[PC-kaart] TV met ondertiteling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik heb vandaag nieuwe TV-kaart gekocht: Medion PC-TV-Radio-kaart.

Helaas ondervond ik net dat TV en Teletext apart venster hebben.

Ik vraag me af of het mogelijk is om teletekst, zoals ondertiteling, geintregeerd is met de TV, dus een TV-programma samen met de teletekstuele ondertiteling op een venster.

Deze TV-kaart heb je waarschijnlijk deze kaart bij ALDI gekocht, want aldi is met medion gestopt.

www.medion.de

Laatst bewerkt:
Aldi verkoopt zeker nog een deel van het assortiment van Medion. Woensdag ging de nieuwe aanbiedingen in en daarbij was een tvkaart. Kijk maar op de site van de Aldi en kijk bij Aldi-actueel
http://www.aldi.nl/index_nl.htm

Ik heb het inderdaad bij ALDI gekocht voor een spotgoedkope prijs van 36 euro.

Ik moet nog veel ontdekken. Het heeft wel een aparte venster voor teletekst, maar ik vraag me af of het mogelijk is om de teletekstuele ondertiteling in TV kan i.p.v. een aparte venster. Nu moet ik naar 2 aparte venster kijken, een voor de TV en andere voor de teletekst pagina 888, hetgeen niet handig is om naar de Nederlandse programma´s te kijken op de PC. :confused:

Ik heb deze kaart ook geinstalleerd drivers ect zijn oke
maar als ik TVFM start crasht dit programmaatje
Wie heeft enig idee ? Win XP Home NL Sp1

Hallo allemaal,

Wij zijn ook in het trotse bezit van deze tv-kaart, alles netjes geinstalleerd... geen probleem mee gehad.
Alleen.... hij werkt niet.
Het regelpaneel komt netjes op, maar als je bij het configuratiescherm, onder "KANAAL" komt, kun je niks invullen/kiezen.

Iemand suggesties?

De kaart al in een ander slot gestoken, was geen oplossing.

ik heb ook de TV kaart van Medion. Bij mij is iedere keer de vraag of het geluid werkt. Dat kan per keer verschillen. Soms dus bij bv. Ned1 geen geluid, dan weer wel; hopeloos dus. Iemand een suggestie?

Heb net zon kaart gekocht, idd bij de aldi(die van mij was 30 euro:) ), maar lees hier dat er best wat problemen zijn!Hoop dat alles dus goed gaat met de installatie enzo maar anders horen jullie het wel! Hebben jullie nog tips voor mij voordat ik ergens aan begin?

teletekstuele
@kuifje_007:Bedankt voor je nieuwe woord lol

Groetjes peter

Geplaatst door doli
ik heb ook de TV kaart van Medion. Bij mij is iedere keer de vraag of het geluid werkt. Dat kan per keer verschillen. Soms dus bij bv. Ned1 geen geluid, dan weer wel; hopeloos dus. Iemand een suggestie?

Dit probleem herken ik ! Ik heb dit probleem dus ook.

Heeft iemand een idee hoe Doli en ik dit op kunnen lossen?

Geplaatst door prvdbij
Geplaatst door Hansbro

Dit probleem herken ik ! Ik heb dit probleem dus ook.

Heeft iemand een idee hoe Doli en ik dit op kunnen lossen?
[/QUOTE

De DirectX software op je computer is niet compattible met de TVFM-kaart. Download: http://www.microsoft.com/downloads/...6d-e177-4a0e-91d0-b4310675b02b&DisplayLang=nl

Met deze upgrade zijn de problemen met het audio over.

Groet, Peter.

Thanks voor deze oplossing, Peter.
Ik had eigenlijk dit probleem al verwacht, maar hij doet het nu uitsteekbaar !

Geen gerotzooi met Dscale en/of Swiffersoft (of zoiets) (programma's die DirectX 9.0 versie gebruiken), dat overal op het internet wordt aangeraden om dit probleem op te lossen.

Hoi Peter,

dank voor de gouden tip. De audio werkt nu uitstekend!!!:thumb:

groetjes,
doli

Na veel zwoegen en zweten, heb ik eindelijk dat ding aan de praat gekregen.
Aan de bijgeleverde software had ik helemaal niks.

Ik heb andere drivers geinstalleerd... dll-bestanden gedownload... kortom, vind mezelf heel wat nu ;-)

Voor iedereen die nog steeds zit te klooien, hier heb ik mijn wijsheid vandaan:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/953635/2

http://www.directx.nl/tv-card/

Nu moet ik nog uitzoeken of ik de zenders in de goeie volgorde kan zetten en hoe ik sommige zenders zuiver krijg.

Weet iemand waar dat Dscaler voor is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan