adsl-snelheid opdrijven door mtu-instellingen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb eens gehoort van de mtu-waarden in windows aan te passen enzo een snellere verbinding te kunnen hebben met adsl en kabel verbindingen.

Weet iemand hier meer over ??

Waar heb je dat gehoord ?

Waar het om gaat is het optimaliseren van de internetverbinding.Dit kun je op de volgende twee manieren doen (maar er zijn er meer):

1.juiste waarde bepalen door naar www.dslreports.com/tweaks te gaan en daar de Tweak Tester 2 (staat op helft v/d pagina) te gebruiken.
Na deze test moet je aantal gegevens mbt je verbinding invoeren.
De uitkomst is een aanbeveling om de MTU en Receive Window aan te passen.
2.download DrTCP en voer de instellingen van de test in.

Met de MTU waarde moet je oppassen.De waarde van 1500 is wellicht te enthousiast.je kunt beter mbv de pingtest beginnen op zeg 1460 en dan telkens ophogen en kijken of het werkt.De hoogst werkende waarde vul je in bij DRTCP en vervolgens "save" je.

Dan nog even opnieuw opstarten en dan zou het optimaal moeten zijn.

Afhankelijk van je besturingssyteem zijn er natuurlijk ook nog andere mogelijkheden om het maximale uit je adsl verbinding te halen.

Ik heb alleen de mtu waarde op 1500 gezet.

Voor de aanpassing : download 299 kb/s
upload 18.7 kb/s

Na de aanpassing : download 342 kb/s
upload 19 kb/s

Laatst bewerkt:
Ik zou het niet zomaar doen maar gewoon de test even aflopen en vervolgens de voorgestelde resultaten doorvoeren.
Verschil is wel erg groot (!) Dit soort verschillen zul je ongetwijfeld moeten merken.
Met welk OS werk je ?

En tevreden resp merk je qua download het verschil ?

Het surft vlotter zou ik zo zeggen, maar het is op deze manier moeilijk te zeggen.

Misschien ben ik wel niet zo slim, maar je kan volgens mij toch echt niet sneller dan je provider je aanbied.

Mvg Patrick

@Patrickt

Dat klopt helemaal maar we praten hier niet over sneller dan je provider,maar een optimalisatie van de speelruimte die nou eenmaal aanwezig binnen de processen.
Zo kun je bij in XP Pro ook bepaalde tweaks toepassen
om de snelheid binnen een bepaalde bandbreedte te optimaliseren.

Juist, het gaat erom hoe je de pakketjes zo snel mogelijk kan verzenden.

En dit kan door ze aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan