foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jejes

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hoi

Ik heb een probleem met het spellen van sommige spelletjes.
Ik krijg dan een foutmelding:
C/windows/systeem 32/autoexec.nt. Het bestand is niet geschikt voor MS-DOS -en Microsoft Windows-toepassingen.

Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen?

Gr Jejes

Probeer het volgende eens:

Het bestand autoexec.nt kopiëren naar system32. Vervolgens met de rechter muisknop op het bestand klikken en kiezen voor:"eigenschappen", "alleen lezen" en vervolgens "toepassen".

Hoi

Het probleem is dat ik het bestand autoexec.nt.
niet kan vinden in de computer.

Gr jejes

Misschien wel als je eerst bijv. in Verkenner-->Extra-->Mapopties-->tabblad Weergave de optie "Verborgen bestanden en mappen weergeven" (helemaal onderaan)aanklikt?

Zo ja, net als Upsidaisy al aangaf:

Ga in de verkenner naar de map c:\windows . Zoek het bestand autoexec.nt op. Klik rechts op dat bestand en kies de optie kopieren.

Daarna ga je naar de map c:\windows\system32. Daar klik je (in het rechtervenster) weer met de rechtermuisknop (1x) en je kiest de optie "plakken" Dan staat het bestand op de juiste plek. Daarna klik je nog 1x rechts op het bestand en kies je de optie "eigenschappen" . Zorg dat er hier alleen een vinkje staat bij "alleen lezen"

Als dit gelukt is de Mapoptie liever weer terugzetten op "Niet weergeven"; dat is veiliger i.v.m. kans op mogelijk per ongeluk wijzigen of verwijderen van essentiële bestanden. Ze zijn tenslotte niet voor niets verborgen . . .

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan