Graag gedaan, maar je bent er nog niet helemaal. Misschien nu even wat aanwijzingen om tot het welslagen van de realisatie van je mailform te komen:
Stel, dat je een Lycos account reeds hebt verkregen en dat account is bijvoorbeeld
sam en is je e-mail adres automatisch
sam@lycos.nl
Je kunt nu de 2 bestanden
index.html en mailform.php naar Lycos uploaden. Hoe dit gedaan moet worden, volg de uitleg nu. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen. Ik hoop, dat je in het werken met dos een beetje thuis bent, want de uitleg verloopt via dos.
Ik ga ervan uit, dat de 2 bestanden reeds in de directory sam staan.
(de naam van deze directory op je hardeschijf is maar een voorbeeld. Je kunt deze naam later eventueel veranderen. Maar als voorbeeld voor de uitleg gebruiken we de naam sam)
1) maak een dos-box open, door Start/Uitvoeren/typ in het invoervak
cmd en klik op OK.
2) Typ cd\sam (en druk op de Enter-toets)
3) typ ftp ftp.members.lycos.nl (en druk op de Enter-toets)
Je wordt nu gevraagd je username (en dat is sam) en je password in te voeren
4) Je prompt verandert dan in
ftp>
5) typ ascii (en druk op de Enter-toets)
6) typ put index.html (en druk op de Enter-toets)
7) typ put maiform.php (en druk op de Enter-toets)
8) sluit de ftp-sessie af door
bye in te typen gevolgd door op de Enter-toets te drukken.
Dat was het.
Het kan best zijn dat je bepaalde zaken bij Lycos nog moet gaan activeren. En verder is de url die je bij mailform.php nog moet invoegen:
http://members.lycos.nl/sam (nogmaals: sam dient hier slechts ter voorbeeld, ik weet namelijk niet wat je account in werkelijkheid is)
Bepaalde rechten van de 2 bestanden kun je via Windowsverkenner instellen, door een rechtsklik op het bestand te geven en dan op Eigenschappen te kiezen. Om met Windowsverkenner naar Lycos te komen typ je
ftp://ftp.members.lycos.nl en vervolgens log je in met de username sam en het password, klik hierna op Log on.
Succes verder,
Dennis.
ps. heb zojuist even iets moeten corrigeren.
Hier kun je trouwens PHP bij Lycos activeren.