geen spatie op de plek van leeg samenvoegveld

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
ik wil bij het samenvoegen geen spatie als het samenvoegveld voor een bepaald record leeg is. Kan dit?:o

Ja, je moet dan gebruik maken van het Word-veld
Als... dan ... Anders ...

Vul in het venster dat verschijnt, wanneer je dat Wordveld hebt gekozen, het volgende in:
Veldnaam: kies de veldnaam die leeg kan zijn
Vergelijking: niet gelijk aan
Vergelijken met: hier niets invullen

in vak eronder "deze tekst invoegen"
geef een spatie en typ dan bv XXX
vak daaronder "anders deze tekst invoegen"
niks invullen

daarna op OK

Nu in je hoofddocument voorzichtig alleen de XXX weghalen en vervangen door het samenvoegveld.
(Alt + F9 voor veld weergave aan en later evt. uit)

Je hebt de tussenstap met XXX nodig omdat je in het Als .. dan... anders venster niet direct een samenvoegveld kan zetten

Zorg dat het Word-veld direct tegen het voorgaande veld staat. Is het samenvoegveld gevuld dan wordt dat ingevuld samen met een spatie ervoor anders gebeurd er niets.

Hai Coma & Arkumon, :D

Je hebt de tussenstap met XXX nodig omdat je in het Als .. dan... anders venster niet direct een samenvoegveld kan zetten
Dat is niet helemaal juist. Dit is niet noodzakelijk. (zie bijlage)

Coma,

Wat je nu doet is het invoegen van je velden in Word en daartussen typ je de benodigde spaties. Eigenlijk moet je andersom denken:
Als jij een veld hebt waarvan je verwacht dat deze een lege waarde kan hebben en welke gevolgd moet worden door een spatie, dan moet je deze spatie toe laten voegen door de samenvoegvelden. (de uitleg van Arkumon)

In de bijlage zie je Stap voor stap wat je moet doen.
Ik ga hiervan uit dat je Voornaam (Vnaam), Tussenvoegsel(Tvoegsel) en Achternaam(Anaam) wilt samenvoegen. (deze komt vaak voor)

Dus je moet even een samenvoegbestand maken met die veldnamen en deze koppelen in een Word document om mijn voorbeeld te kunnen testen.

Succes! ;)

Bijlagen

• merge.jpg
    merge.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 591
Joost,
zo had ik het nog niet bekeken.
Jouw manier is veel beter.
Sneller en minder kans op fouten.

bedankt!:thumb:

Joost,
zo had ik het nog niet bekeken.
Jouw manier is veel beter.
Sneller en minder kans op fouten.

bedankt!:thumb:

Hai Arkumon, :D

Ach beter...is gewoon op een andere manier beredeneerd! (Thnxx never the less) ;)

See Yah when I see Yah! :thumb:

Hai Coma, :D

Graag gedaan! :thumb:
Druk jij in dit topic rechtsonder nog even op: Vraag is opgelost?

See Yah!

Joost, heb je oplossing gelezen. Slim opgelost, thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan