestanden wil kopieren naar een andere harde schijf. Dit gaat uiteraard niet en XP komt met de foutmelding : Acces is denied.

Nu heb ik geprobeerd ownership te pakken, en dan "everyone" toe te voegen aan de rechten, maar dan heb ik wel toegang tot de hoofdmap, maar niet de onderliggende bestanden.

Hoe kan ik deze bestanden kopieren ( hoef ze niet in te lezen maar gewoon op een nieuwe schijf kunenn zetten ) ????

Is er een tool voor of kan ik die beveiliging wel omzeilen zodat ook alle onderliggende bestanden toeganglijk worden voor iedereen .....

Thanks !

Brian

Je zou het ouderwets in een dos box kunnen doen, eigenlijk moet je dan niet opstarten met winxp maar gewoon met een dos scherm of met een flop, wel even goed opschrijven hoe die mappen heten.
het is maar een gedachten, als het goed is mag je namelijk echt niet aan die bestanden komen, daar is de beveiliging op gebaseerd.

jjw : bedankt ... !

nteusink : volgens mij heb ik het zelfde gedaan als beschreven in het documentje van de MS support site. Alleen heb dan wel toegang tot de map, maar de onderliggende bestanden niet. Zou dus ook de ownership moeten nemen voor al deze onderliggende files. Alleen gaat het hierom meer dan 50.000 bestanden. Als ik dit allemaal een voor een moet doen , mis ik het WK 2006....... Je had het over software. Wat voor software en te downloaden ??

Brian

p.s. nteusink ook bedankt hoor

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdos.shtml

NTFS dos van sysinternals, de gratis versie. Deze kan je op een windows 98 bootdisk plaatsen.

De gratis versie is read only, je kan dus geen bestanden op je partities wijzigen.

Je zou ook nog eens naar het commandline tooltje cacls kunnen kijken (zit standaard in windows:

Code:
C:\Documents and Settings>cacls
ACL's (Access Control Lists, toegangslijsten) van bestanden weergeven
of bewerken

CACLS bestandsnaam [/T] [/E] [/C] [/G gebr:toeg] [/R gebruiker [...]]
                   [/P gebr:toeg [...]] [/D gebruiker [...]]
   bestandsnaam    ACL's weergeven.
   /T              ACL's wijzigen van opgegeven bestanden in
                   de huidige map en alle submappen.
   /E              ACL bewerken in plaats van vervangen.
   /C              Doorgaan bij toegang geweigerd.
   /G gebr:toeg    Opgegeven gebruiker toegangsrechten verlenen.
                   Toeg kan zijn: R  Lezen
                                  W  Schrijven
                                  C  Wijzigen (schrijven)
                                  F  Volledig beheer
   /R gebruiker    Toegangsrechten van opgegeven gebruiker intrekken.
                   [alleen geldig met /E].
   /P gebr:toeg    Toegangsrechten van opgegeven gebruiker vervangen.
                   Toeg kan zijn: N  Geen
                                  R  Lezen
                                  W  Schrijven
                                  C  Wijzigen (schrijven)
                                  F  Volledig beheer
   /D gebruiker    Opgegeven gebruiker toegang weigeren.
U kunt jokertekens gebruiken om meerdere bestanden op te geven in een
opdracht. U kunt meerdere gebruikers opgeven in een opdracht.

Afkortingen:
   CI - Container Inherit.
        De toegangslijst wordt door mappen overgenomen.
   OI - Object Inherit.
        De toegangslijst wordt door bestanden overgenomen.
   IO - Inherit Only.
        De toegangslijst is niet van toepassing op het huidige bestand of
        de huidige map.

okee ..... ben nu ff aan het spelen met CACLS .

Thanks ....

Brian

mmm .... hij stopt steeds op "acces denied" . Terwijl de optie /C dit zou moeten overrulen.

Verder weet ik ook niet of /G of /P beter is om te gebruiken. Wie wel ?

Brian

Maar nteusink volgens mij mag het nog steeds niet wat je wil, de bestanden zijn ook aangemaakt met de nt4 server of zijn ze aangemaakt met Winxp?
Als het eerste geld kun je rechten toevoegen wat je wilt maar de bestanden wijzigen niet omdat ze niet door windows worden beschermd maar door een manier van de nt4 server.
Ik neem aan dat de nt4 server niet op winxp draaide?

Geplaatst door jjw
Maar nteusink volgens mij mag het nog steeds niet wat je wil, de bestanden zijn ook aangemaakt met de nt4 server of zijn ze aangemaakt met Winxp?
Als het eerste geld kun je rechten toevoegen wat je wilt maar de bestanden wijzigen niet omdat ze niet door windows worden beschermd maar door een manier van de nt4 server.
Ik neem aan dat de nt4 server niet op winxp draaide?

Volgens mij moet dat niet uitmaken.

Als je maar Administrator bent zou dit gewoon moeten werken:

Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
Click Advanced, and then click the Owner tab.
In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
Click OK, and then click Yes when you receive the following message:

You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.
Note folder name is the name of the folder that you want to take ownership of.
Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you want for the folder and its contents.

http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Laatst bewerkt:
duidelijk .... maar dit lukt ( bij mij ) alleen maar om toegang te krijgen tot de hoofdmap. Dus ik kan de map nu wel open klikken, maar als ik op een van de files klik, krijg ik weer acces denied. Ownership gaat dus niet door naar de onderliggende files. Dat is mijn laatste obstakel......

Kan door dit nog steeds niet die files kopieren. Helaas !

Brian

bedankt maar de link van nteusink was ook in het nederlands :D

ik begrijp ook wel wat ik moet doen en heb dat ook gedaan, maar ik ga dus niet apart ownership van de onderliggende bestanden pakken . Nogmaals dit zijn er 50.000. Klinkt misschien lui, maar vind dit een beetje teveel werk.

Het idee is dus : ownership pakken van de hoofdmap. En daarmee ook automatisch ownership hebben van alle onderliggende files en subdirectories. Dit moet wel want als ik alleen owner word van de hoofd directory, kan ik nog niet kopieren. Dan krijg ik op elke onderliggend bestand : "acced denied"

Brian

Mjah was te proberen ;)

Nadat je eigenaar bent geworden van de map ga eens naar tabblad machtigingen onderaan zie je staan "machtigingen opnieuw instellen op alle onderliggende objecten en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen" en zet daar een vinkje voor en klik op OK

Is meer even voor de zekerheid. Heb je bovenstaande goed uitgevoert? Want alleen eigenaar worden van de hoofdmap is niet genoeg

Mario je bent een Super Brother !

Het werkt ..... ik heb die instelling wel gezien, maar blijkbaar in combinatie met de optie daarboven gedaan ofzo. Ik weet het niet maar het lukt nu wel.

Duizend maal dank ook aan de anderen.

Brian

Even flauw grapje maar met een dosomgeving was je ook al klaar geweest.
Nogmaals flauw grpaje, gelukkig dat M@aro er nog is.

dan deed ik waarschijnlijk wat fout .... heb lang alles geprobeerd in een dos omgeving, omdat ik het dan wilde laten doen in een batch.

Maar lukte nie ....

Mzl

Brian

Ach het is nu toch opgelost? daar ging het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan